Hond eet chocola

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:37

Magrathea schreef:
Chocola is gif voor honden, en het kan zich ophopen. Dus je hond kan vrolijk jarenlang chocola eten tot de lever een keer "vol" zit en dan gaat het lampje uit. Helaas.

Dat klopt gelukkig niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:38

Brainless schreef:
Magrathea schreef:
Chocola is gif voor honden, en het kan zich ophopen. Dus je hond kan vrolijk jarenlang chocola eten tot de lever een keer "vol" zit en dan gaat het lampje uit. Helaas.

Dat klopt gelukkig niet.

Domme ik, vertrouwen op mijn dierenarts... :)

leonie1988

Re: Hond eet chocola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:42

Ik heb het zelf helaas twee keer meegemaakt. Dankzij mijn geweldige dierenarts weet ik nu wat er moet gebeuren in de toekomst.

Zo snel mogelijk naar de dierenarts! En nee, niet omdat hij per direct de pijp uitgaat, maar chocolade bezorgt de hond flinke buikpijn. Een spuit voor het braken, zodat de chocolade zsm het systeem uit is. En daarna een spuit tegen de pijn.

Nu weet ik niet hoe dat zit omdat je eigenlijk al te lang hebt gewacht, maar in ieder geval zo snel mogelijk naar de dierenarts. Je hond heeft serieuze buikpijn nu.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:58

Magrathea schreef:

Het is een direct werkende vergiftiging, vandaar dat de verschijnselen snel optreden bij een te hoge inname.

Als het zou ophopen zou je hond nooit meer kunnen opknappen of zelfs maar 1 stukje chocolade kunnen eten zonder gelijk ziek te worden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:08

Hoi hoe is het nu met je hond

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:11

Brainless schreef:
Magrathea schreef:

Het is een direct werkende vergiftiging, vandaar dat de verschijnselen snel optreden bij een te hoge inname.

Als het zou ophopen zou je hond nooit meer kunnen opknappen of zelfs maar 1 stukje chocolade kunnen eten zonder gelijk ziek te worden.

Ik bedoel meer dat sommige honden dus niet direct last ervan krijgen. Omdat de gifstoffen zich desondanks niet afbreken hopen ze zich op. Dan merk je er dus pas wat van als het gifemmertje vol is, ja. En dan kan hij inderdaad niet één stukje chocola nemen. Dat moet je sowieso niet doen...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:18

Ons malthezer leeuwtje heeft een keer de grote choco sinterklaas van mijn dochter opgegeten.Ze leeft nog steeds.En mijn dochter overstuur omdat haar sinterklaas in de buik van Fiene zat.De schoen voor sinterklaas wordt nu wel op tafel gezet en niet bij de kachel.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:32

Laatst bijgewerkt door ilaan op 04-04-14 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:35

ilaan schreef:
Maar honden kunnen toch niet tegen cacao? Naar mijn weten zit dat niet in witte chocolade. En zoals de ts aangeeft heeft hij dat gegeten.

Ts;
Op de verpakking kijken en voor de zekerheid de dierenarts bellen.

edit
niet voor cacao maar een ander stofje. Zit bijn niet in witte chocolade. Niks aan de hand dus imo.
http://www.petwellnesscenter.nl/informa ... iging.html

DozenPower schreef:
Mijn moeder is onderweg naar huis. Het was melk chocolade

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:37

Sorry dacht te lezen witte. Sorry hoor. Jeetje zeg.

dan alsnog is de link handig want staan ook aantal grammen ed in.

edit
als het klopt wat er staat moet de hond ongeveer 2kg aan melk chocolade eten. Lijkt me niet dat de ts repen van 2kg heeft liggen. 200 gram is dodelijk voor een kleine hond. Lijkt me niet voor een hond van 30kg.
Laatst bijgewerkt door ilaan op 04-04-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:38

Magrathea schreef:
Ik bedoel meer dat sommige honden dus niet direct last ervan krijgen. Omdat de gifstoffen zich desondanks niet afbreken hopen ze zich op. Dan merk je er dus pas wat van als het gifemmertje vol is, ja. En dan kan hij inderdaad niet één stukje chocola nemen. Dat moet je sowieso niet doen...

Honden breken het wel af, alleen dat duurt langer dan bij mensen.
http://www.petwellnesscenter.nl/informa ... iging.html
Citaat:
Het duurt wel 6 dagen voordat het stofje is afgebroken bij honden.

Als het niet zou worden afgebroken, maar alleen zou worden opgeslagen in de lever, dan zou een hond (zodra hij wel vergiftigingsverschijnselen krijgt) niet kunnen herstellen omdat het altijd in de lever zou blijven zitten.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:41

Vraag me überhaupt af hoe het is. Al denk ik dat er niks aan de hand was.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 06:38

Sorry voor de late reactie!We hadden gisteren de dierenarts gebeld. En ze zei dat we ons geen zorgen hoefde te maken.
Het was een pakje van 100 gram met 29% cacou erin. Als het 50 gram meer was dan was het wel teveel. Hij kan of een dagje niet lekker zijn of even diarree hebben!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:11

Fijn :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:44

Azmay schreef:
Onze border terrier had een keer bijna een kilo smeltchocolade op, niets van gemerkt en goed oud geworden. Maar de kunnen er ook hardstikke dood aan gaan, dus op zijn minst heel goed in de gaten houden en het liefst laten braken.

Hier hetzelfde met een Border Terriër.. Hoewel dat geen kilo was, maar een melk chocolade paashaas. :P Leeft nog steeds! Is al paar jaar geleden.. ze is nu 13.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:55

Fijn dat het goedgekomen is. Ik was begin dit jaar bijna mijn hondje kwijt door chocola.
godzijdank is dat goed gekomen ondanks dat dedierenarts er een hard hoofd in had. Heb doodsangsten uitgestaan.
Enorme hartslag enorme ogen benauwd. Arm arm dier.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:06

Ai Callum.. heftig. Had hij veel op?

Mijn Beagle was ook een keer zo leuk om een extra grote pure chocolade letter van de banketbakker op te vreten. Besloot er geen risico mee te nemen en dus mocht hij het weer uitspugen bij de dierenarts in een teiltje.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:12

Ja was 3/4 ovenschotel rauwe cacao brownie.
gejat van achterop het aanrecht