Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Monster schreef:Waarom mag de hond op de bank? Terwijl hij dit soort gedrag laat zien? Op de bank zitten betekent voor een hond dat hij boven de mens staat, dat hij jouw vriend bijt zegt al genoeg.. hond voelt zich de leider.
Zodra hij ook maar begint met grommen direct corrigeren. Bij dat hysterische gedoe ook direct corrigeren.
Je weet niet wat hiervoor is gebeurt, maar als hij zwaar mishandeld zou zijn, had hij waarschijnlijk ook niet bij jou of je broer in de buurt gekomen.
CassieUltra schreef:Maar wanneer mijn vriend opstaat, dan word ie hond helemaal gek.
Hij loopt achter hem aan, en probeert hem te bijten.
Zowel afgelopen vrijdag beet ie hem in zn knieholte, ik zette mijn stem op, en hij schrok en vloog de andere kant op.
Hij mag dit gewoon NIET doen.
Ook wanneer er iemand voorbij het huis loopt draait ie helemaal door.
Gaat grommen en blaffen, en je word er serieus gewoon helemaal gek van..
Nou doe ik hem af en toe voor straf in de bench, maar het helpt gewoon niet.
geerke schreef:En over 30 jaar blijkt dat clickeren ook niet echt effectief was
Als deze hond in iemands been hangt is men natuurlijk al veel te laat, als je weet dat de hond dit doet kun je hem al negeren bij het binnenkomen en hem op zijn plaats laten blijven of desnoods in een andere kamer.Citaat:Hoe moet je een hond negeren die in ene in je been hangt?
Citaat:Intrinsic and environmental variables important to the three aggression subscales were not entirely the same, but breed (P0.020) and physical punishment (P0.053) had significant
relationships with all of them. Golden Retriever scored the lowest while dogs subjected to
physical reprimands scored significantly higher on aggression subscales.
vertaling: de intrinsieke en omgevingsfactoren die van invloed bleken op de 3 agressie subschalen waren niet geheel hetzelfde, maar ras (p0.020) en fysieke straf (P0.053) hadden significante relaties met allemaal. Golden retrievers toonden de laagste agressie-scores terwijl de honden die fysieke correcties ontvingen signifinact hoger scoorden op subschalen van agressie.
CassieUltra schreef:Hij komt bij mn vriend op de bank eerst op een afstandje en dan gaat ie grommen, en dan laat mn vriend hem aan zijn hand snuffelen.
En dan gaat ie bij hem liggen (poten over zn schoot) etc.
sallandval schreef:Voor de mensen die zeggen dat je de hond moet 'aanpakken' of 'corrigeren' (andere woorden voor straffen): lees dit onderzoek eens http://www.biol.ntnu.edu.tw/files/writing_journal/46/584_b6e7c45c.pdf
Daaruit blijkt dat zowel het ras als ook het gebruik van straf door de eigenaar bijdragen aan verschillende soorten agressie van de hond. Volgens mij is een pitbull nu net een ras dat al geneigd is tot agressief gedrag, als je die ook nog eens gaat straffen vráág je bijna om serieuze bijtincidenten.
ThreeFingers schreef:Wat dacht je ervan om de hond weg te doen!
Dit soort honden horen in deskundige handen thuis.
Kan me al weer boos maken om zo'n rescue team. Erg onverantwoordelijk om zo'n hond te plaatsen
damian23 schreef:ThreeFingers schreef:Wat dacht je ervan om de hond weg te doen!
Kan me al weer boos maken om zo'n rescue team. Erg onverantwoordelijk om zo'n hond te plaatsen
En je ziet ze steeds vaker, van die rescue teams die buitenlandse pitbullachtige probleemdieren naar nederland halen. Het klinkt ms wel hard maar onze eigen asiels zitten ook vol met leuke honden. Ik vind het onverantwoord om deze hond te plaatsen bij mensen die niet weten hoe ze om moeten gaan met dit gedrag. Haal er in vredesnaam iemand bij die er verstand van heeft voordat dit echt mis gaat.
damian23 schreef:ThreeFingers schreef:Wat dacht je ervan om de hond weg te doen!
En je ziet ze steeds vaker, van die rescue teams die buitenlandse pitbullachtige probleemdieren naar nederland halen. Het klinkt ms wel hard maar onze eigen asiels zitten ook vol met leuke honden. Ik vind het onverantwoord om deze hond te plaatsen bij mensen die niet weten hoe ze om moeten gaan met dit gedrag. Haal er in vredesnaam iemand bij die er verstand van heeft voordat dit echt mis gaat.