Konijn wil niet opgepakt worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Re: Konijn wil niet opgepakt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:00

Een konijn kun je inderdaad het beste bij zijn nekvel pakken. Als je dit doet moet je, zeker een volwassen konijn, ondersteunen onder zijn achterwerk of achterpootjes. Als je zijn nekvel grijpt, grijp dan met je hele hand een flink stuk vel en niet een klein stukje want dan doet het zeer. Zorg ook dat je geen lange nagels hebt die in zijn vel pikken want dan doe je hem ook pijn. In 1 keer pakken en niet twijfelen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:32

Mallorka schreef:
saskiakefie schreef:
je schreef: worden ze heel rustig, dat is dus fout.

Ja pfff *zucht* ik zal m'n woorden volgende keer 3x overlezen of ik geen 'fouten' opschrijf :roll:

het gaat erom dat je eht anders op kan vatten, andere mensen die zien dat en denken: hé goed idee ga ik ook uitproberen... :D Terwijl ze niet weten dat het konijn niet minder gestressed is.

lotlot2 schreef:
Niet alle konijnen haten aaien/oppakken :)

Tussen aaien en oppakken zit een wereld van verschil. :)

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:20

saskiakefie schreef:
lotlot2 schreef:
Niet alle konijnen haten aaien/oppakken :)

Tussen aaien en oppakken zit een wereld van verschil. :)

Dat weet ik, maar er zijn konijnen die beide niet leuk vinden.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:27

Van de 4 konijnen hier wil er 1 het liefst helemaal niet aangeraakt worden, dus bij haar beperk ik het tot alleen gezondheidschecks. De andere 3 vinden aaien prima en komen uit zichzelf naar me toe. Voor oppakken laat ik ze meestal op mij klimmen en loop dan naar waar ik ze hebben wil en dat gaat goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:21

DaisyDarling schreef:
Waar zeg ik leuk? ;)
"het simpelste", niet het "fijnste voor het konijn".
En ik ben gewoon voorstander van wel oppakken, kan altijd nodig zijn en het zou toch zonde zijn als je je konijntje dood laat gaan omdat hij 10 seconden oppakken rot vind :j

Wie zegt dat ik een konijn niet pak als het nodig is? Eem konijn gaat het niet leuker vinden naarmate je hem vaker oppakt hoor ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:04

Als konijnen nog heel jong zijn moet je ze vaak oppakken, als ze ouder zijn en ze vinden het al eng, dan heeft het geen zin en wordt je konijn alleen maar banger van je.