konijn eet weinig hooi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: konijn eet weinig hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:21

Je geeft aan dat hij op het moment weinig hooi eet, dat doet mij vermoeden dat hij voorheen wel goed hooi at. Je geeft ook aan dat hij 3,5 jaar is.
Het is wel de leeftijd waarop voor het eerst vaak haken op de kiezen komen. Bij slecht hooi eten gaan ze hier naar de dierenarts voor gebitscontrole en als ze het niet goed kunnen zien onder narcose hiervoor.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 17:32

Faniek schreef:
Je geeft aan dat hij op het moment weinig hooi eet, dat doet mij vermoeden dat hij voorheen wel goed hooi at. Je geeft ook aan dat hij 3,5 jaar is.
Het is wel de leeftijd waarop voor het eerst vaak haken op de kiezen komen. Bij slecht hooi eten gaan ze hier naar de dierenarts voor gebitscontrole en als ze het niet goed kunnen zien onder narcose hiervoor.

Ik ben eind februari bij dierenarts geweest voor zijn enting hier hebben ze ook naar zijn tanden en kiezen gekeken die zagen er goed uit. Hij krijgt sowieso 1x per week een grote wilgentak die ook de eventuele haken doen slijten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:38

Geef 'm maar eens een tijdje 15 gram brok per dag en goed hooi van de boerderij bijv.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:04

Kijk een naar Compactgras, is voor paarden, maar word ook heel veel voor cavia's gebruikt :) Kost 11 euro en als je een baaltje uitschud dan heb je zeker 3 speciekuipen vol.

Vinden cavia's vaak lekkerder dan hooi, misschien geld dat ook voor jouw konijn :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:31

ladyflame schreef:
Ik ben eind februari bij dierenarts geweest voor zijn enting hier hebben ze ook naar zijn tanden en kiezen gekeken die zagen er goed uit. Hij krijgt sowieso 1x per week een grote wilgentak die ook de eventuele haken doen slijten.

De achterste kiezen kan de dierenarts niet zien zonder narcose. Hou dat even in de gaten dat als je minder brok geeft en hij eet nog weinig hooi.
Een wilgentak helpt voor de tanden, maar doet helaas weinig voor de kiezen. Een wilgentak moeten ze echt afknagen ipv goed malen zoals hooi of een blad andijvie.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 18:27

Bijna een week geleden plaatste ik dit topic. Sinds dat ik de brokken gehalveerd heb ik hoeveelheid eet hij weer hooi *\o/* nog niet zoveel als ik wil maar in ieder geval eet hij het weer

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:46

Goed om te horen!

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:19

goed!
ik zelf heb ook 2 konijnen en ik weet hoe het voelt om ongerust te zijn