Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lara_Silver schreef:Voor sommige honden is een spuitje gewoon beter, ongeacht het ras.
Kuggur schreef:Het risico nemen dat deze hond nog meer schade aanricht is imo onacceptabel en grenst aan misdadige nalatigheid.
Dat het 'toch niet de schuld is van de hond is' is niet relevant.
als daar niet gisteren een plekje voor gevonden wordt is vandaag de beste oplossing een spuitje!
Nikass schreef:Lara_Silver schreef:Voor sommige honden is een spuitje gewoon beter, ongeacht het ras.
Je bedoelt dat het voor mensen de makkelijkste oplossing is. Voor de hond is een liefdevol thuis met goede begeleiding heel wat leuker dan op twee jarige leeftijd afgemaakt worden. Het is geen voorwerp wat je even afdankt.
Lara_Silver schreef:Dit soort honden zijn dood beter af.
Gini schreef:Als je absoluut geen tijd in de opvoeding van een hond steekt en de hond dan nog eens in ongunstige omstandigheden houdt, dan is zulk gedrag te verwachten en dus normaal, ja.
Dat wil niet zeggen dat het in het algemeen normaal is dat honden mensen bijten, dat niet. Maar dit ongeluk komt niet onverwachts. En dat vind ik altijd jammer. Men doet absoluut geen moeite voor de hond, men kijkt enkel naar het eigen plezier, dat de hond niet opgevoed is of zich niet goed voelt, daar besteedt men geen adequate aandacht aan. Dan gebeurt er een voorval waarin een mens gewond raakt en dan wordt er meteen een doodspuit ingeramd.
Ach, hoe dikwijls hoor of lees je niet hetzelfde verhaal.
En dan denk ik: moet je nou echt een bepaald IQ hebben om te weten hoe je met een hond dient om te gaan?
spatter schreef:Nikass wat weet de hond daar nu van, die valt gewoon in slaap hoor!
Doe jij ook moeilijk om iedere kip, varken en schaap wat gezond gehemeld wordt omdat er vlees op het bord moet komen?
Dit is een moeilijk te herplaatsen hond die al veel heeft meegemaakt, zit nu de hele dag met 2 andere honden in een bench opgesloten en komt zijn hele leven al nooit buitenals daar niet gisteren een plekje voor gevonden wordt is vandaag de beste oplossing een spuitje!
Of neem jij de hond?
HorseTopShop schreef:TS, kan jij mij wat meer info over de hond geven? Ik vind dit echt verschrikkelijk schandalig.
Deze hond kan hier helemaal niks aan doen. Is gedumpt bij de moeder van de eigenaar. Moeder heeft er helemaal verstand van en het loopt uit de hand.
[b]Dit is de schuld van de mens en ik kan me niet voorstellen dat er iets mis is met de hond[/b].
Op dit moment heb ik zelf 3 Cane Corso's. Waak- en verdedigingshonden.
Lilo hebben wij 5 jaar geleden een goed tehuis gegeven. Gelukkig maar, want ze is een hele eerlijke en betrouwbare hond geworden.
Nadat wij vorig jaar 1 van onze honden op veel te jonge leeftijd kwijt zijn geraakt, zijn wij weer op zoek naar een hond erbij.
1 Die wij een goed leven kunnen geven.
Eigenlijk een Cane Corso. Maar dit verhaal is gewoon zo belachelijk en de hond is de dupe van de onkunde van de mens.
Misschien kan ik wat voor haar betekenen.
spatter schreef:Nikass wat weet de hond daar nu van, die valt gewoon in slaap hoor!
Doe jij ook moeilijk om iedere kip, varken en schaap wat gezond gehemeld wordt omdat er vlees op het bord moet komen?
Dit is een moeilijk te herplaatsen hond die al veel heeft meegemaakt, zit nu de hele dag met 2 andere honden in een bench opgesloten en komt zijn hele leven al nooit buitenals daar niet gisteren een plekje voor gevonden wordt is vandaag de beste oplossing een spuitje!
Of neem jij de hond?
HorseTopShop schreef:TS, kan jij mij wat meer info over de hond geven? Ik vind dit echt verschrikkelijk schandalig.
Deze hond kan hier helemaal niks aan doen. Is gedumpt bij de moeder van de eigenaar. Moeder heeft er helemaal verstand van en het loopt uit de hand.
Dit is de schuld van de mens en ik kan me niet voorstellen dat er iets mis is met de hond.
Op dit moment heb ik zelf 3 Cane Corso's. Waak- en verdedigingshonden.
Lilo hebben wij 5 jaar geleden een goed tehuis gegeven. Gelukkig maar, want ze is een hele eerlijke en betrouwbare hond geworden.
Nadat wij vorig jaar 1 van onze honden op veel te jonge leeftijd kwijt zijn geraakt, zijn wij weer op zoek naar een hond erbij.
1 Die wij een goed leven kunnen geven.
Eigenlijk een Cane Corso. Maar dit verhaal is gewoon zo belachelijk en de hond is de dupe van de onkunde van de mens.
Misschien kan ik wat voor haar betekenen.
Goof schreef:Ik snap niet zo goed dat mensen het normaal vinden dat een hond een kat pakt.
En het vervolgens ook nog normaal vinden dat de hond de eigenaar bijt omdat die hond en prooi uit elkaar wil halen.
Mijns inziens hoort een hond geen kat te pakken en mijns inziens moet ik te allen tijde alles, maar dan ook alles af kunnen pakken van mijn hond. Mijn hond heeft dat echt niet zelf te beslissen.
Nikass schreef:Kuggur schreef:Het risico nemen dat deze hond nog meer schade aanricht is imo onacceptabel en grenst aan misdadige nalatigheid.
Dat het 'toch niet de schuld is van de hond is' is niet relevant.
Hoezo is dat niet relevant?
Dan kun je beter dat soort rassen laten uitsterven want hoe je met ze omgaat is nu juist wel precies waar het om gaat.
HorseTopShop schreef:Dit is helemaal geen kwestie van de hond redden. Dit is een kwestie van de hond weghalen bij iemand die er niet mee om kan gaan.
Deze hond is niet gestoord, gevaarlijk of wat dan ook. Deze hond heeft een stabiel iemand nodig waardoor zij ook weet waar ze aan toe is.
Gini schreef:Wie heeft het over honden redden? Ik heb het over honden opvoeden. Dat heet verantwoordelijkheid.
Want als je zo laks met een hondenleven begint om te gaan, dan kan je broodfokkers ook gewoon toelaten. Iedere teef om de zoveel tijd een nestje en alle overschot gewoon euthanaseren, want 'niet iedere hond kan gered worden'.