Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:33

jiperdepip schreef:
Slina ik zeur niet. ik geef de oplossing, katten in je eigen tuin houden

en ja ik weet waar ik het over heb ik heb er zelf 8 , maar niemand heeft last van mijn katten

Je zegt dat ik mijn katten binnen de tuin moet houden, terwijl we niks anders dan dat doen.
Dus je trekt conclusies zonder alles te weten.
Mijn buren komen regelmatig bij ons klagen dat onze katten hun lastigvallen.. vervolgens beschrijven ze de kat.. en dat zijn onze katten geen eens. Dus die hele voorzorg van hun op onze katten, is lekker overdreven.

BlueSun

@jiperdepip Maar waarom?
Alleen omdat dan anderen er misschien last van kunnen hebben?
Een kat moet lekker naar buiten kunnen.

HorseTopShop

IzAw schreef:
Ik persoonlijk zou naar de betreffende man lopen, en vragen of hij de volgende keer gewoon een grote emmer water over de kat heen gooit.
En omdat 1 persoon dat heeft, zou ik je eigen kat niet in de tuin houden als dat niet hoeft.

Het probleem is vaak dat er niet 1 kan in de buurt losloopt, maar meerdere. Hier stikt het bijvoorbeeld van de katten.
Dan zou die arme man de hele dag met een emmer water klaar moeten gaan staan.

Ik kan me ook niet voorstellen dat deze man de enige is die last heeft van de kat. Veel mensen die zelf geen katten hebben ergeren zich hier mateloos aan.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:34

Lastig dit!
Jouw dieren zijn jouw zorgen.
De dieren van je buurman de zijne.

Als hij kiest voor deze maatregel kan jij er niets van zeggen.
Die maatregel wil nl. ook niet zeggen dat jouw katten er direct door gewond raken.
Maar om de buurman te verzoeken om het weg te halen, kan ook niet ter voorkoming van schade aan jouw katten. Hij bescherm immers zijn vogels.

Ik denk dat je moet afwachten dat of je katten verwond thuis komen en dat nooit een 2e keer meer doen of de schrik ervoor zorgt dat ze niet meer bij de vogels in de buurt komen.
Dat laatste is een oplossing voor beiden. ;)

BlueSun

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:35

Hier lopen er ook zat rond.
Je gooit er een bak water over en ze komen niet meer. Wij willen ook geen andere katten in de tuin. Bak water en klaar. In de zomer tuinsproeier aan en ze zijn al weg...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:35

IK vind het niet schrikbarend.. genoeg vogelliefhebbers die dodelijke vallen zetten voor katten, zoals een schuine pvc buis met onderin eten, kat kruipt erin, kan er niet meer uit, en vervolgens laten ze de buis vol met water lopen..
Gewoon zorgen dat katten alleen op eigen terrein kunnen komen,zo voorkom je ook gevaar van verkeer en vergif. Wil je dit niet, dan moet je inderdaad "niet zeuren" want jij kiest zelf voor dit risico.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 17:35

IzAw schreef:
Onze katten lopen ook gewoon buiten. Net zoals buurkatten enz.
Tuurlijk kunnen ze aangereden worden. Maar als iemand een plank met spijkers heeft, vind ik zelf iets te ver gaan. Ik persoonlijk zou naar de betreffende man lopen, en vragen of hij de volgende keer gewoon een grote emmer water over de kat heen gooit.
En omdat 1 persoon dat heeft, zou ik je eigen kat niet in de tuin houden als dat niet hoeft.

Ook hier lopen er veel meer katten van andere mensen rond......de mijne zijn de enigste niet.
De oplossing van de emmer water gaf ik mijn andere buren al en daar heb ik alleen maar lol om als ze drijfnat thuis komen uit druipen.
Alleen de man werkt ook heel de dag......dan kan er niemand in grijpen.

zoals ik al in de OP aan had gegeven......

