Insecten dood slaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:04

Ik herken je gevoel...
Maar een mug kan ik ook niet doodslaan, vind ik zo zielig.
Ik vang hem dan en laat hem maar buiten.

Maar als ze echt pijn lijden, tja. Dan verlos ik ze liever

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 13:07

Citaat:
Edit: Vliegen zijn vervelend en vlinders zijn mooi.

Dit vind ik dus een interessante uitspraak, ik heb er zelf over nagedacht en kwam inderdaad ook tot deze conclusie, maar dat is toch eigenlijk vreemd?
Omdat een vlinder mooi is sla je hem niet dood.
Als die vlieg nou ook heel mooi was... had je hem dan niet dood geslagen?

Dit is een beetje offtopic misschien en een rare vraag maar ik ga hem toch stellen.
Stel je moet 1 persoon dood schieten, er staat een hele knappe vrouw en een "lelijke" vrouw, wie zou je dan doodschieten?
Zou het mensen ook zo gaan? Dat mooie mensen eerder succes hebben dan de "lelijke"?

Amaris

Re: Insecten dood slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:08

Ik sla ze niet dood want dat geeft rotzooi.

Dus ik wapper ze naar buiten. haha. Dat werkt ook, hele kuddes tegelijk drijf ik naar buiten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:09

Whoa.....ik denk dat dat een iets te diepe gedachte is bij het wel of niet doodmeppen, TS. :oo Je kan dat niet vergelijken met het doodschieten van mensen.

Ik mep alleen steekbeesten dood. Vliegen heb ik niet zoveel tegen, maar als er een in huis zit, dan ruimen mijn katten die wel op. Natuurlijke selectie zullen we maar zeggen. :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:10

Knappe mensen schijnen inderdaad sneller succes te hebben, dus... Ik denk van wel.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:11

Aurelia schreef:
De enige reden dat ik ze niet dood sla is omdat er dan of een vieze vlek op de muur/tafel/ed komt of op mijn hand, iewl :')

Daarom rooster ik ze :')
Het stikt van die dikke vette vliegen hier en wespen op het moment ook. Nou die hoef ik dus echt niet in mijn huis :=

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:11

Interessant topic! Ik sla normaal geen insecten dood, als ze echt niet zelf de weg naar het raam vinden, steek ik even een geurkaars of wierook aan, dan zijn ze meestal snel weg.

TS, je laatste vraag is best interessant. Maar ik denk dat heel veel ook afhangt van de situatie, ken je die mensen? Zijn het "belangrijke" mensen? Waarom moet je één iemand doodschieten? etc.
Misschien een brugje tussen de OP en je laatste vraag: hoe zit het dan met grotere dieren; bijvoorbeeld een muisje of een rat. Als je die in huis vindt, dood je die dan ook zonder pardon?
Maar om die reden dood ik dus ook geen vliegen of muggen, het zou nogal hypocriet zijn om alleen de vlinders te laten leven.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:12

Hier nog 1! Vanochtend nog een slak gered die het handig vond om de weg over te steken. De bosjes lijken mij iets veiliger ;) Tot grote frustratie van vriend soms meppen wij echt niks dood! Ik sta er hetzelfde in als jij.

Mbt mensen geen idee. Ik heb een hekel aan wapens en zou echt niet weten hoe ik aan een geweer zou komen :P

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:13

Ik heb er totaal geen moeite mee, of het nou een beestje meer of minder is. En of hij nou bij mij naar binnen vliegt en wordt dood geslagen of bij een ander?

Liefheersbeestjes heb ik wel moeite mee en zou k gewoon buiten zitten. Heb allen voor een paar jaar geleden er een heleboel moeten vermoorden door de stofzuiger er op te zetten omdat ik een nest op men slaapkamer had..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:13

Uit allerlei onderzoeken blijkt dat mooie mensen gemiddeld genomen succesvoller zijn (bij sollicitaties, relaties, inkomen, onderhandelingen, en ga zo maar door). ;) Het zou dus zomaar kunnen dat, bij een keuze tussen twee volslagen vreemden die zich identiek gedragen, je inderdaad eerder de mooiere in leven zal laten.

On topic: Gaat het niet vooral over de irritatiefactor? Een vlinder irriteert niet. Die zit normaal niet in je huis, en gaat zeker niet vervelend rond je hoofd zoemen of steeds op je arm kriebelen. Vliegen doen dat wel. Net als bij planten, bepaalde onkruidsoorten kunnen prachtig zijn behalve als ze jouw zorgvuldig aangelegde bloemenperk dreigen te overwoekeren.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 13:14

Deliana1993 schreef:
Ik heb er totaal geen moeite mee, of het nou een beestje meer of minder is. En of hij nou bij mij naar binnen vliegt en wordt dood geslagen of bij een ander?

Liefheersbeestjes heb ik wel moeite mee en zou k gewoon buiten zitten. Heb allen voor een paar jaar geleden er een heleboel moeten vermoorden door de stofzuiger er op te zetten omdat ik een nest op men slaapkamer had..

Maar waarom dan wel moeite met een lieveheersbeestje?
Ik vind dat interessant om te weten.

Edit: Komen ze dan niet gewoon weer de stofzuiger uitwandelen?
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 25-04-14 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:15

Ik zet soms zelfs nog slakjes over als ik ze midden op de stoep zie. :Y)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:15

Een vlieg is irritant en lelijk en zijn er veel van.

Een vlinder vliegt nooit in mijn huis of zit mij te vervelen, makkelijker te vangen, zijn er niet zoveel, heeft imo veel meer nut voor de natuur dan een vlieg en inderdaad mooi.

