Grasparkietjes met valkparkiet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 01:30

Zoolgangster schreef:
Marcella schreef:
Heb ook ooit kwartels gehad, maar snel mee gestopt die werden ondanks schuil mogelijkheid gewoon opgevreten/kaal geplukt. :=

Ik had een chinese dwergkwartelhaan in huis loslopen en de grasparkieten waren ook los, en "mooi" dat die naar de dwergkwartel gingen en hem gingen pikken... dat was nooit goed gegaan...

Mensen die kleine en grote parkieten en andere vogels bij elkaar hebben, hebben gewoon geluk als het goed gaat... misschien zijn die parkieten aan die andere vogels al van jongsaf gewend dat het goed gaat of zo, maar reken er niet op, het kan vreselijk fout gaan, ook als ze heel veel ruimte hebben, hoewel de kans dat het dan toevallig wel goed gaat iets groter is.

Ze heeft het niet over een papegaai bij een parkietje zetten he..

Grasparkieten en Valkparkieten zie je onwijs veel samen zitten. ook in grote voliere's op kinderboerderijen en in dierentuinen. Bijna alle kwekers houden ze ook samen.

Deze combinatie gaat prima, mits de kooi ruim genoeg is en ze dagelijks hun vleugels even mogen strekken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 01:58

Nadiine__x schreef:
Wauw ik las de 1e 2 reacties en dacht What the fiets..

Mijn reactie (De eerste in dit topic) was ook vooral gericht op dat ze 1 valkparkiet bij 2 grasparkieten wou zetten :j

En TS heeft al een hele hoop topics geopend over allerlei dieren, dan wil ze een vogel, dan een konijn, dan jongen van haar konijn, dan weer een hond... Ik zal de laatste zijn die zegt dat veel verschillende dieren houden verkeerd is, maar als je interesse's zó erg wisselen, is het dan een strak plan om een dier erbij te nemen waarvan je steeds twijfelt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 05:46

Nadiine__x schreef:
Cayenne schreef:
Valkparkieten met kwartels gaan wel prima. Grasjes met kwartels gaat moeilijk idd.
Ik ken idd ook gevallen waarbij grasjes en kwartels fout gingen. Engelse grasparkieten schijnen dan wel weer iets toleranter te zijn, maar ook dat zou ik niet gokken.
Vind grasjes trouwens wel geweldig en ken ook gevallen waarbij het wel goed gaat, maar ook bij hen moet alles in het broedseizoen gescheiden omdat de grasparkieten alle broedblokken inpikken en de valkjes eruit jagen.

Er werd toch niks over kwartels gevraagd? :')

Engelse grasparkieten toleranter?
Haha, ja denk het ook..
Ik werkte in de dierenwinkel en wanneer de engelse ruzie hadden vochten ze elkaar gewoon dood, en aten elkaar daarna ook nog dood leuk op.. Y;(
Gelukkig maar 1 x meegemaakt overigens..

Maar ze zijn in gedrag wel "rustiger" heb er ook 1 in de voliere zitten, naar mijn idee.
Maar dat is een oud opatje :=

Anders lees je de reacties eerst even terug :')
En dierenwinkels staan nou niet bepaald bekend om hun goede adviezen..

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:47

Cayenne schreef:
En dierenwinkels staan nou niet bepaald bekend om hun goede adviezen..

Klopt,daarom heb ik ontslag genomen.
Omdat ik mensen de waarheid vertelde zoals een hamster ka niet per twee en een parkiet moet met meer.
En dat werd niet gewaardeerd door de baas ik moest het maar gewoon verkopen.

En dat wou ik niet hihi

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:49

Daphne__ schreef:
Nadiine__x schreef:

Mijn reactie (De eerste in dit topic) was ook vooral gericht op dat ze 1 valkparkiet bij 2 grasparkieten wou zetten :j

En TS heeft al een hele hoop topics geopend over allerlei dieren, dan wil ze een vogel, dan een konijn, dan jongen van haar konijn, dan weer een hond... Ik zal de laatste zijn die zegt dat veel verschillende dieren houden verkeerd is, maar als je interesse's zó erg wisselen, is het dan een strak plan om een dier erbij te nemen waarvan je steeds twijfelt.

Dat is niet aan ons om over te oordelen.

Goed nadenken over dieren vind.ik.zeker belangrijk.
En een valkparkiet kan 15 tot 20 jaar worden dus het is ook zeker niet niks.

Maar haar vraag wat of het kon.
En ja,het kan.
Mits.2 van elk

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:52

Daphne__ schreef:
Nadiine__x schreef:

Is het slecht meerdere diersoorten bij elkaar houden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Grasparkietjes met valkparkiet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:24

Dat ligt er ten eerste aan welke dieren je samen wilt houden :+
en TS geeft niet de indruk dat ze zich in leest. Een dier moet nou eenmaal geen bevlieging zijn. Je hebt er wel de zorg voor. Valkparkieten en grasjes kunnen 20 jaar worden, dus je zit er wel even aan vast :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:51

cheybinky schreef:
Is het slecht meerdere diersoorten bij elkaar houden?

Zeg ik dat dan? Misschien even mijn berichtje goed lezen...

Ik zeg alleen dat uit meerdere topics is gebleken dat Ts niet goed nadenkt over het aanschaffen van dieren. En nu is het gezeur dat het ts haar eigen keus is, maar als er gezegd word: Ja neem 1 valkparkiet in zijn eentje, dan is het ook weer niet goed.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:52

Cayenne schreef:
Dat ligt er ten eerste aan welke dieren je samen wilt houden :+
en TS geeft niet de indruk dat ze zich in leest. Een dier moet nou eenmaal geen bevlieging zijn. Je hebt er wel de zorg voor. Valkparkieten en grasjes kunnen 20 jaar worden, dus je zit er wel even aan vast :)

Precies!

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:10

@daphne , o ik begrijp het al :-)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:20

Hier valken en grasjes bij elkaar in een ruime volliere, zelfs al nesten gehad.
Hier accepteren. Ze elkaar, maar hebben ze ook de ruimte.
zelf zou ik in ieder geval nooit die combi in een kooi zetten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:25

Dat ligt aan het karakter van de vogel. Valkparkieten zijn over het algemeen zachtaardig en grasjes territoriaal. Vooral als jij één valkje bij 2 grasjes zet die de kooi eerst voor zichzelf alleen hadden heb je de kans dat ze de valk gaan wegpesten of zelfs iets aandoen. Er zijn genoeg mensen die valparkieten en grasparkieten samen hebben en zitten en er zijn er ook genoeg waarbij het totaal niet ging. Dat is gewoon per situatie (grootte van de kooi, karakter van de vogels, aanpak) verschillend.

Wel moet je weten dat valkparkieten ook een soortgenootje nodig hebben, net als grasjes.