Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chantaleddie schreef:en melkschapen dan? die kunnen wel met wisselomheining. en gewoon een laag draadje spannen. melkschapen gaan na een jaar melk geven op een gegeven moment heel weinig melk geven, het droogt een beetje uit dan kun je weer lammetjes laten komen. met eten kun je de melk productie zo optimaal mogelijk houden maar op een gegeven moment houd het gewoon op en wie wil er nou geen leuke lammetjes?
liljebo schreef:chantaleddie schreef:en melkschapen dan? die kunnen wel met wisselomheining. en gewoon een laag draadje spannen. melkschapen gaan na een jaar melk geven op een gegeven moment heel weinig melk geven, het droogt een beetje uit dan kun je weer lammetjes laten komen. met eten kun je de melk productie zo optimaal mogelijk houden maar op een gegeven moment houd het gewoon op en wie wil er nou geen leuke lammetjes?
Ik. Ik wil niet elk jaar een jonkie. Ik laat niets slachten en wat moet ik dan straks met een wei bomvol met schapen

liljebo schreef:ah ok... los laten lopen is hier geen optie. Hebben wel veel ruimte om ons heen, maar ook een moestuin, net als de buren. En geiten vinden verse groente ook erg lekker
Leuk wel om te lezen.
Heb er op zich wel zin in... zit alleen dus ff met die omheining.
Hier zouden ze dus vooral in de zomer op gras lopen. In de winter hebben ze gewoon een degelijke stal nodig.(Geiten zijn immers niet erg bestand tegen regen en wind )
en alles daartussen was bergen en rotsen en moerassen . Dus niemand had last van elkaar. liljebo schreef:Nja ik woon dus in zweden, dus toch wel veel meer ruimte dan in nl. Maar wij wonen aan de rand van een gehucht met 15 huizen en hebben toch buren rechts en links op ong 300 meter afstand. Tegenover ons alleen bos en achter ons wei, met daaromheen de rivier. Mogen dus niet klagen. Maar niet geschikt om geiten los te laten lopen
dan heb je iid wel iets meer ruimte dan in Nederland.
)