Ik open dit topic om ieder zijn mening te horen, niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn maar laten we alsjeblieft wel gewoon elkaar respecteren hier. :)
Iedereen mag en kan gewoon zeggen wat die vind.........in iedere mening zit een kern van waarheid namelijk.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:37

dat is het risico dat jij loopt. jij stelt jou katten bloot aan dat gevaar, niet je buurman!

hou je katten binnen jou eigen grenzen, zo heeft iedereen gewonnen, jou katten krijgen geen ongelukken maar kunnen wel buiten komen en achter vogeltjes en vlindertjes aan zitten.

daarnaast vind ik het best egoistisch dat jij je katten kat wilt laten zijn, maar eerlijk is eerlijk dat gaat tegenwoordig niet meer, en in een woonwijk al helemaal niet, al die auto's die rondrijden, kinderen met fietsen, noem maar op overal gevaar en risico dat ze gewond raken of erger...

nee in plaats van anderen te raadgeven wat ze moeten doen om jou katten te weren zorg er gewoon voor dat je ze zelf weert.

door HorseTopShop » 0 min geleden

IzAw schreef:

Ik persoonlijk zou naar de betreffende man lopen, en vragen of hij de volgende keer gewoon een grote emmer water over de kat heen gooit.

Het probleem is vaak dat er niet 1 kan in de buurt losloopt, maar meerdere. hier stikt het bijvoorbeeld van de katten.
Dan zou die arme man de hele dag met een emmer water klaar moeten gaan staan.

Ik kan me ook niet voorstellen dat deze man de enige is die last heeft van de kat. Veel mensen die zelf geen katten hebben ergeren zich hier mateloos aan.

JUIST!!! het zijn niet alleen de katten van TS natuurlijk, maar ook overige katten. je kunt je baan wel gaan opzeggen als je voor elke kat een bak water of plantenspuit moet pakken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:38

De man in kwestie heeft een voliere. Katten zijn gek op vogels en 1 + 1 is 2 ;) Maar vogels kunnen serieus schrikken van katten en daarvan het loodje leggen. Zo heeft ons achterbuurmeisje een voliere en vaak last van buurkatten, waardoor ze al 2 vogels heeft kunnen begraven. Nu tijdens de broedperiode schrikken de overige vogels soms zo dat ze van het nest afgaan en de jongen niet goed bebroed worden en soms ook dood gaan. Katten zijn gewoon enorm vervelend bij volieres.
Imo staat de beste man dus volledig in zijn recht. Hij beschermt zijn vogels, wat is daar mis mee? Hij heeft toch niet om de katten gevraagd? :)

En dan heb ik het nog nieteens over katten die echt in volieres gaan hangen of de boel onder schijten/zeiken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:38

Wat een gel** katten op je eigen terrein houden.. jaja net als de staat de merels koolmeesjes en winterkoninkjes moet trainen want die brengen ziektes in mijn papegaaien vollieres! Niet de vogels zelf maar hun stront.
Katten kan je haast niet trainen. Je buurman mag dit niet doen aangezien het bewust letsel toebrengen is.
Je kan hem erop aanspreken en samen proberen een oplossing te vinden. Maar een spijkerplank mag niet. Wat als er kinderen al slaand en rammelend voorbij komen? Ik snap echt heel goed dat ie zijn vogels rust wil geven en niet zit te wachten op een stel katten, maar je bent strafbaar als je een dier bewust pijn doet en dat is dit.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:39

Een van onze katten van vroeger is een keer in zulke spijkers/glas/oid gesprongen.
Moest geopereerd worden. Weet het niet precies meer, was nog best klein toen :P
Hij zou er geen pijn aan hebben, hij heeft wel de rest van zijn leven mank gelopen..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:39

pipo schreef:
Wat een gel** katten op je eigen terrein houden.. jaja net als de staat de merels koolmeesjes en winterkoninkjes moet trainen want die brengen ziektes in mijn papegaaien vollieres! Niet de vogels zelf maar hun stront.
Katten kan je haast niet trainen. Je buurman mag dit niet doen aangezien het bewust letsel toebrengen is.
Je kan hem erop aanspreken en samen proberen een oplossing te vinden. Maar een spijkerplank mag niet. Wat als er kinderen al slaand en rammelend voorbij komen? Ik snap echt heel goed dat ie zijn vogels rust wil geven en niet zit te wachten op een stel katten, maar je bent strafbaar als je een dier bewust pijn doet en dat is dit.

