Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Rintah schreef:Yasmijntje, pas je dan wel op dat je niet het nest ook natspuit? beetje regen kunnen ze wel tegen maar van de duitsland is al snel te veel.

Magrathea schreef:Rintah schreef:Yasmijntje, pas je dan wel op dat je niet het nest ook natspuit? beetje regen kunnen ze wel tegen maar van de duitsland is al snel te veel.
Nou nou, kan je wel, tegen de Duitsers!![]()
Laptopmuis, we hoeven niet te vrezen voor een overpopulatie van vogels in NL hoor. Niet voor niets zijn vrijwel alle vogels beschermd
dus dan kan ik dat rustig zeggen 
Magrathea schreef:Rintah schreef:Yasmijntje, pas je dan wel op dat je niet het nest ook natspuit? beetje regen kunnen ze wel tegen maar van de duitsland is al snel te veel.
Nou nou, kan je wel, tegen de Duitsers!![]()
Laptopmuis, we hoeven niet te vrezen voor een overpopulatie van vogels in NL hoor. Niet voor niets zijn vrijwel alle vogels beschermd

Koper schreef:Yasmijntje schreef:Het maakt niet uit of je ze aanraakt of niet als het goed is
Klopt. Jonge vogeltjes kun je gerust terugzetten in het nest.
TS, staan jullie nog in de tuin/voor het raam? Ik denk dat dat de reden is dat de ouders niet naar het nest teruggaan. Of misschien dat ze op de uitkijk zijn voor de ekster, maar dat lijkt me niet als ze voedsel bij zich hebben.
Enige wat je nog zou kunnen doen is eksters verjagen als die in je tuin komen. Daar heb je dan een fijne klus aan
Als je iemand wil bellen, bel dan iemand met verstand van (tuin)vogels. En geen dierenambulance.

dees_daan schreef:Cowgirl jullie zouden deze ophalen?
Ik zou ze doorsturen naar de vogelopvang, als die zegt dat we ze op kunnen halen prima maar als de ouders in de buurt zijn en op de jongen letten zou ik ze niet zomaar ophalen.
Christiene schreef:de eksters hebben waarschijnlijk ook jongen nu... die ze willen voeren.. spuit je de ekster dood liggen er daar weer jongen zonder pa of ma...