vraag over reu

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yiruma

Re: vraag over reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:32

Mijn reu word in mei 6 jaar. Hij heeft nooit gedekt oid, en er is niks mis met zijn gezondheid of gedrag. Dus als je reu er geen last van heeft, lekker laten zo, lijkt me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:33

En dat artikel dat je gelezen had, was dat een betrouwbare bron, kan je je dat nog herinneren? :)

Hangt inderdaad van DA tot DA af, maar zou er toch graag meer over weten, weet niet waarom, vroeg het me plots af. Ik ga zelf ook eens rondzoeken op het net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:39

Hhilde schreef:
Bij reuen zitten er, medisch gezien, meer nadelen dan voordelen aan castratie. Zie hier: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =castratie
Mijn reu is 10 en niet gecastreerd. Nooit problemen en hij heeft nog nooit een loopse teef gedekt of bijna gedekt. Op het trainingsveld heb ik meer moeite zijn aandacht erbij te houden in de buurt van een loopse teef, maar dat is een trainingspunt. Hij is er dan ook wel bij te halen.

Zeer interessante link, heb de OP doorgelezen en dat is wat ik dus zocht, bedankt!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:31

MyWishMax schreef:
Het ligt er nogal aan of jouw DA voor castratie is of niet. Als ik het hier aan de ene DA vraag, had mijn reu al maanden geholpen moeten worden. Vraag ik het aan de ander, zegt die dat ik maar terug moet komen als er iets is en dat er anders niks gecastreerd wordt.

Klopt inderdaad dat dat verschilt. De dierenarts waar ik bij gewerkt heb was er absoluut op tegen.

Tinkermuts

Re: vraag over reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 06:52

als jouw reu geen hinder ondervind qua gedrag en lichamelijk zou ik hem gewoon compleet laten.

mijn hond is nu een jaar en veel problemen met voorhuidonstekingen, hij krijg over een half jaar een implantaat, dus echt op medische grond.

ik zie hier de tips van chemische castratie maar daar zitten wel aardig wat bijwerkingen aan, de implantaat is veiliger en geen bijwerkingen van bekend en werkt vele malen langer.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 06:58

Wilawander schreef:
Ik zou nooit voor castreren gaan bij een gezonde reu. Je neemt hem de testosteron weg waarmee vaak een onzekere hond overblijft. Dat is gewoon zonde. Ook voorkom je er geen tumoren en dergelijke mee. Ik zou alleen als het medisch noodzakelijk is castreren.
.

Wat een onzin zeg. Bij ons worden alle reuen gecastreerd en geen van allen is onzeker.