Epilepsie hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lida3

Re: Epilepsie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:19

Geen brok geven, granen zitten suikers in en dat verdragen honden ook echt niet, en wat van al die andere vulmiddelen, gewoon echt hondenvoer geven vlees.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:24

Oja, geef ook geen ontvlooiingsmiddelen tenzij noodzakelijk. Deze kunnen ook aanvallen in de hand werken!

Ik persoonlijk zou een hond met epilepsie ongemalen vlees/voeding geven. Dan weet je zeker dat er niks raars mee gebeurd is. Want zelfs de ingredientenlijst kan misleidend zijn.
Zo kan er bijvoorbeeld 'plantaardige olien' staan, wat vaak niet meer betekent dan 'afvalfrituurvet'.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:26

Mijn bordercollie heeft ook epilepsie. Gelukkig bijna nooit erge aanvallen behalve bij enten ( doe ik nu niet meer ) ontwormen, ontvlooien en onder narcose gaan.

Gewoon in dagelijks leven heeft hij gelukkig nooit aanvallen alleen wanneer er iets gegeven wordt aan hem.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:14

_AAASCHAAA_ schreef:
Mijn bordercollie heeft ook epilepsie. Gelukkig bijna nooit erge aanvallen behalve bij enten ( doe ik nu niet meer ) ontwormen, ontvlooien en onder narcose gaan.

Gewoon in dagelijks leven heeft hij gelukkig nooit aanvallen alleen wanneer er iets gegeven wordt aan hem.

Ik weet niet hoe je dat doet met ontwormen, maar je kunt ook de ontlasting van de hond wegbrengen voor onderzoek, net als bij paarden. Heeft ie geen wormen, hoef je ook niet te ontwormen, dat scheelt weer.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:25

Hier ook een border collie met epilepsie. Krijgt wel medicatie, pexion.
Maar ook daarmee is hij tot nog toe niet helemaal aanvalsvrij, ofschoon het momenteel al een aantal weken goed gaat, sinds een week of 7/8 momenteel geen aanval gehad.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:33

Hier ook geen hond,maar wel een kat met epilepsie.
Krijgt nu phenoral.
Afgelopen maandag en dinsdag weer aanvallen gehad.
Nu is er dinsdag bloed afgenomen en momenteel wacht ik nog op de uitslag.
Aan de hand daarvan gaan we verder kijken hoe of wat.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:37

onze hond van 15 had dat. als ie klaar was liep ie verder alsof er niks gebeurt was :')
baas wat kijk je me toch raar aan 8-) 8-)

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:10

Onze hond (helaas vorige week ingeslapen) had ook epilepsie. Hij heeft heel lang dagelijks aanvallen gehad. Uiteindelijk kreeg hij phenobarbitol en kalium en toen ging het veel beter. Hij heeft de laatste 2 of 3 jaar geen grote aanvallen gehad en is uiteindelijk 15 geworden. Toen hij zoveel aanvallen kregen dachten wij dat hij geen 5 zou worden.