En daarom dus, gewoon in je eigen tuin houden. Buurman blij, TS blij, iedereen blij :)
en tuinvogels hebben geen eigenaren, dus die vergelijking slaat natuurlijk helemaal nergens op.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:40

Cayenne schreef:
pipo schreef:

En daarom dus, gewoon in je eigen tuin houden. Buurman blij, TS blij, iedereen blij :)

Idd. Wat nou als iedereen zijn honden los gaat laten lopen. Want tja... Ze willen hun hond hond laten zijn.
Dat kan toch niet??

Niemand hoort last te hebben van andermans dieren.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:42

waarom denk jedat er hondenbesluiten zijn en geen kattebesluiten. wie zegt jou dat die rooie van de overbuuf is?

HorseTopShop

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:43

Hier in de straat is het wel duidelijk welke kat van wie is. Dat weet je over het algemeen wel van elkaar.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:43

Misschien moet je het probleem even omdraaien. Ik vind persoonlijk dat jij moet zorgen dat je kat niet in andermans tuin komt en niet dat de buren er voor moeten zorgen dat andermans katten in hun tuin komen. Waarom span je zelf geen stroomdraadje in je tuin zodat je katten wel lekker naar buiten kunnen maar niet in andermans tuin komen. Iedereen, inclusief je katten, blij.

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:44

Maar dan kun je het ook omdraaien, die man heeft een voliere en daar komen eenmaal katten opaf. Dat had ie denk ik ook eerder kunnen bedenken. Maar aangezien het zijn tuin is, is het geen probleem en mag dat. Maar als die man op dit moment voor ts de enige rede is dat haar katten niet naar buiten kunnen.
Kan je beter samen tot een oplossing komen. Al moet je er 's avonds heen.

Katten kunnen in mijn ogen wel gewoon naar buiten op een drukke weg. Ongelukken gebeuren overal. Je moet alleen je kat leren dat de straat gevaarlijk is. Die van ons kijken inmiddels goed uit voor verkeer.
Katten moeten overal kunnen lopen, en horen niet binnen of een tuin alleen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:45

Ik zou er ook voor kiezen om je eigen tuin af te zetten met gaas/stroomdraad, voor de veiligheid van je katten.
Springen in spijkers is niet fijn maar wat gaat hij doen als dat niet helpt? Dit zie je nu maar je weet niet wat hij (of een andere buur) nog meer heeft om van de katten af te komen.
Alleen in huis houden is nu waarschijnlijk idd geen optie meer maar als ze de tuin tot hun beschikking hebben en je wat leuke dingen toevoegt waar ze mee kunnen spelen zoals een speeltunnel en wat plateaus op verschillende hoogte dan moet dat best kunnen volgens mij.
Dan hoef jij je geen zorgen te maken om je katten en de buurman heeft geen last meer van ze.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:45

pipo schreef:

Welnee! Hoe kom je hier nou bij?
Bewust pijn doen is het actief fysiek mishandelen van dieren, dit is een passieve actie.
Ik weet ook niet of de plaatselijke APV-verordening hier iets voor heeft?
Is dat misschien een insteek waar TS iets mee kan?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:47

TS.... In dit geval is jouw kat aan het azen op die vogeltjes. De buurman moet zelf maar zorgen dat zijn vogels geen gevaar lopen.... Laten we het eens omdraaien.

Wat nou als jouw kat in andermans tuin komt en gegrepen wordt door een hond die in die tuin zit? Had diegene er dan ook voor moeten zorgen dat jouw kat geen gevaar loopt? Of vind je toch wel dat je er zelf verantwoordelijk voor bent?
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 26-04-14 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:48

Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen, omdat hij toch bewust probeert jouw dier te verwonden. Waarom vraag je je buurman niet hoe het zit, heel vriendelijk natuurlijk. En als hij idd last heeft van jouw kat, ligt nogal voor de hand. Dan kan jij toch aanbieden om zelf en op jouw kosten eea te voorzien van een stroomdraad? Ik denk dat de gemiddelde buurman dat een top-oplossing vindt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:50

IzAw schreef:
Maar dan kun je het ook omdraaien, die man heeft een voliere en daar komen eenmaal katten opaf. Dat had ie denk ik ook eerder kunnen bedenken. Maar aangezien het zijn tuin is, is het geen probleem en mag dat. Maar als die man op dit moment voor ts de enige rede is dat haar katten niet naar buiten kunnen.

Katten kunnen in mijn ogen wel gewoon naar buiten op een drukke weg. Ongelukken gebeuren overal. Je moet alleen je kat leren dat de straat gevaarlijk is. Die van ons kijken inmiddels goed uit voor verkeer.

Tja, het is alleen de vraag hoeveel risico je je kat moedwillig wilt laten lopen. Ik ben gek op mijn beestjes en moet er niet aan denken dat ze onder een auto komen of ergens vergif vreten. En nee, dat betekent niet dat ik ze compleet isoleer of in een kooitje stop. Ik zet alleen wel mijn tuin af zodat ze toch buiten kunnen maar niemand tot last zijn en zelf geen gevaar lopen.
En kom op zeg, het is de tuin van de buurman en zijn voliere. Lijkt me logisch dat hij maatregelen treft :)

De buurman probeert niet moedwillig te verwonden. Hij probeert katten weg te houden. Dat zijn twee verschillende dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:50

Constateer nog steeds dat veel katteneigenaren het geen reet kan schelen waar hun kat schijt.
Misschien daar wat AVP's op loslaten?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 17:50

HorseTopShop schreef:
TS.... In dit geval is jouw kat aan het azen op die vogeltjes. De buurman moet zelf maar zorgen dat zijn vogels geen gevaar lopen.... Laten we het eens omdraaien.

Wat nou als jouw kat in andermans tuin komt en gegrepen wordt door een hond die in die tuin zit? Had diegene er dan ook voor moeten zorgen dat jouw kat geen gevaar loopt? Of vind je toch wel dat je er zelf verantwoordelijk voor bent?

Dat is al eens voor gekomen en dat zag ik als mijn verantwoording omdat mijn kat ergens was waar hij niet moest komen.
Ik heb dat ook zelf gewoon opgelost.

Maar dit zou in samenwerking met de buur opgelost moeten worden misschien.
Omdat het niet alleen om mijn katten gaat maar ook om zijn vogels en de overige katten in de buurt.
Iedereen hier in de wijk weet welke kat bij wie hoort trouwens

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:51

IzAw schreef:

volgens mij vallen die kreng uuuuh katten nog steeds onder de catergorie Huisdier.

Ik vind persoonlijk dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen huisdier. Ik gooi mijn paard ook niet los in een natuurgebied omdat ik vind dat dat moet kunnen.
Jouw katten zijn tot overlast van een ander, en heel zwart wit gezien hebben ze overlast van jou (jij laat immers je katten lopen). Dus wie moet het dan oplossen... juist JIJ!!

We hebben hier ook de kat van de buurvrouw regelmatig op bezoek, en ik kan je vertellen... een teiltje water werkt niet.. dat stomme beest draait nog net niet zelf de kraan open. Wij hebben nu dus stroomdraad op de schutting, omdat de duivenpikkers niet werken.

Zorg gewoon heel simpel gezegd dat je kat niet op andermans terrein kan komen, en als je dat geen katwaardig bestaan vindt, zul je hem op een onbewoond eiland moeten zetten, zodat niemand daar last van kan hebben!