Konijn alleen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:20

r_lolita schreef:
Je weet helemaal niet hoe het zit beste Geryon. Ik heb het met 3 verschillende konijnen geprobeerd. Met een ervaren iemand erbij. en wat niet gaat gaat niet. Verder heeft Pluis het prima naar zijn zin. Als het écht zo zielig is als jij zegt, had dat beestje dan 11 geworden? Nah, denk het niet.

Circusdieren worden over het algemeen ook ouder dan dieren die in het wild leven, wil niet zeggen dat circusdieren een goed leven hebben.

TS, kun je niet een advertentie op fb/marktplaats plaatsen, of iemand die konijnen heeft je konijn kan overnemen?

r_lolita

Re: Konijn alleen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:21

Nee, daar noem je ook een lekker voorbeeld :') :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:23

r_lolita schreef:

Gaat toch niet om het voorbeeld? Het gaat erom dat oud worden niet betekent dat het beest gelukkig is.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:24

r_lolita schreef:

Nouja, bedoelde ook meer te zeggen dat geluk en leeftijd niet echt in combinatie staan. Een ongelukkig konijn kan zichzelf moeilijk opknopen. :+

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:24

Pff, jullie snappen hem niet volgensmij hé?
Lezen is nog steeds errugg lastig!
Nogmaals, ik ga hier niet meer reageren. Doe dit maar lekker via PB ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:27

Pas toen mijn konijnen allemaal dood waren kwam ik erachter dat er een vriendje bij moest.
Stond ook in geen een konijnenboek dat ik toen had gekocht.
Nu achteraf was 1 toch wel ongelukkig. Dus een vriendje zou ik wel proberen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:34

r_lolita schreef:
Pff, jullie snappen hem niet volgensmij hé?
Lezen is nog steeds errugg lastig!
Nogmaals, ik ga hier niet meer reageren. Doe dit maar lekker via PB ;)

Ik heb weinig verstand van konijnen, maar ik geloof op zich wel in uitzonderingen op gebied van sociaal gedrag. Maar stel jouw konijn is echt een uitzondering en kan echt niet met andere konijnen, dat is nog geen reden om een ander aan te raden dat een konijn wel alleen kan. Het is niet voor niets een uitzondering op de regel, want in het algemeen zijn konijnen een maatje nodig.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:36

Ik heb haar dit niet aangeraden. Ik heb gezegd dat ze er juist beter nog een bij kon nemen omdat haar konijn al een maatje heeft gehad.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:36

r_lolita schreef:
Ik heb haar dit niet aangeraden. Ik heb gezegd dat ze er juist beter nog een bij kon nemen omdat haar konijn al een maatje heeft gehad.

lezen is HEEL moeilijk blijkbaar.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:37

r_lolita schreef:
Nouja zielig.. die van mij zit al 10 (bijna 11!) jaar alleen en heeft het prima naar zijn zin hoor..

Maar aangezien die van jou wel altijd een maatje heeft gehad denk ik dat dat toch wat lastiger is.
Een advertentie op Bokt of Marktplaats zetten? en eventueel gewoon een opvang bellen om te kijken wat de mogelijkheden daar zijn.

Succes!

Alsjeblieft! :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:39

r_lolita schreef:
r_lolita schreef:
Nouja zielig.. die van mij zit al 10 (bijna 11!) jaar alleen en heeft het prima naar zijn zin hoor..

Maar aangezien die van jou wel altijd een maatje heeft gehad denk ik dat dat toch wat lastiger is.
Een advertentie op Bokt of Marktplaats zetten? en eventueel gewoon een opvang bellen om te kijken wat de mogelijkheden daar zijn.

Succes!

