Dominee laat kat achter na verhuizing, vermagerd en ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:56

geerke schreef:
jee...de hele kerk is weer beledigt.Voor hetzelfde geld had TS geschreven dat er een bouwvakker verhuisd was en de kat er had gelaten.Wat maakt het uit?Dat arme beest is gewoon aan zijn lot overgelaten.En dat gebeurt jammergenoeg dagelijks.Met alle dieren door allerlei soorten mensen,ook mensen die geloven.

Nog een mooie aanname :D

En precies wat ik bedoel te zeggen... De dominee is net zo mens als de bouwvakker en de Marokkaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:58

Nou ja, als de kat er al twee maanden rondloopt lijkt het me niet dat hij terug is gelopen, tenzij de kat een héél goed richtingsgevoel heeft (en dus niet verdwaalt) en héél hard kan rennen...
Bovendien, als de kat inderdaad terug is gelopen en de kerk neemt contact met hem op dan zou hij toch dezelfde dag bij zijn oude huis voor de deur moeten staan om zijn geliefde kat weer terug mee te nemen?

Laten we vooral even in het midden laten hoe het nu precies zit met wel of geen dominee zijn en wel of niet opzettelijk, daar help je de kat niet mee en ik denk ook niet dat het de kat veel kan schelen. Die moet gewoon terecht komen en op een veilige plek aan kunnen sterken.

TS, ik denk dat de nieuwe bewoner het best brokjes in de tuin kan zetten, die omgeving kent de kat immers. Als zij hem naar binnen kan lokken kan je verder. Heb je al gebeld met het dierenasiel? Zij zullen ook goede tips hebben over hoe te handelen. En misschien is hij er al door een andere bezorgde bewoner binnen gebracht?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:58

jesito schreef:
Ik snap echt niet dat mensen dit over hun hart kunnen krijgen.
Dan moet je toch een geweten hebben als een baksteen.
Tja en een dominee is echt niet heilig in die zin, van kindertjes kunnen sommigen ook niet afblijven.

Volgens mij ken jij het verschil tussen dominees en pastoors niet.

Verder vraag ik me af wat het ermee te maken heeft dat deze meneer dominee is? Ja, het is een schandalige streek als het verhaal klopt. Maar ik had het net zo erg gevonden als hij slager was geweest, of bakker, of metselaar.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:15

Magrathea schreef:
Nou ja, als de kat er al twee maanden rondloopt lijkt het me niet dat hij terug is gelopen, tenzij de kat een héél goed richtingsgevoel heeft (en dus niet verdwaalt) en héél hard kan rennen...
Bovendien, als de kat inderdaad terug is gelopen en de kerk neemt contact met hem op dan zou hij toch dezelfde dag bij zijn oude huis voor de deur moeten staan om zijn geliefde kat weer terug mee te nemen?

Laten we vooral even in het midden laten hoe het nu precies zit met wel of geen dominee zijn en wel of niet opzettelijk, daar help je de kat niet mee en ik denk ook niet dat het de kat veel kan schelen. Die moet gewoon terecht komen en op een veilige plek aan kunnen sterken.

TS, ik denk dat de nieuwe bewoner het best brokjes in de tuin kan zetten, die omgeving kent de kat immers. Als zij hem naar binnen kan lokken kan je verder. Heb je al gebeld met het dierenasiel? Zij zullen ook goede tips hebben over hoe te handelen. En misschien is hij er al door een andere bezorgde bewoner binnen gebracht?

retourtje verweggistan is meestal best wel duur, laat staan dat je binnen dezelfde dag weer bij je oude huis staat.
denk dat dominee zendelingenwerk is gaan doen. Kat heeft er goed aan gedaan om hier in Nederland te blijven, alleen de afhandeling laat wat te wensen over.
verder is de internetverbinding in de rimboe op zijn zachtst gezegd gewoon slecht, je mag soms al blij zijn als je eens in de week een beetje contact kan krijgen :)

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:24

Met verweggistan bedoel ik trouwens gewoon een plek in Nederland. Dus prima bereisbaar en geen problemen met internet. Oost-Groningen is nu eenmaal een uithoek, vandaar dat ik alles onder de IJssel al snel verweggistan noem. :+ Dus niks geen buitenland, geen zendelingenwerk of wat dan ook. :+

Verder noem ik die beste man nu eenmaal de dominee (omdat hij dat is), ik ga hem toch niet met naam en toenaam op internet zetten. Al was het een loodgieter of de slager, tjonge, wat maakt het in godsnaam ( :+ ) uit dat ik die man de dominee noem. In nederland is tegenwoordig ook alles meteen rascistisch en beledigend.

