Hondenvoer, prff

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Hondenvoer, prff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:33

Onze hond heeft een jeuk-probleem. En iedere keer als hij een periode op een ander goed voer stond (met andere eiwitbron) ging het een tijdje goed, waarna hij langzaam aan steeds meer jeuk kreeg. Er kon bij hem echt geen allergiebron gevonden worden (granen, incl. rijst is geen probleem, kip gaat bij sommige voersoorten goed, net als rund, lam, konijn, eend en kalkoen). Maar toch kregen we die hond niet langdurig jeukvrij. Het langste is het goed gegaan op lam van Renske.

Toen dat niet meer ging, en hij smuldier niet meer at, van duck vreselijk afviel, en we eigenlijk dus met onze handen in het haar zaten, wees iemand ons op voedsel intolerantie.

Om die reden zijn we afwisselend gaan voeren. Hij krijgt nu iedere anderhalve dag een andere diersoort (hij doet 3x met een verpakking), in combinatie met (pandan) rijst. Normaal is de volgorde Lam, konijn en eend, kalkoen. Doordat er een verkeerde levering is geweest, krijgt hij tijdelijk lam, konijn en eend, kalkoen, lam, kalkoen en eend. Dus een iets kleinere cirkel de tweede ronde. Dit krijgt hij pas sinds kort, dus we moeten kijken of het goed blijft gaan. Maar sinds hij een rotatiedieet krijgt, heeft hij geen jeuk meer. *knock on wood*

Dus dat zou je eventueel ook nog in gedachten kunnen houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 18:28

Die ga ik ook even onthouden.
Vandaag met de honden erg in de file gestaan, toen ze ineens besloot om over de achterbank te willen klimmen, begon te hijgen en alles. Auto snel aan de kant gezet, toen bleek dat ze ineens moest poepen, terwijl ze een uur ervoor uit was geweest.
Ik verdenk nu iig het lamsvlees er van, dus die gaat er zodra de rollen op zijn sowieso uit. Dan ga ik 2x per week eens brokken proberen en verder wat eend en dan toch een enkel smaakje vis proberen, waarschijnlijk zalm. Als ze goed op zalm reageert heb ik wel al wat meer mogelijkheden qua brokken...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 06:20

Ik zou van kvv ook niet zo snel lam kiezen. Dan zou ik eerder wild geven zoals fazant.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 06:45

Arden Grange? Weet niet zeker of er een volledige zonder-kip variant is.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:09

Orijen zou je ook eens kunnen proberen. Zitten minder belastende stoffen in dan in de meeste andere merken omdat het biologisch is en daarnaast een hoog vleespercentage bevat. Wellicht zit het probleem helemaal niet in het soort vlees, maar in de kwaliteit van het vlees. Het reguliere vlees heeft natuurlijk van alles aan antibiotica en groeihormonen in zich zitten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:15

Hier ook zeer tevreden over dog lovers gold en dan de passion (ik heb zowel die met vis en de groene variant geprobeerd en merk weinig verschil, ze blijven het er top op doen)

Orijen, acana, kreeg ik de honden nooit 100% goed op, ontlasting bleef altijd dunnig.
Totw deed de grote het goed op, maar ging de kleine weer van aan de diarree
Purizon was ook geen succes
Dan maar iets gezakt in eiwitpercentage dmv Dog lovers gold en guess what problemen waren over. ze staan er nu bijna 2 jaar op en nooit meer problemen met ontlasting gehad. Mijn ene hond is vooral graan/glutengevoelig (wat brood bij de paarden wegpikken, of een hap paardenvoer en dan kan ik er haast mijn klok op gelijk zetten dat zn darmen gaan opspelen en de anaalklieren een paar weken later weer op ploffen staan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:38

Welk merk van kvv geef je momenteel?
Ik heb ook eens gekeken naar die rinti en rocco blikken, is het echt zo,goed? Er staan geen fotos bij van het vlees zelf nl...

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:46

Mijn hond (golden retriever) doet het perfect op dr. fishkibble. En de hond van mijn vriendin (frans bulldogje) staat er sinds kort op en daar gaat het ook top mee.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:47

Ik heb onze hond ook een poosje Rocco gevoerd. Hij vond t superlekker en deed t erg goed op. Vlees zag er ook goed uit :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 08:08

Duhelo schreef:
Welk merk van kvv geef je momenteel?
Ik heb ook eens gekeken naar die rinti en rocco blikken, is het echt zo,goed? Er staan geen fotos bij van het vlees zelf nl...

Naturis geef ik nu.
Ik ga de andere smaken straks nog even bekijken!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:13

ik heb simpsons 80/20 in huis voor beloningsbrokjes (voer zelf barf en kvv) en mijn vriendin heeft voor haar hond die allergieen heeft simpsons premium, die doet het daar super goed op. Dus ik ben er fan van :)
Succes ermee :)

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:32

Ik dacht eerst ook dat onze hond een allergie (dezelfde klachten als jouw hond) had maar na veel uitproberen en aanmodderen bleek het toch giardia te zijn. Nadat de giardia weg was bleven de klachten. Ik heb van alles geprobeerd visbrok, graanvrij, kvv, enz. Nu hebben we een brok gevonden waar hij wel tegen kan namelijk: Royal Canin Gastro Intestinal. Dit is een brok speciaal voor honden met darmproblemen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:57

Mijn hond deed het ook niet lekker op KVV helaas, ook steeds wisselende ontlasting. Bij hem is voedselintolerantie geconstateerd en staat nu op dieet (in mijn geval hert).

