Kat met blaasgruis/blaasontsteking. Welk voer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Kat met blaasgruis/blaasontsteking. Welk voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:41

Goed dat je hem nu op ander voer ZELF wilt zetten ook.. Maar jammer dat de kat er eerst een paar jaar last van heeft moeten hebben..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:53

Wat een zeikers hier toch weer zeg. Als ik de berichten van TS lees krijg ik een beeld van een eigenaar die zeker zijn best doet om zijn kat het beste te geven.
Waarom moeten mensen toch altijd het duurste van het duurste kopen om in het oog van andere een ''goede eigenaar'' genoemd te worden.

TS; zoals al veel mensen hebben aangegeven zijn er een hoop verschillende voersoorten die als alternatief gegeven kunnen worden. Lees je inderdaad wel even in of het enkel preventief werkt, want in dat geval zul je eerst een behandeling moeten starten.

Succes met je kat! :) Ik hoop dat je snel vindt wat je zoekt :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 13:50

MrUlbe schreef:
Wat een zeikers hier toch weer zeg. Als ik de berichten van TS lees krijg ik een beeld van een eigenaar die zeker zijn best doet om zijn kat het beste te geven.
Waarom moeten mensen toch altijd het duurste van het duurste kopen om in het oog van andere een ''goede eigenaar'' genoemd te worden.

TS; zoals al veel mensen hebben aangegeven zijn er een hoop verschillende voersoorten die als alternatief gegeven kunnen worden. Lees je inderdaad wel even in of het enkel preventief werkt, want in dat geval zul je eerst een behandeling moeten starten.

Succes met je kat! :) Ik hoop dat je snel vindt wat je zoekt :)

Dankje :)

Ik ga me zeker even inlezen en laten informeren. En wie weet blijf ik wel bij RC hoor.. Even kijken hoe het gaat en bevalt :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:43

Je kunt ook graanvrij voer kopen. Granen werken blaasgruis namelijk in de hand. *Gaat er even vanuit dat jouw kat de struviet-versie heeft*
Bij zooplus.nl of zooplus.de hebben ze veel soorten. (Duitsland is vaak goedkoper dan nederland)

In de RC urinary zitten verzuurders (evenals ander dieetvoer). Granen maken de maag en urine basisch. Als je dus geen granen voert, hoef je ook geen verzuurders in het voer ;)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:59

tja, ik zal het dan voor de 3e keer vragen; gaat het om struviet of oxylaat ? struviet kan namelijk opgelost worden, oxylaat alleen voorkomen, en tot nu toe alleen met het voer van RC

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 16:01

Sorry Mist, het gaat om struviet idd..

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:10

Mist schreef:
tja, ik zal het dan voor de 3e keer vragen; gaat het om struviet of oxylaat ? struviet kan namelijk opgelost worden, oxylaat alleen voorkomen, en tot nu toe alleen met het voer van RC

Dit klopt niet. Ook Prins heeft een voeding die ervoor zorgt dat Oxelaatkristallen niet opnieuw gevormd worden. Idd kun je oxelaat niet oplossen, wel voorkomen met oa de S/O van RC of van Prins. Dacht dat Hills ook S/O voeding heeft (weet ik niet helemaal zeker) maar Hills valt sowieso in dezelfde prijsklasse als RC.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:25

Volgens mijn DA heeft RC het enige voer dat oxylaat kan voorkomen, bewezen dan. Ook Hills niet (laatste keer dat ik haar hierover sprak is wel een half jaar geleden)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:07

Ik voer nu bijna een jaar naar tevredenheid Pro-Vet, daarvan de struviet versie. Van Clinic werd mijn kat dik, kon ik hem zo minimaal voeren dat ik het zielig vond. Nu kan ik hem goed op gewicht en gezond houden :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:09

Princesj schreef:
Ik voer nu bijna een jaar naar tevredenheid Pro-Vet, daarvan de struviet versie. Van Clinic werd mijn kat dik, kon ik hem zo minimaal voeren dat ik het zielig vond. Nu kan ik hem goed op gewicht en gezond houden :)

Hahha zo zie je maar weer, de mijne juist niet van Clinic maar wel weer van de Specific

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:37

Mist,Prins heeft die voeding nu ook.Mijn vriendin haar kat krijgt dat nu voor een steentje op te lossen.
Zelf voer ik op aanraden van mijn DA sanabelle urinary omdat dit ook betaalbaar is om alle 6 mijn katten er van te laten eten.Het enige nadeel is,ze blieven niks anders meer als de Urinary.
Tot nu toe gaat het al drie jaar helemaal goed,de oudste katten en de gene waarom het ging zijn nu 11

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:44

Ik weet niet of het een kat of een poes betreft, maar als het een kat is dan is het sowieso een echte aanrader om een penisamputatie te laten doen. Dat hebben we bij onze kat ook laten doen. Het heeft namelijk een bepaalde wisselwerking. Als hij het gruis namelijk uit kan plassen wordt/blijft de irritatie ook minder.