Hopelijk mag ik wel vermelden dat het om een zwarte kat gaat, of is dat ook al beledigend. :+

Blue_Eyes

Re: Dominee laat kat achter na verhuizing, vermagerd en ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:32

Nou ja, het maakt mij ook niet uit wat iemand voor beroep heeft, vind het alleen een beetje jammer dat er dan van die flauwe opmerkingen gemaakt worden over naastenliefde etcetera. Net alsof bouwvakkers geen naastenliefde hoeven te hebben. Beledigend, nee. Onnodig, ja.

Overigens weinig racistisch aan, de meeste dominees in Nederland zijn net zo blank als ik voor het gemak even aanneem dat jij bent. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:39

Feit blijft dat deze man blijkbaar niet taalt naar z'n kat, wanneer je zoiets doet en gewoon negeert dat je huisdier hier na maanden een langzame hongersdood sterft, dan krijg je met mij te maken. Al ben je de paus, dat zal mij een worst zijn. Als ikhet telefoonnummer van deze man in handen krijg ga ik persoonlijk verhaal halen. Wanneer ik de kat vind, stuur ik hem met plezier de shockerende foto's van zijn nalatigheid en speel ik zijn gegevens door naar het asiel. Dat hij maar flink op de blaren mag komen te zitten met die rekening.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:05

Wuis schreef:
Feit blijft dat deze man blijkbaar niet taalt naar z'n kat, wanneer je zoiets doet en gewoon negeert dat je huisdier hier na maanden een langzame hongersdood sterft, dan krijg je met mij te maken. Al ben je de paus, dat zal mij een worst zijn. Als ikhet telefoonnummer van deze man in handen krijg ga ik persoonlijk verhaal halen. Wanneer ik de kat vind, stuur ik hem met plezier de shockerende foto's van zijn nalatigheid en speel ik zijn gegevens door naar het asiel. Dat hij maar flink op de blaren mag komen te zitten met die rekening.

Misschien eerst eens afwachten of je zijn telefoonnummer kan bemachtigen en zijn reactie kan aanhoren.
Als je weet waar hij heen is gegaan, is het een kwestie van googlen naar de gemeentes in die plaatsen. Meeste kerken hebben ook gewoon een website. En als het een dominee is van een gemeente in Oost Groningen, zal die niet zomaar op de Veluwe zijn beroepen.

Je schetst bij voorbaat al een heel raar beeld van die man, zonder dat je enig idee hebt of hij überhaupt al weet wat er gaande is omtrent zijn oude huis en huisdier.

En nogmaals, ben jij zonder zonden? Ik denk dat er maar weinig predikanten van protestantse kerken zijn die van mening zijn dat ze zonder zonden zijn. Het zijn hier geen mormoonse praktijken, zoals ik vanochtend heb gezien bij Breaking the faith. En als je de wat zwaardere protestantse kerken in Nederland ziet, dan weet je dat de mens daar al vanaf de geboorte als zondaar wordt gezien.

En ehm... als het een loodgieter was, had je het beroep er ook bij gezet? "Ja, de loodgieter hier op de buurt." Dan had je waarschijnlijk gezegd 'ex-buurman', wees eens eerlijk? :)

Ik noem jouw verhaal niet racistisch of beledigend, het zorgt alleen wel dat er aannames worden gedaan en vooroordelen worden benoemd die niet terecht zijn.
Geheel onnodig.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:29

Wow, wat een discussie voor iemand die een kat wil vangen zeg! Zal me er niet mee bemoeien, maar sta compleet achter TS (en voor het geval het uitmaakt; ja, ik ben gelovig :P). Wat een aannames en vooroordelen....
Gelukkig ken ik TS en weet ik dat ze het allerbeste voor heeft en ik wens haar veel succes met vangen/halen! (en ik heb nu al medelijden met de ex-eigenaar, want die krijgt vast een leuke preek B-) *over woordspelingen gesproken O:) *)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 07:27

wow zijn dominee's ook gewoon mensen??? Ongelofelijk!!!!