Alsjeblieft! :)

Jet moet dat eerste niet op die manier op internet zetten. Want zoals jij het brengt is het alsof konijnen gewoon prima zonder soortgenoten kunnen. Er zitten hier heel veel kinderen die dat dan denken. Beter kun je het niet neerzetten of met uitleg erbij dat dat een uitzondering zou zijn :)

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:39

Natuurlijk vinden konijnen het prettiger om met een soortgenootje samen te leven. Maar veroordeel mensen niet die 'roeien met de riemen die ze hebben'.... Ik heb ooit eens een konijn opgevangen van iemand die hem niet meer wilde en hem los wilde laten in de duinen... Hij liep bij mij binnen en buiten en 'speelde' met een van mijn kittens. Als hij toch in zijn hok moest had hij een opgevulde geiten wollen sok , daar lag hij altijd tegen aan te slapen. Hij is 12 jaar geworden. Tja niet volgens het boekje, maar heb hem jaren verzorgd met de beste bedoelingen..... Ik lees hier veel reacties dat oud worden niet betekent dat hij gelukkig is, maar hoe bewijs je je (on)gelijk ?

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:41

Precies! Overigens heb ik de rest van mijn dieren allemaal met 2 of meer zitten. Niet denken dat ik niks doe om te zorgen dat mijn diertjes gelukkig zijn. in het geval van Pluisje ging dat helaas niet anders.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:51

Moderatoropmerking:
Kunnen we weer ontopic gaan in plaats van de discussie te houden over hart voor dieren en persoonlijk te worden? Daar lijkt me nu wel genoeg over gezegd. Daarnaast zou het fijn zijn als er inhoudelijk wordt gereageerd op elkaar en met respect om wordt gegaan met elkaars mening. Die kan verschillen en dat mag altijd genoemd worden, maar onderbouw dit, of laat het gaan.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:12

TS Weet niet waar je woont, maar je mag haar wel bij mij brengen. Komt ze bij 2 kleine konijnen en een cavia in een hok van 1 bij 2,5 mtr.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:04

pillow schreef:
TS Weet niet waar je woont, maar je mag haar wel bij mij brengen. Komt ze bij 2 kleine konijnen en een cavia in een hok van 1 bij 2,5 mtr.

Het is wel klein om nog een konijn bij te gaan zetten (minimaal 1m2 per konijn, dit komt op 2,5m2 en zitten ook nog 2 cavia's bij) :) En als twee konijnen nu goed gaan, zou ik niet gaan stoken in een goed huwelijk. Je ziet met regelmaat bij een trio een konijn buiten de boot vallen.
Denk dus wel goed na voor je hieraan begint en doe het alleen als de ren nog groter kan en je nog een vierde erbij kan nemen/opsplitsen tot twee koppels.

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 12:01

@Pillow: Bedankt voor het lieve aanbod. Zie alleen dat jij op de grens van Drenthe en Friesland woont. Ik zelf in Zuid Holland, dus een aardig stuk bij elkaar vandaan helaas. Als ik iemand vind die haar eventueel bij zijn/haar konijnen wil proberen te plaatsen, wil ik uiteraard afspreken dat ik haar weer ophaal als het niet goed gaat. In dat geval is het niet heel handig als het zo ver weg is.

Inmiddels al met verschillende konijnenopvangen contact gehad. Lastig om een juiste beslissing te maken. Niet bij alle opvangen hebben de konijnen in de tijd dat ze bij de opvang zitten veel ruimte. Bij andere opvangen waar dat wel het geval is, nemen ze weer alleen konijnen uit hun eigen regio aan. Ook al van een opvang gehoord dat het animo om konijnen uit de opvang op te halen richting de zomervakantie sterk afneemt. In dat geval is het dus zeker geen goed idee om haar naar een opvang te brengen waar ze in een klein hokje komt te zitten...

