Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zodiacje schreef:Ik raap even mn kin op van de grond...
"Ik ben bang dat ze het niet gaat redden, morgen bellen we de dierenarts".
Dat is meer dan niet normaal na kunnen denken, dat is geheel ongeschikt zijn om een dier te hebben.
Citaat:Ze was gistermiddag nog in orde, dat zou betekenen dat ze het morgen zeker gaat halen.
Brainless schreef:Mineralen/zouten die een DA toedient (via infuus) zijn heel wat anders dan wat er in bouillon zit.Citaat:Ze was gistermiddag nog in orde, dat zou betekenen dat ze het morgen zeker gaat halen.
Dat is echt bullshit.
Ik heb een kat binnen 24 uur verloren door vergiftiging.
melvinrandy schreef:Ja ik begon over inslapen omdat we niet willen dat ze onnodig pijn heeft, maar de dierenarts heeft ons verteld wat als er iets ernstigs was, er bloed in de ontlasting zou zitten, ze ook niet meer zou drinken en ze haar ontlasting gewoon zou laten lopen i.p.v een plek te zoeken.
Gini schreef:melvinrandy schreef:Ja ik begon over inslapen omdat we niet willen dat ze onnodig pijn heeft, maar de dierenarts heeft ons verteld wat als er iets ernstigs was, er bloed in de ontlasting zou zitten, ze ook niet meer zou drinken en ze haar ontlasting gewoon zou laten lopen i.p.v een plek te zoeken.
Dus als ze halfdood is? Een hond die de ontlasting letterlijk gewoon laat lopen waar die ligt is ofwel verlamd ofwel ver heen. Net zoals een hond die helemaal niet meer zelfstandig wilt drinken.
Ik schrik hier echt van. Dat een hond al dergelijke ernstige symptomen moet vertonen voordat er medische hulp bijgehaald wordt.
Kuggur schreef:Wilawander schreef:Een dierenarts behoort altijd een dier na te kijken en te behandelen als een klant daarvoor belt. n.
Welnee, weekend diensen etc zijn voor noodgevallen. Een da heeft geen enkele verplichting op zondag voor triviale gevallen op te draven. En hij kan en mag dat zelf beoordelen.
NB, ik zeg niet dat dit geval triviaal is, klinkt behoorlijk ernstig en urgent.