Magrathea schreef:Chocola is gif voor honden, en het kan zich ophopen. Dus je hond kan vrolijk jarenlang chocola eten tot de lever een keer "vol" zit en dan gaat het lampje uit. Helaas.
Dat klopt gelukkig niet.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magrathea schreef:Domme ik, vertrouwen op mijn dierenarts...
Brainless schreef:Magrathea schreef:Domme ik, vertrouwen op mijn dierenarts...
Het is een direct werkende vergiftiging, vandaar dat de verschijnselen snel optreden bij een te hoge inname.
Als het zou ophopen zou je hond nooit meer kunnen opknappen of zelfs maar 1 stukje chocolade kunnen eten zonder gelijk ziek te worden.
ilaan schreef:Maar honden kunnen toch niet tegen cacao? Naar mijn weten zit dat niet in witte chocolade. En zoals de ts aangeeft heeft hij dat gegeten.
Ts;
Op de verpakking kijken en voor de zekerheid de dierenarts bellen.
edit
niet voor cacao maar een ander stofje. Zit bijn niet in witte chocolade. Niks aan de hand dus imo.
http://www.petwellnesscenter.nl/informa ... iging.html
DozenPower schreef:Mijn moeder is onderweg naar huis. Het was melk chocolade
Magrathea schreef:Ik bedoel meer dat sommige honden dus niet direct last ervan krijgen. Omdat de gifstoffen zich desondanks niet afbreken hopen ze zich op. Dan merk je er dus pas wat van als het gifemmertje vol is, ja. En dan kan hij inderdaad niet één stukje chocola nemen. Dat moet je sowieso niet doen...
Citaat:Het duurt wel 6 dagen voordat het stofje is afgebroken bij honden.
Azmay schreef:Onze border terrier had een keer bijna een kilo smeltchocolade op, niets van gemerkt en goed oud geworden. Maar de kunnen er ook hardstikke dood aan gaan, dus op zijn minst heel goed in de gaten houden en het liefst laten braken.
Leeft nog steeds! Is al paar jaar geleden.. ze is nu 13.