Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Arrabel schreef:MyWishMax schreef:Het gaat altijd goed, tot die ene keer. En die ene keer kan dodelijk zijn.
[BB] Waarschuwing voor alle hondeneigenaren..
Wat een naar verhaal![]()
Wat zal jij je ellendig hebben gevoeld.
Maar jij gaf Voske een gerookt bot, en we hebben het hier over rauwe botten.
Door een bot te roken veranderd de structuur van het bot waardoor het kan gaan splinteren.
Dat heb je met rauwe botten veel minder tot niet.
Ik geef geen gerookte botten, maar wel al jaren kvv en barf, dus ook rauwe botten. chocobroodje schreef:Ik doe het al jaren, en niet alleen bot maar ook bullepezen, of een mergpijpje wat ik eerst in de soep heb gekookt maar die kun je ook rauw geven. Eigenlijk alles wat lekker hard is en stinkt is goed voor je hond
Arrabel schreef:Wat ik las op Barfplaats is dat je moet zorgen dat een vleesbot echt 50% vlees 50% bot moet zijn, of meer vlees maar nooit meer bot.
Dan krijgen ze als het goed is geen harde ontlasting.
Dan ga je verstoppingen kweken. NikkiEnJij schreef:Even bij een slager in de buurt langs gaan en vragen of ie nog oude botten of vlees over heeft? Doen wij altijd.

Daar wel meer keuze en weet je gewoon wat je krijgt i.p.v. hopen dat de slager iets goeds wil geven.
Arrabel schreef:cissi schreef:Wat ik mijn rottweiler altijd gaf, is runderkraakbeen. Dat is iets zachter bot met wat vlees er omheen. Kunnen ze helemaal opeten, zijn ze lekker zoet mee en mijn hond had binnen korte tijd een prachtig schoon gebit, zonder tandsteen, en stonk ook niet meer uit haar bek. Dit terwijl zij behoorlijk last had van tandsteen. Ik ben daarnaast ook overgegaan van brok (Carocroc) naar KVV, dat heeft er wellicht ook wel mee te maken, maar het kraakbeen werkte ook super.
Waar kocht je dat runderkraakbeen?