Nu dus eerst proberen zelf een goede plek voor haar te vinden. Gelukkig eet en beweegt ze gewoon nog goed sinds ze haar vriendje moet missen. Dus naar omstandigheden gaat het gelukkig goed met haar.
Tips voor een goede konijnenopvang waar de dieren bij de opvang zelf al veel ruimte hebben, blijven echter ook welkom.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:11

Miriam heeft ons toen via bunnybunch geholpen, echt een topwijf. Haar al gecontacteerd? Heb even op internet gezocht en waarschijnlijk is het rabbithutch.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:52

ts waar woon je?
wij hebben een grote konijnenheuvel voor de voedsters en gecastreerde rammen.
wij zitten in groningen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:02

Je zou opvang Muffins kunnen aanschrijven. Deze zit in Den Haag en die heeft ruimere huisvesting dan de gemiddelde opvang, maar belangrijker hoge herplaatsingseisen en een hele goede doorstroom. Ik plaats nu zelf konijnen nog als een trein, aan allemaal goede baasjes. Ik heb sowieso op het moment alweer meer dan 12 reserveringen staan dus op zich is dit nog een gunstige periode.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:05

Gewoon lekker alleen houden al is het niet ideaal.
Als je er eigenlijk geen bij wil omdat je misschien geen konijnen meer wil kun je er nooit mee stoppen.
Jouw konijn heeft het bij jouw alleen waarschijnlijk beter dan menig konijn ergens met z´n tweeen.
Wel alleen als het konijn niet gaat verpieteren.
Proberen er wat tijd en aandacht in te steken.

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:11

Stel je wil haar houden, een maatje is dan echt nodig. Je kan misschien informeren bij een kinderboerderij ofzo? Wij hebben ook een konijn gehad. Het konijn dat erbij stond overleed en Het konijn dat over was werd schuw en bijterig na te weinig aandacht.. We hebben haar bij een kinderboerderij kunnen plaatsen. We zijn nog een keer terug geweest, en daar was ze heel gelukkig met meer dan genoeg ruimte en vriendjes. Is er anders geen kennis/vriend waar je haar kwijt kan? Iemand die zelf ook een cavia of konijn heeft?
Succes ermee! Groetjes Rosa!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:34

LoveAmadeo schreef:
Stel je wil haar houden, een maatje is dan echt nodig. Je kan misschien informeren bij een kinderboerderij ofzo? Wij hebben ook een konijn gehad. Het konijn dat erbij stond overleed en Het konijn dat over was werd schuw en bijterig na te weinig aandacht.. We hebben haar bij een kinderboerderij kunnen plaatsen. We zijn nog een keer terug geweest, en daar was ze heel gelukkig met meer dan genoeg ruimte en vriendjes. Is er anders geen kennis/vriend waar je haar kwijt kan? Iemand die zelf ook een cavia of konijn heeft?

Konijnen horen bij konijnen en cavia's bij cavia's. Dus super advies dat ze een maatje nodig heeft, maar dat moet dan wel een konijn zijn. :)

Heb zelf ook gemerkt dat konijnen en cavia niets aan elkaar hebben.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:15

Faniek schreef:
pillow schreef:

Het is wel klein om nog een konijn bij te gaan zetten (minimaal 1m2 per konijn, dit komt op 2,5m2 en zitten ook nog 2 cavia's bij) :) En als twee konijnen nu goed gaan, zou ik niet gaan stoken in een goed huwelijk. Je ziet met regelmaat bij een trio een konijn buiten de boot vallen.
Denk dus wel goed na voor je hieraan begint en doe het alleen als de ren nog groter kan en je nog een vierde erbij kan nemen/opsplitsen tot twee koppels.

Het is ook nooit goed. Mijn beesten hebben een joekel van een hok, is het nog te klein. Hoeveel konijnen zitten er in een hokje van een halve meter met tralies ervoor. En het is 1 cavia.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:16

Geryon schreef:
LoveAmadeo schreef:

Konijnen horen bij konijnen en cavia's bij cavia's. Dus super advies dat ze een maatje nodig heeft, maar dat moet dan wel een konijn zijn. :)

Heb zelf ook gemerkt dat konijnen en cavia niets aan elkaar hebben.

Ik heb de cavia ook bij de konijnen. Dit gaat heel goed. De cavia ligt gewoon op het konijn te slapen