Het is van het merk Trovet dit kun je bij de dierenarts halen maar ook internet bestellen bij medipets. Volgens mij hebben ze ook lam, konijn, struisvogel ect.

De brok (ze hebben ook blik) bestaat uit 1 eiwitbron (bijv. lam) en 1 koolhydratenbron bijv. aardappel. Ze hebben ook vleesworsten maar die moet je zelf verder compleet maken dat is puur vlees. Ik vind de blikken en worsten erg duur vooral voor een grote hond. De brok is goed te doen voor wat betreft de prijs. Helaas heeft mijn hond nog erg veel moeite met het eten van brok, hij is dit niet gewend.... Maar op het blik en handjes brok van de hert lijkt hij het tot nu toe goed te doen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:40

Naturis vind ik erg wisselend vn kwaliteit en samenstelling. Probeer eens alaska. Ziet er een stuk puurder vlees uit dan naturis,maar is wel wat duurder. Geen granen,geen conservering. Mooi vlees dat niet stinkt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 15:52

Ik heb voor nu eventjes de simpsons in een klein zakje besteld om eens te kijken. Daarnaast wil ik de naturis eend er voorlopig even bij blijven voeren want daar deed ze het echt super op, de lam bestel ik voorlopig niet meer.
Mocht dit nou ook niks zijn ga ik idd een andere kvv zoeken.

Duhelo: alaska bevat geen toegevoegde vitamines, en als ik 1 eiwitbron wil voeren moet ik iets hebben dat volledig is...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:59

Maar moeten die toegevoegde vitamines perse? In de alaska zit alles van een prooidier ( bot,orgaan,vlees en bepaalde groentjes). In de natuur krijgen ze toch ook geen toegevoegde vitamines?

Edit: ohja,als je maar een soort kunt voeren heb je idd niet alles. Kun je er geen vitaminesupplement zelf bijvoegen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 08:13

Dat zou idd een optie zijn, dan zou ik op zoek moeten naar de mogelijkheden die daarin zijn, dat is zeker nog een optie!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:58

ik voer ook Naturis vers en de persbrok, maar gezien 1 vd honden een gevoelige huid heeft heb ik nu brok van Markus Muhle, de black angus variant. ik dacht dat daarin de eiwitbronnen eend, buffel en zalm waren.

Vlees soorten uitsluiten heb ik nog niet gedaan, gezien ze zowat alles krijgen en dagelijks een andere soort.
Al eens naar de verdeler van Naturis gebeld, mss kanje hun premix apart kopen, ze hebben namelijk wel "complete" varianten van kip en rund geloof ik, dus ga er vanuit dat ze ook een "complete" variant van elke vleesoort kunnen maken. (geloof dat als je voldoende afneemt ze het ook werkelijk doen)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:06

Wij voeren voor onze beide honden Kjen's. De stafford heeft een gevoelig maagje en doet het hier super op. Goede ontlasting prachtige vacht.

Je kan zelf kiezen van zalm met rijst tot kip met rijst en nog wel meer verschillende dingen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:11

Ik voer mijn hond Genesis, een hoog geconcentreerde brok, glutenvrij. Het is erg goed voer, zijn vacht glanst en ik krijg vaak complimenten van mensen die ik tegen kom dat hij er zo gezond uit ziet qua vacht. Het is een relatief nieuw merk en er zijn maar weinig winkels die het verkopen. Omdat het hoog geconcentreerd voer is hoef je er niet heel veel van te geven. Een zak van 12 kilo kost ongeveer 60 euro en ik doe er met mijn Duitse herder ongeveer een maand mee. Ik koop het voer bij dierenpark edit: dierenzaak t guppy in ede (http://www.guppy.nl) en volgens mij sturen ze het ook op. Misschien kan je het eens proberen :-)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 18:13

petitparis schreef:
ik voer ook Naturis vers en de persbrok, maar gezien 1 vd honden een gevoelige huid heeft heb ik nu brok van Markus Muhle, de black angus variant. ik dacht dat daarin de eiwitbronnen eend, buffel en zalm waren.

Vlees soorten uitsluiten heb ik nog niet gedaan, gezien ze zowat alles krijgen en dagelijks een andere soort.
Al eens naar de verdeler van Naturis gebeld, mss kanje hun premix apart kopen, ze hebben namelijk wel "complete" varianten van kip en rund geloof ik, dus ga er vanuit dat ze ook een "complete" variant van elke vleesoort kunnen maken. (geloof dat als je voldoende afneemt ze het ook werkelijk doen)

De naturis rollen die ik heb zijn compleet. Dat is 98% vlees, beetje zeewier en toegevoegde vitamines :)
Ik heb een zakje brokjes binnen dus morgenochtend krijgen ze hun eerste beetje brok in de ochtend, in de avond gewoon kvv maar alleen nog eendenvlees.