Verder voeren wij specific crystal prevention. Kost om en nabij de €80 voor 7,5 kg maar echt heel goed voer. Je merkt het verschil daadwerkelijk. Wij hebben ook een poosje het voer van Prins geprobeerd, maar dat had toch niet helemaal het gewenste effect. Het gruis bleef langer weg maar kwam uiteindelijk toch weer terug.

Zowel Specific als Royal Canin zijn echt kwaliteitsvoeren. Beide hebben wij erg goede ervaring mee en van beide hield ik erg gezonde katten. We hebben de katten nu beide op Specific zitten omdat de plaskater het voer van de andere kat jatte (RC). Dus als je het geld kunt missen, zou ik denk ik toch voor een van beide voeren gaan.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:50

Hier een blaaspatient gecastreerde kater.
Heb hem op Trovet staan, hier doet hij het super op.
Nog geen terugkerend blaasgruis

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:05

Ik meld me ook! Onze 6 jarige kater heeft ook last van blaasgruis.
Op aanrade van de dierenarts heb ik eerst een periode RC high delution gevoerd en ben nu overgestapt op RC moderate calorie omdat hij (door de blaasgruis?) Behoorlijk wat aangekomen is in relatief korte tijd.

Het is natuurlijk een stuk duurder dan voer uit de supermarkt, maar als ik het via zooplus bestel betaal ik 35 euro incl verzenden voor 3,5 kilo en ik doe er 2 maanden mee. Dus ik heb het er wel voor over!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 05:45

Ik bestel via medpets.nl trouwens

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 06:54

Ik bestel mijn rc altijd via https://www.dierapotheker.nl/ tot nu toe is dat de goedkooste die ik heb gevonden. Daarnaast ook echt goede service en snelle levering.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:07

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:13

Bij die moet je wel qua prijzen oppassen zie ik.
De Trovet 3 x 4 kilo is totaal12 kilo dus is 7.50 euro per kilo, terwijl de zak van 10 kilo nog geen 6.50 kost.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:25

De samabelle is in grootverpakkingen rond de 4 euro per kg, dus echt goed betaalbaar. We hebben hier niets hoeven amputeren, wel op dieet gezet want hij was te dik. Ik denk dat hij nu al 5 jaar klachenvrij is :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:28

Heb niet alles gelezen maar onze kat heeft ook blaasgruis maar Door dat we meerdere katten hebben was het geen optie om heel duur voer te nemen. Dus naar Veel zoeken hebben we nu katteneten van biofood werkt super hij staat er nu al jaartje of 5 op en nergens last van. Daarnaast hebben wij wel poeder van dr. Cat blaas & nier.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:43

Chakkie17 schreef:
Ik weet niet of het een kat of een poes betreft, maar als het een kat is dan is het sowieso een echte aanrader om een penisamputatie te laten doen. Dat hebben we bij onze kat ook laten doen. Het heeft namelijk een bepaalde wisselwerking. Als hij het gruis namelijk uit kan plassen wordt/blijft de irritatie ook minder.

Mijn kater heeft hier ook altijd last van gehad.
Totdat de dierenarts besloot om hem te opereren en zijn hele plasbuis te verwijderen.
Het was toen al een behoorlijk dure operatie en dan praat ik over ik denk 1992.
Maar hij heeft sinds die tijd nooit ergens geen last meer van gehad en is ruim 16 jaar geworden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:43

Mijn Kiddy is overleden aan de gevolgen van gruis, Purdy heeft vorig jaar een penispuntamputatie ondergaan. Het is geen van allen een succes, ook een penispuntamputatie is niet zaligmakend.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:48

Mijn poes moest ook op speciaal voor, maar ik heb ook druppels van A Vogel gegeven, Solidago. Dat werkte zo goed dat ik geen speciaal voer meer hoefde te geven.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:49

Hoeveel druppels per dag dan Marleen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:52

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 08-04-14 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt