Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hhilde schreef:Bij reuen zitten er, medisch gezien, meer nadelen dan voordelen aan castratie. Zie hier: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =castratie
Mijn reu is 10 en niet gecastreerd. Nooit problemen en hij heeft nog nooit een loopse teef gedekt of bijna gedekt. Op het trainingsveld heb ik meer moeite zijn aandacht erbij te houden in de buurt van een loopse teef, maar dat is een trainingspunt. Hij is er dan ook wel bij te halen.
MyWishMax schreef:Het ligt er nogal aan of jouw DA voor castratie is of niet. Als ik het hier aan de ene DA vraag, had mijn reu al maanden geholpen moeten worden. Vraag ik het aan de ander, zegt die dat ik maar terug moet komen als er iets is en dat er anders niks gecastreerd wordt.
Wilawander schreef:Ik zou nooit voor castreren gaan bij een gezonde reu. Je neemt hem de testosteron weg waarmee vaak een onzekere hond overblijft. Dat is gewoon zonde. Ook voorkom je er geen tumoren en dergelijke mee. Ik zou alleen als het medisch noodzakelijk is castreren.
.