Golden Retriever eigenaren/fokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gub

Re: Golden Retriever eigenaren/fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:05

Wat een leuk topic!
Wij hebben ook een golden retriever. Ze is nu 10 maanden oud, en wat een geweldige hond is het zeg!
Het liefst speelt ze met onze kinderen (4 en 5 jaar) als ze fietsen rent ze met ze mee, verkleden samen, of doen verstoppertje.
Zwemmen is ze ook dol op! Het liefst in de vieze blubbersloten. Ze zal vast een varken zijn geweest in haar vorige leven ;)
Ze leert heel snel, en heeft daar ook erg veel lol in. Ik ga elke week naar cursus met haar, erg leuk om samen even 1 op 1 bezig te zijn.

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:06

Ik heb ook een Golden, is een reu (met ballen) van 7 jaar oud.
Hij is heel sociaal naar andere honden en heeft een aantal maatjes waar hij echt leuk mee speelt.
Maar zijn grootste vriendin is een Gordon setter en heb nog nooit 2honden zo leuk zien spelen.
Om hem bezig te houden wandelen we veel in de polder en gaat er vaak een balletje mee. Met goed weer gaan we zwemmen aangezien ik met 5minuten bij zee ben.

Voor kinderen is hij ook erg lief. Gaat er dan rustig voor zitten om geaaid te worden.

Kwaaltjes hebben we (nog) geen last van op een x wat llast van zijn rug doordat hij zich verdraaid had. Was met een week medicijnen gelukkig weer opgeknapt.

Hij heeft geen stamboom maar zijn ouders wel. Komt van een hobbyfokker uit Lieshout NB.

Suc6 met het maken van een keuze.
Ik vind het ras geweldig ;)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 13:15

Willen jullie misschien ook een fotootje plaatsen van jullie Goldies als je een keertje tijd hebt? :) Vind het altijd zo leuk om zien...

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:24

Natuurlijk :)

Onze Jula als voorbeeldige kindervriend.
Afbeelding

Maar ze ziet er ook graag zo uit ;)
Afbeelding

Ben benieuwd naar de rest van de Goldens!

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 13:31

Aah wat een ontzettende lieverd!!! Speciale kleur ook, een echte mengeling tussen 'wit' en 'geel'. Heb je de foto's zelf genomen of in een studio laten doen? Echt heel leuk.

De mijne, helaas overleden, staat op de vorige pagina in linkjes. :)

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:35

Mooie hond had je! Het zijn zulke fijne maatjes he.

De foto's heb ik zelf genomen. Met goede commando's en koekjes kom je een heel eind ;)

Haar kleur heb je goed gezien trouwens! Haar moeder was wit, en haar vader was heel donker. Ze zit er dus tussenin. Maar wel meer naar het licht dan donker. Precies wat we wilden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:02

Wat een leuke fotoshoot! Herkenbaar ook, die laatste foto's ;)

Onze Golden ligt ook graag in de weg hihi.
Onze Golden komt van een fokker in Doetinchem, die hebben momenteel een nestje bij een nestgenoot van onze Golden.

Ik hou ook van de lichtere kleuren! Mijn partner wilt ze niet te wit, dus wij hebben ook de witgele ;)

Onze Belle (Bluebelle from the Golden Passion)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5608_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 6156_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7619_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 4098_n.jpg

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 13:32

Kan iemand mij adviseren ivm heupdysplasie? De ouders waarvan ik een pupje op het oog heb, hebben beiden HD A2. Is dit voldoende safe?

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:22

Wat een mooie hond snowdon!!

HD A2, dan is er geen heupdysplasie. Maar is de heup ook niet helemaal gaaf, kan ook ergens anders door komen.
Maar ook al zijn de heupen helemaal gaaf, dan nog kunnen ze drager zijn. Je weet het dus nooit.

Het karakter van de ouders zou voor mij de doorslag geven om het wel of niet te doen, en niet de A2.

Demitjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:29

Wij hebben een golden retrevier teefje van 7 :) ze is alleen niet een standaard golden.. Ze is heel erg donker/ beetje rossig van kleur (zal zo ff een foto proberen te plaatsen) Lola vind tennisballen echt geweldig :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:54

Wij gaan binnenkort voor de ogentest en HD/ED, ben benieuwd... merk in elk geval niets aan onze Belle... maar dat zegt niets he...

Bij de ouders hebben wij overigens ook meer gelet op karakter en uitstraling en het adres waar de pup opgroeit de eerste tijd.

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:57

Hierbij nog wat foto's van onze goldens :)
Tess behendigheid
Afbeelding
Afbeelding
Kunsten
Afbeelding
Afbeelding
Jacht
Afbeelding
Afbeelding

Boris tess en luna
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb van evi nog niet zo snel online foto's staan.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 06:42

Wauw, super mooie honden!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 06:49

Hier een golden van bijna 16! :-) superhond!

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 06:53

Hier ook een eigenaar!

Ik hoef niet zoveel te doen om mijn reu te vermaken, als hij wil spelrn komt hij aan met zijn touw of speelt hij er zelf mee. En verder is een aai over zijn hoofd al helemaal geweldig.

