Ervaringen eventuele operatie oudere hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Ervaringen eventuele operatie oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:33

timo ,super nieuws toch?? als het er zo voor staat zou ik hem zeker laten castreren,dat is een relatief kleine en korte ingreep :)

kamsel,mijn DA ken ik al een poosje en het verhaal is natuurlijk veel langer,ik ging nl meteen voor optie amputatie na de diagnose botkanker ,en daar had de DA overigens geen probleem mee ,maar toen is er vooraf een rontgen gemaakt van haar longen om te zien of er uitzaaingen waren,en die waren er te zien,en dan is het beter niet te opereren,daar de narcose de kanker in de longen giganties versnelt.

dus we hebben het 4 maanden zo gelaten,ze mankte wel,maar zwom nog en teveel levensplezier,tot het niet meer ging met die poot en toen heb ik toch gevraagd om de poot eraf te halen,enige wat de DA zei was "ik wist het dat je dat zou gaan vragen",en met de woorden dat ze geen garantie gaf dat joes nog langer als 3 weken na OP zou leven heb ik het toch laten doen,en ze leefde ( buiten alle verwachting in) nog 6 maanden...uiteindelijk ging ze dood aan botkanker in een andere poot,dus geen enkele last met haar longen gehad...

alles bij elkaar heeft ze nog 11 maanden geleeft na de diagnose botkanker en dat is voor een grote ( ruim 60 kilo wegende) hond van 11 jaar een hele mooie lange tijd extra,en ik ben zo blij dat ik dat gedaan heb,zou het zeker zo overdoen :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 19:44

Ik heb mijn dierenarts gemaild wanneer ze kunnen. brrr spannend hoor!
Ik hoop op vrijdagochtend.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:00

29 april is de datum,dus als jullie dan duimen willen draaien heel graag!
Ik blijf op de praktijk tot de operatie klaar is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:50

oww dat duurt nog wel even,enne tuurlijk ga ik duimen,maar een castratie moet geen probleem zijn :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 20:20

Da heeft volgende week vakantie,vandaar.
Zijn bulten uit zijn mond / tong worden ook weggehaald.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 07:03

Uiteraard duimen we!!
Hoe gaat het nu met hem??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 08:59

Goed,hij deed het zichtbaar beter weer na de 2e kuur, speelser.
zijn bal is nog steeds flink dik dus ik ben ergens wel blij als hij er straks uit is.
Zenuwachtig ben ik wel,maar heb er vertrouwen in dat hij in goede handen is.
Verder mag ik gewoon lekker op de praktijk wachten dus mocht er iets mis gaan sta ik zo naast hem.
Geeft me ergens een gevoel van controle hihi, krijg ik toch een beetje mee wat ze met mijn mannetje doen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 07:55

De zenuwen zijn volop aanwezig hoor!
Wij gaan op weg,om kwart voor 10 gaat hij onder het mes.
duimen maar!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:22

Veel sterkte en succes!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:51

heel veel succes vandaag en het gaat vast helemaal goed komen :) :j

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:16

Succes vandaag!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 12:40

Dankjewel allemaal!

vanmorgen om half 11 ging hij onder het mes,ik heb hem mee op de operatie tafel gelegd en ben bij hem gebleven tot hij geintubeerd was (gasnarcose). Ze dachten dat zijn blaas vol was toen hij op tafel lag omdat er een bult in zijn buik te zien was.Het leek me sterk want had hele nacht niet gedronken en had hem goed uitgelaten.na catheteriseren bleek hij ook leeg. We wisten dat hij een vergroot prostaat had maar het werd toch even spannend hoor. echo gemaakt en gelukkig geen vergrote lymfeklieren te zien,het is dus zijn prostaat (inclusief cysten).
Hierna ben ik in de wachtkamer gaan wachten. Binnen een uurtje was hij klaar en ben ik weer even bij hem geweest. Onder zijn hoofd was het een bloedbad want zijn tong had natuurlijk flink gebloeid.
Zijn bal ook nog gezien,goed dat hij verwijderd is want hij zat al vergroeid met zijn zaadleider en was 4x zo groot als de andere.ze hebben zo ruim mogelijk weg gesneden. Aan de achterkant gezien is het nu net een teefje.
Alles word opgestuurd dus krijg over een week a 2 de uitslag. Hopen dat deze gunstig is.
Ik ben een uurtje naar de paarden gegaan zodat ze hem in gaten konden houden met bijkomen,meneer wilde zelf niet echt ademen toen hij van de machine af was. gelukkig alles goed gekomen en tegen 13 uur ben ik hem gaan halen.Hij ligt nu lekker te snurken!
Over 10 a 14 dagen terug voor controle en het verwijderen van de hechtingen.
Hopelijk blijft hij ervan af maar zal hem voor de zekerheid een tshirt aangeven.

