Agressieve kat tijdens dieet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:44

mijn kat zit ook op dieet en die valt mij ook uit niets aan zelfs zo erg dat wij hem buiten moeten houden anders maakt die alles kapot.

Rena100

Re: Agressieve kat tijdens dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 09:46

Ok, nou dan ga ik me verder maar eens inlezen in voer en meer spelen :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:49

Misschien kun je een voerbal aanschaffen? Die heb ik ook voor mijn kater en die is er helemaal weg van. Hij krijgt 3 keer per dag zijn afgewogen portie en kan daar echt heel lang mee doen.
Daarnaast heb ik nog een spel voor hem met schuifjes en balletjes waar dan brokjes onder liggen. Hij moet er flink over na denken en vindt het echt heel erg leuk om te doen. Dit doe ik niet te vaak want het moet wel leuk blijven. Stokken met veertjes e.d. mag hij niet meer hebben :o Wordt te agressief, dus spelen we met andere dingen, zijn beessie en muis zijn favoriet.

Probeer niet alleen fysiek met je kat te spelen maar haar ook mentaal uit te dagen.

Over graanvrij, dat heb ik hier met de poes geprobeerd en ze moest er niks van hebben :n Geen enkel merk eigenlijk. Dus die krijgt Natures best ook van Hills. Ik kreeg juist dit voor door mijn DA aangeraden om haar wat te laten afvallen. Ze ziet er nu super uit en is super op gewicht.
De kater staat op Prescription Feline j/d vanwege artrose door een trauma, daar ga ik nog wel voor op zoek naar een alternatief. Maar dat is wel een lastige.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 24-04-14 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:50

Rena100 schreef:
Jaarlijks inenten doe ik niet, mijn kat komt niet buiten dus waarvoor? Daarbij zijn de meeste entingen minimaal twee jaar geldig...

Mag ik dan nog een vraag stellen? Stel ik ga Orijen of Acana voeren, ik wil daarbij ook nog wat vers voeren, bijvoorbeeld kippehartjes of iets uit de vriezer. Hoeveel brokken ter verhouding van vers vlees moet ik dan voeren?

Gewoon 25gr brokjes (de helft van de hoeveelheid voor een kat van 4kg) daarnaast 50gr GEMENGD vers vlees. Als je alleen hartjes e.d. gaat geven, missen ze een hoop voedingsstoffen. Dat is lekker voor als extraatje. Goed gemengd vlees hoort vlees, spierweefsel, orgaanvlees en (gemalen) botten te bevatten. Daarnaast zul je diersoorten moeten gaan afwisselen.

Ik heb zelf 3 soorten smaken Barf gehaald en die redelijk ver laten ontdooien. Alle 3 de smaken gemengd in een schaal en in een bakje (150ml bakjes van de Xenos) per 50gr terug in de vriezer gedaan.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 09:58

Ok bedankt Kala, daar heb ik wat aan!

Ik voer mijn kat brokjes in zo'n bal, dan duurt het iets langer voordat ze alles op heeft. Maar dit heeft ze heel snel door en gaat nu dus ook steeds sneller. Ik heb zo'n voertoren van Cat It, slimme poes als ze is, ze gooit gewoon die toren om waardoor alle brokjes eruit vallen! Dat spel met schuifjes enz. dat lijkt me nog wel wat, van welk merk is dat? Brokjes zijn hier echt hap sloek weg!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:04

Ik heb deze. Wilde niet te duur en moeilijk beginnen omdat ik niet wist of hij het wel leuk vond. Maar zodra ik het ding pak wordt hij al wild :+

http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... bak/361021

Mijn andere kat heeft er helemaal niks mee en zal er dus ook niet aankomen. Ook niet aan de voerbal trouwens.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 10:08

Die ziet er wel leuk uit trouwens, kan mijn kat ook niet zo snel omver gooien!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:51

je moet brokken en vlees niet samen gaan geven hoor , dat is echt niet goed

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 11:55

Waarom niet jiperdepip?

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:46

jiperdepip schreef:
je moet brokken en vlees niet samen gaan geven hoor , dat is echt niet goed

Klopt. Het een verteert langzamer dan het ander.
Je kunt wel 's ochtends het een geven en 's avonds het ander.