Hond "gekregen" maar geen paspoort.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 19:35

Citaat:
In een pension is dat wel voldoende als de laatste sticker er maar in staat.
Ik heb het nu ook zo, laatste enting staat er gewoon in en er boven staat: voorgaande entingen allen in orde met zijn handtekening er bij.
Als je hem meeneemt naar het buitenland dan zal je nog rabiës moeten laten enten en dat moet er sowieso in staan.
Ik zou sowieso opnieuw laten enten als mevrouw de naam van de praktijk niet geeft en je het op die manier dus niet kan controleren.

Ik weet wel bij welke dierenarts ze zaten, maar is voor mij niet mijn eigen dierenarts zeg maar.
Eerst daar even heen bellen?
dan kunnen hun misschien een nieuw paspoort aanvragen ...
Mevrouw zei wel tegen me dat ze haar konden bellen bij vragen over chip/enten.
en dat mocht het kosten hebben zij ze zou betalen.
(al ligt het mij daar niet aan. ik wil gewoon graag op een rijtje hebben waar ik aan toe ben)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:36

Handigst lijkt mij als er gewoon even contact met de oude dierenarts wordt opgenomen om te vragen wanneer de hond geënt is en waarvoor (maar dit lijkt mij alleen mogelijk als de hond gechipt is). Mocht je niet met de hond naar het buitenland gaan of hem in een pension doen dan kan je gewoon een jaar wachten en dan de benodigde vaccinatie(s) laten geven.

Mocht je niet achter de vaccinatiegeschiedenis van je hond kunnen komen dan zou je ook een titerbepaling kunnen laten doen om te kijken of je hond nog genoeg antistoffen heeft voor de (meeste) ziektes waartegen geënt wordt. In hoeverre deze geldig is voor het buitenland weet ik dan weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:39

Maaaarije schreef:
Citaat:
In een pension is dat wel voldoende als de laatste sticker er maar in staat.
Ik heb het nu ook zo, laatste enting staat er gewoon in en er boven staat: voorgaande entingen allen in orde met zijn handtekening er bij.
Als je hem meeneemt naar het buitenland dan zal je nog rabiës moeten laten enten en dat moet er sowieso in staan.
Ik zou sowieso opnieuw laten enten als mevrouw de naam van de praktijk niet geeft en je het op die manier dus niet kan controleren.

Ik weet wel bij welke dierenarts ze zaten, maar is voor mij niet mijn eigen dierenarts zeg maar.
Eerst daar even heen bellen?
dan kunnen hun misschien een nieuw paspoort aanvragen ...
Mevrouw zei wel tegen me dat ze haar konden bellen bij vragen over chip/enten.
en dat mocht het kosten hebben zij ze zou betalen.
(al ligt het mij daar niet aan. ik wil gewoon graag op een rijtje hebben waar ik aan toe ben)

Dan zou ik daar even heen bellen inderdaad, uitleggen dat je graag wil weten of hij geënt is en wat zijn chipnummer is (als ze die hebben, anders kan je die ook bij je eigen dierenarts laten controleren) misschien kunnen ze de gegevens doorsturen naar jou dierenarts dan heb je zijn hele geschiedenis meteen bij de hand wat het medische stukje betreft.

Edit: annepaardoes als de hond daar in het systeem staat heb je geen chipnummer nodig, wel de naam en het adres van de vorige eigenaresse

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:43

dees_daan schreef:

Vaccinaties zijn niet zonder risico. Dus zomaar enten zonder dat de vaccinatiegeschiedenis bekend is is onverstandig. Een titerbepaling kan hier dus uitkomst bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:52

annepaardoes schreef:
dees_daan schreef:

Vaccinaties zijn niet zonder risico. Dus zomaar enten zonder dat de vaccinatiegeschiedenis bekend is is onverstandig. Een titerbepaling kan hier dus uitkomst bieden.

Dan moet je wel een DA hebben die dat doet.
Ik heb vaker honden 'gehad' die zonder paspoort kwamen en geplaatst moesten worden die lieten we altijd enten voordat ze geplaatst werden, dat moet gewoon op orde zijn vind ik. Nou is er sowieso discussie of ze elk jaar een enting nodig hebben maar dat staat los van dit geval.
Maar de praktijk is bekend dus TS kan de praktijk bellen om de gegevens door te sturen naar eigen DA en als ze dat niet willen kan de vorige eigenaresse dit aanvragen, probleem opgelost :)