Het is een echte goedzak met maar 1 nadeel, als je met hem buiten loopt moet iedereen hem gedag zeggen. Hij gaat dan ook al ver van te voren zitten, en wachten tot de persoon dichterbij is om hem te aaien. Dit wordt gelukkig wel al minder maar is wel de reden dat hij niet mee naar stal gaat. Paarden interesseren hem daarintegen helemaal niet.

Kortom, hele makkelijke hond en altijd vriendelijk!

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 07:24

Wij twijfelen nog een beetje tussen een reu en een teef. Voor ons maakt het in principe niet zoveel uit. Maar her en der wordt er wel gezegd dat een reu nogal patserig kan zijn. Ik ben zelf echter nog NOOIT een patserige Golden tegen gekomen... :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:34

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:42

Shanelle schreef:
Wij twijfelen nog een beetje tussen een reu en een teef. Voor ons maakt het in principe niet zoveel uit. Maar her en der wordt er wel gezegd dat een reu nogal patserig kan zijn. Ik ben zelf echter nog NOOIT een patserige Golden tegen gekomen... :')

Hahahaha nee, mijn reu is ook alles behalve dat. Hij is nu wel gecastreerd maar helemaal niet om die reden, hij druppelde niet normaal veel (was ook echt niet normaal zei de da).
Nee mijn reu is juist heel zorgzaam en vriendelijk tegen elke hond. Zit niks pasterigs bij

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:44

Wij hebben een goldenretriver reu (nouja mijn moeder) heb er 3 meegemaakt thuis. Het is een vreselijk lieve hond en ook met kinderen heeft hij heel erg veel geduld. Hij is net 5 geworden. Ook op shows goed gepresteerd. Verder gaat hij regelmatig naar het bos en loopt in de tuin heel de dag van 1200 vierkante meter. Gaat nog wel uit ivm sociaal zijn en dat is hij nog steeds. Wel slaat hij aan als er mensen bij de poort staan. Hij is een klein beetje waaks.Zijn fokker heeft ook regelmatig een nestje. Zijn wel de wat grotere types vaak. Je mag pben voor naam van de fokker

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:46

Ook hier ren trotse golden "mama", van Tess (bijna 14), en zusjes Marley van 2 en Tip van bijna 1.
Foto's volgen (nu @work) maar er staan er een paar in mijn profiel ;)
Mocht je een pup willen, het zusje van Marley is net gedekt voor de eerste keer!

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 07:52

Ooh, wat een mooierds!!! Zou je mij de gegevens voor dat nestje misschien willen PB'en? Dan kan ik eens informeren... :)

Voor de mensen die 'maar' 1 Golden hebben rondlopen, ervaren jullie dat de hond dit erg vindt? Hebben ze absoluut behoefte aan een metgezel in huis?

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:55

Mijn ouders hebben sinds kort een beagel erbij maar hij heeft het 3 jaar zonder gedaan en dat vond hij in mijn idee geen probleem. Hij vond hef wel fijn alle aandacht denk ik:)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:00

Wij hebben een Golden puppy, is nu denk ik ongeveer een halfjaar oud? Is heel sociaal, af en toe een beetje oost indisch doof maar goed. :+ Is nog wel een hele erge adhd hond maar het is dan ook nog een puppy. Wij hebben hem van België, van mensen die al vaker een nestje hadden gehad. Die mensen hadden hem ook al redelijk zindelijk gemaakt, aan de riem laten wennen, aan kinderen laten wennen et cetera.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:03

Shanelle schreef:
Ooh, wat een mooierds!!! Zou je mij de gegevens voor dat nestje misschien willen PB'en? Dan kan ik eens informeren... :)

Voor de mensen die 'maar' 1 Golden hebben rondlopen, ervaren jullie dat de hond dit erg vindt? Hebben ze absoluut behoefte aan een metgezel in huis?

We hebben onze golden één jaar alleen gehad, toen gingen we op vakantie en mocht zij op pension. Ze heeft daar een ander golden maatje gevonden (samen slapen, samen eten, heel schattig allemaal) en ze was helemaal depressief toen ze daarna weer alleen was na vakantie. Dus toen hebben we er een tweede hond bijgehaald en ondertussen ook een derde. Ik merk dus wel dat die van ons veel behoefte heeft aan hondengezelschap.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:16

Ik meld me ook:)
Mijn ouders hebben een golden retriever, helaas zit ik nu op kamers maar ik zie haar nog elk weekend.
Die van ons is heel lief, gek op andere mensen, iets minder gek op andere honden (sommige vind ze fantastisch en anderen vind ze doodeng), dol op zwemmen en modder (en daar zijn mijn ouders dan niet helemaal dol op) en ook nog gek op spelen.
Ze is nu 8 jaar en het enige wat ze heeft gehad is een blaasontsteking en ze is gesteriliseerd..
Heel gezond dus.
We hebben laatst ook andere mensen gesproken die honden van deze fokker hadden en die zijn allemaal 13/14 jaar geworden dus we verwachten dat ze nog aardig wat jaartjes mee zal kunnen :)