Katten en kittenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Katten en kittenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:29

Je kan ook eens kijken naar Cat Lovers Gold. Is ook granenvrij geloof ik en niet bijzonder duur :)

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:54

Hier krijgen ze 's avonds natvoer van Cosma bijvoorbeeld tonijn: tonijn (47,6), kippenvet (2,0) kookwater (47,2 )
Of Feringa wat een hoog vleesaandeel van minstens 95 %, maar soms ook gewoon een blikje tonijn voor menselijke cosumptie.

Daarnaast staat er de hele dag brok beschikbaar, wisselende merken, maar wel top segment zoals bijvoorbeeld Almo, Arcana of Applaws.

Mijn ervaring is dat goed voer vaak iets duurder is dan de commercieel bekende merken maar daarnaast ook weer minder van nodig is waardoor je eigenlijk goedkoper uit bent.
Ook scheelt het nogal in de kattenbakvullingkosten. :P

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 09:10

Ook nog een idee Sassol, dankjewel :)

Iemand een enkel idee waar je in de buurt van Nijmegen of Apeldoorn (of ergens daartussen) Applaws 400-grams zakjes kan kopen? Zodat, stel katlief lust het niet, we niet met een enorme zak brokjes zitten :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:21

Zooplus.nl

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 18:16

Ja, die had ik ook al gevonden. Maar ik bedoel dus echt winkels. Bij Zooplus moet je minimaal 15 euro bestellen, en bij een andere onlineshop zijn de verzendkosten 7 euro :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:31

Ik heb de applaws nog nooit in de winkel gezien als ik eerlijk ben :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:31

Volgens mij verkoopt pets place het

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:50

Keet schreef:
Volgens mij verkoopt pets place het

Nee wel almo maar applaws is alleen via internet te koop.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:51

Dat is zo. In de war met almo

TS al naar Cat lovers gold gekeken?

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:32

Shesir is ook goed, en dat verkopen sommige dierenwinkels wel

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:42

Wat is dat toch met dat graanvrij voeren...is echt een onwijze hype aan het worden heb ik het idee. Ik ben er niet op tegen hoor, dat niet, maar als al die granen echt zo slecht waren, dan hadden we in de dierenartsenpraktijk toch al superveel probleemgevallen ervan moeten ondervinden? Ik heb nog geen katten gezien die door de granen in een voeding problemen hadden met stoelgang, andere verteringsproblemen of andere dingen. En allergie... dat is eigenlijk altijd voor een eiwit en niet een graan.
Die van mij gaan supergoed op Hill's Vet Essentials, Metabolic (ja ja ze mogen wat afvallen!) en Royal Canin renal natvoer.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:48

Omdat mensen steeds bewuster worden?
Vroeger was roken normaal, nu niet meer.
Vroeger at je als kind zijnde gewoon snoep en dronk je cola, nu niet meer.
Vroeger at een hond de restjes en kregen katten bruin brood en wijting..
Ga zo maar door, we worden gewoon bewuster van voedsel en willen beter aansluiten op wat past bij het lichaam.
Wilde katten eten nu eenmaal geen tot zeer weinig (inhoud prooi) aan granen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:51

@keet, ja, maar daar zie ik vooral veel dierlijke "melen" in staan, wat dan eigenlijk weinig tot geen voedings/vitaminewaarde meer heeft, omdat het meermaals is verhit en gedroogd.
Dan zit Applaws beter in zijn samenstelling, en qua prijs is het eigenlijk gelijk.

En @Enjoy_, ik zie persoonlijk vooral veel mensen die het hebben over stinkende en overmatige ontlasting vergeleken met graanvrij voeren. Daarnaast, van wat ik lees, vooral het feit dat granen niets toevoegen en negatief kunnen inwerken op het darmgestel van een kat. Katten kunnen granen niet verteren (wij hebben daar enzymen voor in het speeksel, dat hebben zij in het eerste geval al niet), en tandsteen-, suikerziekte- en schildklierproblemen zouden ook een gevolg kunnen zijn van het graangevuld voeren.
Dat daarin graanvrij "de oplossing" is, of gewoon een betere oplossing.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:55

Hier taste of the wild als hoofdvoer. Best betaalbaar en graanvrij. Ik bestel altijd een zak van 6 kilo
Als afwisseling bestel ik een tweetal kilo van een ander merk( almo,acana,applaws,etc) dat ze dan twee keer per week als extraatje krijgen.
Natvoer is hier cosma. Doen ze perfect op ( brit en birmaan)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 22:37

Dat klinkt inderdaad ook erg goed Duhelo, maar ik zie dat daar tomaat inzit? Dat is giftig voor katten, maar zal dan op een bepaalde manier bewerkt zijn?