Wie de eigenaar ook is of was triest dat het dier zo over straat loopt en dit zal niet de eerste dag zijn dat het dier er zo uit ziet. Erg apart dat door de buurt niet eerder actie ondernomen. Fijne buurt!!!! Blij daar niet te wonen mijn kat zal maar wat hebben gehad en idd niet thuis gekomen zijn, men laat het dier doen totdat er iemand zich het lot van het dier aan trekt en mij een vreselijke eigenaar vind.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 07:35

Hey TS, ik vind het hartstikke goed wat je doet. Fijn dat je de moeite neemt en ik hoop dat je hem gauw vangt en dat het nog niet te laat is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:01

Maar TS, je zegt zelf dat de buren en omgeving de kat wel meermaals gezien heeft, maar de nieuwe bewoonster van het "dominee"huis eigenlijk niet zo heel vaak. Het kan dus inderdaad zo zijn dat het een kat is die liever door andere tuinen struint dan zijn eigen tuin en dat de dominee de kat daadwerkelijk al twee weken niet meer had gezien.

Punt 2: Iedereen ziet de kat regelmatig in hun tuin, maar toch hebben ook die mensen twee maanden lang hun schouders opgehaald en het dier laten verhongeren.

De dominee is de hoofdschuldige, maar tot nu trok niemand zich echt iets aan van het lot van het katje, toch TS?

Mijn algemene mening over dit onderwerp is dat katten gehouden moeten worden zoals alle andere gedomesticeerde dieren (honden, konijnen, paarden, koeien,...): namelijk in een afgebakende ruimte waarvan de eigenaar van het dier dan wel eigenaar dan wel huurder is.
Maar zoiets mag je niet zeggen want dan krijg je de kattenliefhebbers in je nek.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:02

Nee hoor, deze kattenliefhebber niet.
Mijn katten komen de tuin niet uit,ik heb schrikdraad op de schutting.

Ts,ik hoop dat je de kat levend terug vind,schandalig dat er niet al iemand anders ingegrepen heeft als het dier daar al zo lang rondloopt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:54

Zullen we het daar vooral niet over gaan hebben? Daar komt die kat niet mee terug....

Jammer dat degenen die het allemaal beter weten de discussie weer die kant op willen sturen :n

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:00

Euhm, ik leef inderdaad niet in de illusie dat ik hier achter mijn schermpje honderden kilometers verderop ook maar iets kan betekenen voor die kat.
In de openingspost staat ook geen duidelijke vraag naar ervaringen of wordt er een discussierichting aangewezen, dus ik dacht dat het gewoon een open discussie was waar iedereen zijn mening in kwijt mocht.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:01

Tips geven en TS mentaal ondersteunen :j TS, heb je al meer nieuws?

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:14

Ik hoop dat je het arme poezenbeest snel vindt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:31

De kat is helaas nog steeds niet gevonden en is ook nergens meer gesignaleerd... Ik hoop dat hij nog weer opduikt. :(

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:40

Is er nog nieuws?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:06

Helaas niet.. Hij is nergens meer gezien, ik denk dat hij dood is...

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:14

Mocht je hem nog vinden; foto op facebook met een oproepje: 'wie heeft gegevens van dominee weetikhoe; ik heb zijn kat gevonden!'

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:26

www.amivedi.nl zoeken bij gevonden katten.
www.marktplaats.nl (gevonden en vermiste huisdieren rubriek)
www.mijndieriszoek.nl

Verder kun je het plaatselijke dierenasiel eens bellen of contact op nemen met de dierenambulance.
Geen idee hoe hun werken daar in Groningen maar je kan het proberen of zij iets hebben gevonden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:56

Je hoeft dat helemaal niet via Facebook te doen; googlen op de naam van de dominee en eventueel het soort kerk waarin hij dominee is, en je hebt hem. Tenzij het een heel strenge kerk is zonder website of de beste meneer Jansen of De Vries heet.

Zo lang je niet zeker weet hoe het verhaal in elkaar steekt (en ik heb hier echt alleen nog maar giswerk gelezen), moet je iemand niet zo online aan de schandpaal nagelen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:06

Maar je nagelt de man niet aan de schandpaal; je geeft alleen aan dat je zijn kat hebt gevonden. En als iemand weet waar die dominee nu is, is die veel sneller geneigd om gegevens op te geven. Hij herenigt de dominee immers weer met zijn verloren kat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:17

Arm dier.. Mijn poes was ook 2 maanden weg en die is gelukkig weer thuis , maar er gebeurd veel in die tijd ik had geluk dat ze bang is en geen krassen van andere kreeg. Ze is alleen mega mager , alweer een week dat ze terug is vandaag ;3