Cavia wil andere cavia verkrachten, beide mannetjes, en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 10:39

Ja Iris, ik heb daar ook wel over nagedacht, maar waar laat je een grote beer van mei 2011?
Dan moet ik die kleine inderdaad wel castreren, want anders heb ik dalijk heel veel cavia's :)

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:41

Het heeft in mijn ervaring geen zin om ze weer te koppelen. Dit geeft ontzettend veel stres en heeft vaak toch geen zin. Ik zou er of 1 laten castreren en een (ouder) zeugje er bij nemen en dan het andere beertje weg doen of voor beide een ander huis zoeken. Niet boos bedoeld! Succes :)

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:42

Misschien kan een opvang helpen met herplaatsen van 1 van je mannen. Dan kan je de andere man laten castreren en wellicht bij dezelfde opvang een vriendin laten uitzoeken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:42

Beide castreren 1 als castraat aanbieden veel zoeken castraten zeker als ze mans genoeg zijn

Bij de anderde zoek je een zeugje

Of je doet beide weg als je toch niet weer een cavia wil

Tazzey

Re: Cavia wil andere cavia verkrachten, beide mannetjes, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:48

Ik heb zelf al meer dan 10 jaar verschillende beertjes bij elkaar in het hok. Altijd twee. Als één van beiden dood gaat komt er een nieuw manneke bij. Dat gaat al jaren goed. Ze gaan een bepaald moment knokken om de rangorde te bepalen. Dat kun je maar beter gewoon laten gebeuren, dus alleen ingrijpen als het écht fout dreigt te gaan.

Mijn huidige setje zijn echt dikke maatjes maar vorige week besloot de jongste van de twee (half jaar verschil) dat hij de baas wilde zijn en dat werd vechten. Ze waren dusdanig bezig dat ik ze een bepaald moment uit elkaar heb gehaald om schade te voorkomen. Eén bij mij op schoot en de ander bij mijn vriend, even rustig laten worden en toen even in de gang laten lopen. Na een half uurtje terug in de bak en ze zijn tegen elkaar aan in slaap gevallen.

De verhalen dat beertjes nooit samen gaan is echt onzin. Goed, er zullen echt stellen zijn die niet samen kunnen maar die heb je met vrouwtjes ook. Ik heb hier tijdelijk twee dametjes gehad en die hebben elkaar echt kapot gevochten 's nachts.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 10:55

@ Seven. Ik zou inderdaad wel 1 weg willen doen en dan de ander castreren en een vriendinnetje erbij die wat ouder is zoals hier gezegd wordt, maar beide wegdoen is eigenlijk geen optie. DIe kleine heeft moeite met poepen, en die moet je dus een beetje "helpen", daar zit niet iedereen op te wachten (vies klusje af en toe). Die wil ik dus het liefste houden en bij ons oud laten worden. De andere is het toonbeeld van gezondheid. Ik zou inderdaad bij een opvang eens kunnen kijken voor een ruil. Wil wel dat die andere goed terecht komt.

Waarom zouden anderen juist een castraat zoeken als ik vragen mag? En het is een echte grote cavia, maar soms ook wel een bangerd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:00

Dat hebben veel beren :j
Dat komt omdat de ochtend poep er niet goed afkomt normaal eten ze deze op voor de vitaminen.

Veel mensen zeker fokkers of liefhebbers met meer zeugen nemen castraten om hun zeugen bezig te houden en als ze ruziën gaan castraten daar tussen staan

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 11:35

Ok, duidelijk. Is er nog een forum voor waar ik die mensen zou kunnen bereiken dat jij weet?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:25

Caviaforum.nl

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:01

Thats_Me schreef:
Ik heb altijd degoe's gewoon bij elkaar gezet [man bij man en vrouw bij vrouw] en 99 van de 100x is dat gewoon goed gegaan.

Dan heb je écht mazzel gehad, want dit kan zelden zo...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:49

Kala schreef:
Thats_Me schreef:
Ik heb altijd degoe's gewoon bij elkaar gezet [man bij man en vrouw bij vrouw] en 99 van de 100x is dat gewoon goed gegaan.