Een lieveheersbeerstje mol ik ook niet zomaar als dat niet hoeft.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:16

Dani, heb je een voorbeeld van zo'n onderzoek? Ik geloof zeker dat je gelijk hebt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar waarop ze iemands "mooiheidsgraad" bepalen :)

Irritatiefactor zal zeker meespelen, maar er zijn toch mensen die gewoon bang zijn van insecten?

Sem_

Re: Insecten dood slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:20

Volgens mij mensem met een symmetrisch gezicht..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:23

Iolanthe schreef:
Dani, heb je een voorbeeld van zo'n onderzoek? Ik geloof zeker dat je gelijk hebt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar waarop ze iemands "mooiheidsgraad" bepalen :)

Vaak door eerst mensen een cijfer te laten geven voor foto's van die proefpersonen, zodat ze dus weten wie er als bovengemiddeld knap beoordeeld wordt. De onderzoeken heb ik niet bij de hand, en ik ga ze nu niet opzoeken want ik hoor aan mijn scriptie te werken :P Maar als je echt interesse hebt moet je even pben, dan stuur ik je op een later moment wel iets. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:23

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik heb dat dan totaal niet.

5 minuten geleden nog een kleine spin dood gemept met mn vuist.
Grote spinnen gaan eraan met een slipper of een krant.
Wespen sla ik ook dood.
Vliegen ook net zoals muggen.

Vlinders en lieveheersbeestjes sla ik in elk geval niet dood.

Denk dat het ook inderdaad aan de irritatiefactor ligt. :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:26

haha, heel fijn om te weten dat er net als ik ook veel mensen zijn die het niet kunnen. ik zet slakken altijd over, sla eigelijk bijna nooit een insect dood. red ze van de verdrinkings dood.

mijn moeder heeft in z-frankrijk zo'n wespenval. dat vind ik wel zo zielig. die beesten verzuipen uiteindelijk omdat ze uitgeput zijn van het naar boven proberen te klimmen. heel sneu :(

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:27

mieske schreef:
Ben ik zo slecht? :o
Ik mep alles dood wat hier binnen vliegt als ik ze niet zo naar buiten krijg _-:(

haha, hier dezelfde gedachte! Had eigenlijk niet verwacht dat er zoveel mensen waren die de insecten 'netjes' buiten zetten. Bij mij thuis gaat alles dood, probeer insecten zoals spinnen, muggen en vliegen niet eens eerst buiten te zetten. Als ik ze zie, gaan ze dood. Spinnen gaan dood en daarna in de toilet. Brrr, het idee dat ze toch weer ergens zitten.

Wat hier verder wordt gezegd wat betreft vlinders en lieveheersbeestjes, dat is toch een ander soort insecten naar mijn idee. Dit zijn "lieve" insecten. Zo ben ik zelf ook gek op hommels dus die blijven ook leven. Met hun lange haren hebben ze iets vrij aandoenlijks. Lieveheersbeestjes en vlinders zijn natuurlijk erg mooi, maar ook hebben ze iets niet gevaarlijks en lief over zich. Die mogen allemaal leven :) spinnen zijn griezelig en gaan dood, zelfde met muggen die steken je alleen maar, dus ook dood. Vliegen zijn irritant en vervelend en er zijn er toch al te veel van --> dood. Zit er ook echt niet mee als ik muggen oid dood. Ben ik dan misschien wel heel makkelijk in en ben ik ook altijd al geweest. Kan me nog goed herinneren dat ik als kind vaak "mierensoep" maakte met water, planten en dan een schep mieren die leefde onder de haag in de tuin. Was altijd erg grappig om te doen (vond ik zelf).

voel me nu een beetje een insecten moordenaar..
Laatst bijgewerkt door Lotte_Wessel op 25-04-14 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:27

Arrabel schreef:
Deliana1993 schreef:

Maar waarom dan wel moeite met een lieveheersbeestje?
Ik vind dat interessant om te weten.

Edit: Komen ze dan niet gewoon weer de stofzuiger uitwandelen?

Omdat die niet irritant langs je vliegen geen gezoem ofzo.

En nee zak meteen geleegd en zat niks in de slang

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:28

ik heb dit ook hoor :o

Kentaro

Wat een interessante 'discussie'!!!
Ik sla o.a. dazen en muggen dood (als dat lukt tenminste :+ )
Maar nu ik er (door dit topic) steeds meer over nadenk, hoe komen wij mensen erop dat muggen doodslaan totaal geen probleem is, en bijvoorbeeld een vlinder of lieveheersbeestje wel!??!?! Ik zie 'irritatie' factor niet als goede 'reden' want hoop van harte dat we 'irritante' mensen ook niet zomaar een dreun verkopen :+
vind het grappig dat heel veel mensen er hetzelfde over denken, maar waar komt dat dan eigenlijk vandaan?!?

En ik geloof persoonlijk ook, dat bij wijze van spreken geen andere keuze, men de 'lelijke' persoon eerder dood zou schieten dan de knappe....

_mexx_lady_

Zelfde hier hoor.. Sla ze wel gewoon dood maar voel toch wel even wroeging :') Ik ben gewoon een watje

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:29

Uit nieuwsgierigheid: slaan jullie ze dan dood met je blote hand of met een "hulpmiddel"?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:30

Dani schreef:
Iolanthe schreef:

Vaak door eerst mensen een cijfer te laten geven voor foto's van die proefpersonen, zodat ze dus weten wie er als bovengemiddeld knap beoordeeld wordt. De onderzoeken heb ik niet bij de hand, en ik ga ze nu niet opzoeken want ik hoor aan mijn scriptie te werken :P Maar als je echt interesse hebt moet je even pben, dan stuur ik je op een later moment wel iets. :)

Is niet nodig hoor :) Je korte uitleg was al genoeg ;)