Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sneeuwpop schreef:Marion71 schreef:@Itsmi: zo kijk ik er ook tegenaan. Waarom willen veel bokkers er toch direct een eind aan maken als een oud dier ouderdomsklachten en wat pijn krijgt?.
Omdat veel mensen bang zijn voor pijn en beperkingen.
Helaas kan ik je niet helpen ts
doebidon schreef:Monica72 schreef:Hier ook een hond die helaas niet reageert op pijnstillers van de DA waardoor ze duidelijk pijn had en bleef houden van ellende ben ik haar gewoon paracetamol gaan geven en die werken perfect nu krijgt ze dus 2x per dag een halve paracetamol van 500mg en dat gaat goed nadeel is honden zijn heel gevoelig voor een overdosis paracetamol dus het is heel erg oppassen.
Wauw dat vind ik toch wel erg bijzonder om te lezen!!
Het is niet leuk maar ik denk dat je je moet bedenken hoe het voor hem is. voor ons is het altijd vreselijk wij blijven achter met het gemis, maar zo'n beestje wat er op vertrouwd dat jij voor hem zorgt, van hem houd, en voor hem kiest...... ik zou voor euthenasie kiezen
Cayenne schreef:Maar Monica, je hebt het daarmee over vijf minuten per dag dat ze blij lijkt. Doen die overige tijden van pijn er dan niet toe? Lijkt me dat die zwaarder wegen.
Marion71 schreef:En toch zijn juist wij mensen degenen die daarmee te maken krijgen als je het niet geregeld hebt(en hopen dat er dan een arts is die eraan mee wil werken).
Met een beetje pijn is niets mis. Nodig zelfs om oud te kunnen worden. Euthanasie is bedoeld om als leven lijden wordt het te kunnen beëindigen. Niet VOORDAT leven lijden wordt. Imo is Max nog veel te goed voor euthanasie. En met een beetje hulp kan hij wellicht zelfs weer pijnvrij worden.
TS kent haar hond en weet vast welke kant de balans tussen lol in het leven en gehinderd worden door pijn op slaat.

ik leer ook zoveel van hie onze beesten met zaken omgaan, mooi is dat...

rhian schreef:Doebidon: max komt regelmatig zelf vragen voor wat aandacht, haha en die krujgt hij ook van mij... zelf reiki1 gehaald ooit. Mooie subtiele aanvulling maar helaas niet opgewassen tegen zijn pijnlijke botjes...
@sneeuwpop: dieren zijn veel meer in het moment dan wij mensen... er gaat nauwelijks een proces aan rouw vooraf zoals wij dat kennen ( boosheid, verdriet, acceptatie). Wat niet betekend dat er geen dieren zijn die wel verdriet kunnen hebben om iets...ik leer ook zoveel van hie onze beesten met zaken omgaan, mooi is dat...
Nammie: kijk dat zijn de tips!
Ik ga het spulletje eens googlen... wil hwt allemaal nog even proberwn met hem, gecombineerd met dierenfysio...
als dat niet aanslaat laat ik onze max nog een zo fijn mogelijke tijd hebben maar zodra meneer niet meer wilt wandelen/ eten ( his two little joys in life) dan laten we hem los en bedank ik deze hond met gouden hartje die me door alles heeft heen gesleept de laatste 8 jaar...
rhian schreef:Zo, dit brengt heel wat te weeg! Bedankt voor jullie posts, fijn om ieders ervaringen, tips en visies te mogen lezen... waardeer ik echt!
Max is samen met zn 9jaar jongere vriendinnetje bij ons best nog tevreden. Loopt zn drie rondjes per dag nog graag, staat te draaien wanneer de voerbak in zicht komt... dat soort dingen gaat nog, dus ik kan de dierenliefhebbers onder ons hopelijk geruststellen... er ligt hier geen hond constant te piepen van de pijn...
en nee, ik zou nooit van mn leven zo egoistisch kunnen zijn dat ik mijn geluk boven het levensgeluk van de ander ( mens of dier) zou plaatsen... dat zit niet in mn aard, in mn beroep en in mijn geloof...
Ik ben denk ik twee maanden van de een op de andere pijnstiller gestapt met max, rimadyl, novacam en previcox... alles via da... telkens kreeg max last van zn maag, hij viel ook ineens veel af in die tijd. Ik zag mn hond van mank naar mank mager en ronduit apatisch veranderen waarop ik heb voorgesteld bij de da: zullen we es een weekje niks geven? Hij staat al zo lang ik hem heb op voer van hills, jd. Dat heeft het altijd super gedaan en indd.. meneer herpakte zich weer.. kon zelfs weer met plezier een wandeling van een uur maken (met stukken gek doen met zn jonge blondine)... maar hij blijft nu ineens wat sukkelen...
Da geeft aan dat fysio een optie zou kunnen zijn om zijn spieren en pezen in combi met oefeningen steviger te maken..
Dit wil ik ook gaan proberen met hem maar juist omdat ik niet blind ben voor zijn lijden vraag ik me af... wat ik moet ik mijn trouwe en extreem lieve hond op zn oude dag nog voor een oefeningen laten doen...?
Lastig, hij is voor mijn gevoel nog te goed voor het spuitje maar ja.... wat brengt mogelijk de fysio...? Fijn om te lezen dat iemand hier al goede resultaten mee heeft behaald... proberen kan geen kwaad ...