Dan heb je écht mazzel gehad, want dit kan zelden zo...

Dat valt echt wel mee hoor. Van alle dieren die ik gekoppeld heb is de degoe toch echt het makkelijkste. Als je ze maar op neutraal terrein kennis laat maken. Zo vaak gedaan en echt al heel veel gekoppeld en is eigenlijk nooit wat fout gegaan. Meestal na een uurtje lagen de meesten al samen te slapen. Al vele koppeltjes en groepjes gemaakt zowel voor mijzelf als voor school/stage dus genoeg ervaring. Op één geval na [daar was wat mis mee] altijd goed gegaan en heb ik nooit moeten ingrijpen.

Cavia's zijn toch een ander geval. Dat blijft lastig als het om mannetjes gaat. Ik adviseer dan ook altijd twee vrouwtjes samen te nemen als iemand cavia's zou willen. Of nog beter een aantal vrouwtjes en een gecastreerd mannetje!

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 09:48

Mailtje naar een caviaopvang gedaan of ze me kunnen helpen. Dus ben benieuwd. Bedankt voor jullie reacties!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:56

Thats_Me schreef:
Cavia's zijn toch een ander geval. Dat blijft lastig als het om mannetjes gaat. Ik adviseer dan ook altijd twee vrouwtjes samen te nemen als iemand cavia's zou willen. Of nog beter een aantal vrouwtjes en een gecastreerd mannetje!

Ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Ik heb al dik 10 jaar beertjes bij elkaar zitten en dat gaat altijd goed. Ze vechten om de rangorde te bepalen maar zodra dat besloten is dan gaat het prima. Er zullen uiteraard uitzonderingen zijn.
Met vrouwtjes heb ik andere ervaringen. Ik heb zelf ook even vrouwtjes gehad en die hebben elkaar echt kapot gevochten. Ik zie het nu ook bij een vriendin die heeft twee vrouwtjes voor haar kinderen maar dat zijn ook echte bitches en die hebben ze uit elkaar moeten halen want die bleven vechten.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:24

Succes!

De opvang waar ik af en toe kom, doet ook wel twee beren koppelen en dit gaat inderdaad ook best vaak goed. Maar de ervaring leert dat een koppel man/vrouw veel vaker slaagt: eenmaal gekoppeld worden ze over het algemeen samen oud zonder geruzie. Het komt toch regelmatig voor dat de relatie tussen twee mannen uiteindelijk stuk loopt (zal deels te maken hebben met de dames in de buurt, alles staat natuurlijk dicht op elkaar in een opvang) Maargoed, deze opvang geeft het dus wel een kans, maar als er tussen heren onderling gevochten wordt is het ook snel klaar: castratie en koppelen aan 1 of meer dames.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:37

Ik zou ze sowieso beiden laten castreren. Als er een uitgeplaatst moet worden heb je veel meer kans dat iemand m wil.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:12

Thats_me: beren bij elkaar is echt geen probleem bij cavia's. Al adviseer ik altijd om niet meer dan twee bij elkaar te houden, maar verder kan dat prima. Ik heb enorm veel berenkoppels gehad, ik heb zelfs volwassen beren samen gehad en dat ging állemaal goed. Op één stel na, twee broertjes, dat was na 2-3 jaar ruzie.
Net als met zeugjes kunnen die ook flink ruzie maken en kan ook na een aantal jaar de vlam in de pan schieten. Ik heb zelf een zeug gehad die na 5 jaar ineens met elke cavia begon te vechten.
Het gaat nog altijd om de karakters, die moeten bij elkaar passen, anders gaat het sowieso mis. Ik kan koste wat het kost twee cavia's bij elkaar zeggen, ongeacht of het twee zeugen zijn of twee beren, maar als de karakters zo sterk botsen dan geeft dat gewoon geen zin. Dan heeft het niets te maken met dat het twee beren zijn.