Bedankt voor het duimen! Wij zijn blij dat het achter de rug is,nu kan hij hopelijk nog wat jaartjes mee! ;-)

Edit; een dekentje over hem heen gelegd en de kachel wat omhoog. Hij ligt flink te rillen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:49

Mooi dat de operatie geslaagd is, hopelijk zijn alle uitkomsten en het herstel gunstig +:)+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:20

Wat fijn dat het geslaagd is!!
Hoe is het vanacht gegaan?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 07:46

Gister heeft het mannetje wat zacht voer op, hele bord inclusief woonkamer onder het bloed.
Gelukkig merendeels gestold dus denk nog oud bloed wat in zijn mond zat. Vanmorgen wederom goed gegeten en geen bloed meer.
Hij heeft 2x een poging gedaan om eraan te likken,dus toen ik net de paarden ging voeren hem even een shirt omgedaan,was niet zo'n succes want toen ik thuis kwam lag hij op de bank met aan 1 poot het tshirt :+
Straks een boxershort proberen.
Verder hijgde hij tijdens het uitlaten,denk van de pijn. Hij heeft met zijn eten pijnstillers gehad en is nu heel rustig,ligt achter me op de bank.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:49

Mijn 15 jarige jack is ook paar maanden geleden geopereerd. Ze had een ontstoken scheurkies die eruit moest en dan maar meteen een ouderdomswrat in haar nek laten verwijderen... allemaal goed gegaan alleen de plek waar ze geschoren was voor de wrat groeit na maanden nog steeds bijna geen haar :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:23

Hoe gaat het nu met hem??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 08:38

Om eerlijk te zijn boven verwachting goed!
Het is wel een flinke jaap van onder, loopt echt van zijn balzak tot waar zijn penis begint en ziet momenteel bont en blauw.
Hij eet en drinkt goed,gister lekker buiten gelegen en wat liggen rollenbollen,dus denk dat hij zich wel goed voelt.

Eten doet hij voornamelijk aan de kant waar hij niet geopereerd is en dat gaat prima,al krijgt hij nog geen kluiven etc natuurlijk. Het voorste puntje van zijn tong is wel gespleten (slangetongetje) want op het puntje hebben ze precies het bolletje weg gesneden.
Hij lijkt er al bij al weinig last van te hebben en eet zijn medicijnen ook goed en likt er tot nog toe niet aan.
Dus een hele blije baas ;-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:50

*\o/* Wat een positieve berichten!!!
Geweldig om te horen!
Het mag ook wel eens een keertje mee zitten :D

Roxanneexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:52

Hallo

Mijn Jack Russel van 12 jaar oud is in maart nog onder narcose geweest.
Ze is tijdens het wandelen met mijn vader aangevallen door 2 Deense Dogs. 1 dog heeft mijn hondje ernstig toegetakeld. Ze is toen meteen geopereerd! Een andere keuze was er niet aangezien er geen pezen of botten kapot waren.
Ze heeft de narcose prima ondergaan en is nu paar weken verder weer zo goed als de oude. Met stoere littekens!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:28

Fijn om te horen TS! :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 16:50

Redelijk goed nieuws,de uitslagen zijn binnen.

Het gezwel in zijn mond was granulatie weefsel,vermoedelijk door een trauma van buitenaf.

Op het puntje van zijn tong een myoblastoma. Komen vaak voor op de tong en kans is klein op uitzaaingen.

En wat ik het ergste vind is dat die opgezette bal vermoedelijk toch een testikel torsie is geweest.
Er waren meerdere infarcten in te zien en een oude bloeding. Wat een hardzak moet mijn ventje toch zijn eigenlijk.

In zijn 'normale 'bal bleek een goedaardige tumor te zitten.zijn zaadstreng was schoon.

Verder zat er op zijn scrotum een mastceltumor graad 2. Deze is ruim verwijderd.
naar deze laatste kan meer onderzoek gedaan worden over een eventuele prognose.

Een heel waslijstje toch.

Met de patient gaat het het nog steeds goed!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:55

nou dat is allemaal toch goed nieuws!

fijn toch dat het goed gaat met hem,en hopenlijk gaat ie nog een hele poos mee :D :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 16:39

Dinsdag mogen de hechtingen eruit.
Gister waren er vrienden op bezoek en die zagen wel dat hij afgevallen was.
Verder is hij heel rustig,slaapt bijna continu en met regelmaat kreunt hij als hij gaat liggen.
Hij staat op pijnstillers maar houd het wel goed in de gaten. Hij wil nog steeds niet graag mee uit.
Verder is hij vandaag een beetje 'vreemd '. Vanmorgen heeft hij flink geplast maar heb hem hierna nog 2x uitgelaten en terwijl hij normaal dan plast heeft hij nu dus niets gedaan. stomme is dat hij dan terug thuis druppels urine verliest. Ik zag ook dat hij op zijn bed een plek had (denk ook urine ? ) Ik houd het even goed in de gaten.
Hij heeft wel goed gegeten net,maar eigenlijk ook te weinig over een hele dag.
s ochtends eet hij zelden (krijgt wel zijn medicijnen in pate met worst), hij mag 2 kuipjes farmfood over de dag maar eet er maar 1. s avonds krijgt hij altijd een klein kuipje natvoer om daar zijn pillen in te doen.
Ik zal het dinsdag ook bespreken met de dierenarts.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 15:35

Helaas gaan we zo terug naar de DA.
Bij de uitlaatronde net plast hij niet, hij verliest alleen druppeltjes urine (ook in huis). Vanmorgen maar 1x geplast. Afgelopen dagen ook soms met uitlaten dat hij niets doet enkel druppeltjes lekken.
Ze denken aan een verstopping dus gaan hem kathteriseren.
Hij zakt af en toe ook door zijn achterpoten dus ik zelf ben erg bang dat het misschien iets neurologisch is.
duimpjes gevraagd!