Taste of the wild is wel weer een stuk goedkoper vergeleken met Applaws, omgerekend per dag. Scheelt per jaar 90 euro, per maand 4,5.
Nadeel voor mij is dat Totw geen kittenvoer heeft, in tegenstelling tot Applaws, er zit gewoon minder vlees in en het riedeltje wat ze bij hun voer hebben staan klopt veelal niet.
Applaws klinkt mij dan meer "zonder poespas" in de oren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:37

Bewerkte tomaat is inderdaad niet meer giftig.
Applaws is idd nog een stukje beter dan totw, maar de totw eten ze graag hier, en ik 'oet een klein beetje aan de portemonnee denken ook :D. Met de cosma en om de paar daagjes een hele hoge kwaliteitsbrok erbij doen ze het goed.de birmaan is een ruime kilo aangekomen na de overschakeling van royal canin naar totw...
De fokster van mijn birmaan ( limoen @ bokt) geeft ook totw aan al haar katten, en die zien er perfect uit :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 14:41

Hmmz.. Ik ga het er eens met mijn vriend over hebben :')
T scheelt toch wel best wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:47

Met brokken wisselden wij altijd af, Orijen werd bij ons erg graag gegeten. is ook hele betaalbaar, bestelde wel altijd de grote zakken deden we dan een aantal maanden mee :)

Ik ben met de katers inmiddels bijna over op KVV, ze moeten nog even hun natvoer opeten en de laatste brokken :+ madame poes krijgt wel brokken nog, die moet geen KVV :=

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:50

Ik voer mijn twee jonge katten ook Applaws en ik ben hier erg tevreden over, ze doen het er heel goed op en ze vinden het erg lekker. Mijn korthaar heeft een super glanzende vacht!
Ik heb ook voor dit voer gekozen omdat het graanvrij is en niet het allerduurste is.

Mijn katjes zijn nu ongeveer 9 maanden en ik ben ze nu langzaam aan het overzetten van Applaws kittenvoer naar adult-voer. Ik heb dus zowel kitten- als adult-voer (kip) in huis. En ik heb ook een zakje van 400 gr zalm-kip in huis omdat ik wil kijken of mijn katten ook die smaak lusten.
Ik heb op dit moment dus alle varianten Applaws in huis en woon ook in de omgeving die je aangeeft, je zou best wat mogen ophalen (of ik wil het ook wel verzenden) zodat je je katten kan laten proeven. Maar je kan ook netzogoed zakjes via Zooplus bestellen, als je er een paar besteld, of er wat anders bij besteld zit je al snel op die 25 euro.

Als natvoer geef ik geen Applaws, omdat ik dit te duur vind. Ik voer verschillende merken natvoer, zo voer ik Animonda Carny, Feline Bozita, Miamor ragout royale (de gevogelte variant) en af en toe ook Iams. De Animonda Carny vinden ze alleen plotseling niet meer zo lekker, de eerste 2 ladingen gingen er goed in maar toen een 3e keer besteld en nu laten ze elke keer de helft staan. Maar is wel goed en betaalbaar voer (hier heb ik nog 3 blikjes (2 smaken) van die je voor een klein prijsje mag proberen van me als je wilt). De andere merken zijn ook betaalbaar en gaan er allemaal goed in!
Colmo nature natvoer heb ik lang geleden ook eens geprobeerde en dat vonden ze beiden ook lekker.
(Al het natvoer wat ik nu geef is nog wel de kittenvariant.)

Als ik jou was zou ik als het even kan je kitten eerst nog wel hetzelfde voer geven dat ze bij de fokker krijgt en dan langzaam over gaan zetten op het voer dat jij wilt. Een kat kan je beter niet van de ene op de andere dag overzetten op ander voer, en een verhuizing neemt toch altijd wat stress mee dan kan ze beter nog even haar vertrouwde voer hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:16

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 00:36

Porta21 keek ik even naar. 40 euro per 10 kg, dat valt reuze mee inderdaad! Maar toen zag ik dat een kat van Luca's formaat bijna het dubbele in gram per dag moet hebben volgens de richtlijnen. En Luca is een vreetzak die geen grammetje te veel vet op zich heeft.
Dat maakt het voer dus ook dubbel zo duur in verhouding..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:37

Oh welnee hoor!
Er staat op de zak dat onze katten 100gr per dag moeten eten, maar dat krijgen ze écht niet (en zijn dik zat). Onze katten krijgen 2x per dag een handje (de ene een wat groter handje dan de ander).

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:44

Ik heb voor mijn smurfies van Zooplus de Taste of Wild. Is ook graan vrij, en voor alle stages of life dus dat von dik wel practisch. Die ene eet eigenlijk wel alles, de ander alleen brok en deze vinden ze lekker. voor 6 kilo betaal je 39€ en ik doe er 2 maanden mee met 2 katten

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:27

Sowieso zul je op het oog moeten voeren, als ik voerde wat er op de zakken en blikken staat, dan had ik hier 3 tonnetjes door het huis rollen.

Ze krijgen bij mij met zijn 3-en ( grote zware katers van 5-8 kilo) 1 blikje Cosma per dag en daarnaast staan er onbeperkt brokken tot hun beschikking. Die zijn vaak nog niet eens op wanneer ik bijvul.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 11:29

We hebben nu Applaws brokken besteld, die stonden ons het meeste aan. En Luca eet nu zo'n 50 tot 70 gram per dag, hebben we gewogen. Dus die eet niet te veel, plus dat hij niet aankomt maar ook niet afvalt. Plus het komt overeen met de "advieslijnen" :)

We willen daarbij voor het vocht blikvoer van de aldi gaan geven en 2 keer in de week kvv. Poes vind kvv in ieder geval lekker en ons lijkt het een mooi uitgebalanceerde voersamenstelling.