katten jagen nieuwe kat weg. twee dagen niet thuis geweest!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

riannezweeds

Re: katten jagen nieuwe kat weg. twee dagen niet thuis geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 21:05

Neehoor ben niet bang voor intwelt nestjes. Ze zijn allemaal van andere mensen gekomen door de tijd heen ;) en alle jonkies gaan weer naar andere liefdevolle gezinnetjes. Maargoed. Het gaat nu vrij goed tussen allemaal en heb er eerlijk gezegd ook niet heel veel zin in om te horen wat ik MOET doen volgens jullie die t allemaal natuurlijk beter weten... heel jammer vind ik! Ik vraag naar n tip om onze katten bij elkaar te late enzv en jullie zeuren alleen ma dat ik n goedkope boer ben en mn katten niet wil laten castreren :s
Onze katten gaan gewoon naar de dierenarts hoor. Net zoals al onze andere beesten. Alleen castreren is gewoon iets dat niet gebeurd. Ik zeg niet dat t slecht is. Ma onze katers hebben hun poeze thuis dus gaan niet weg. Ze zijn namelijk altijd thuis ;)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:14

Jammer dat je zo reageert, ts. Ik weet zeker dat de meeste bokkers het allemaal goed bedoelen en je gewoon proberen te helpen. Castreren vind ik persoonlijk een hele goede tip. :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:16

Sorry dat ik het zeg, maar mensen zoals TS zouden ze het recht tot beestwn houden moeten ontnemen. Je draagt bij aan kattenoverschot, ziektes en het boeit je geen ruk.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 07:28

Ik zeg toch heel duidelijk dat er geen inteelt is? Ze zijn toch altijd thuis dus gaan niet naar Tokyo om n vrouwtje te zoeken en verder zijn onze katten helemaal gezond, ze wordeb allemaal ingeënt, gaan naar de dierenarts als er iets mis is enzv enzv. Ik heb echt geen idee waarom je zo moet reageren amanda... ik heb zelfs spijt dat ik dit topic op bokt heb geplaatst omdat ik weer zo'n reacties krijg. Zegt denk ik genoeg over het gros van de mensen die bokt gebruikt?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:44

riannezweeds schreef:
Ik zeg toch heel duidelijk dat er geen inteelt is? Ze zijn toch altijd thuis dus gaan niet naar Tokyo om n vrouwtje te zoeken en verder zijn onze katten helemaal gezond, ze wordeb allemaal ingeënt, gaan naar de dierenarts als er iets mis is enzv enzv. Ik heb echt geen idee waarom je zo moet reageren amanda... ik heb zelfs spijt dat ik dit topic op bokt heb geplaatst omdat ik weer zo'n reacties krijg. Zegt denk ik genoeg over het gros van de mensen die bokt gebruikt?

Jij wilt het echt niet snappen he? Jouw katten blijven niet op jouw terrein, die lopen daarvan weg. Katten kunnen per dag flinke afstanden verleggen, en dus andere wilde poezen dekken en zo meewerken aan het katten overschot. Daarnaast vechten katers met elkaar en kunnen via wonden ziektes verspreiden die tot de dood leiden. Dus ik vraag mij werkelijk af waar jouw verstand zit als je wel de moeite neemt tot enten maar niet tot castreren wat vaak nog goedkoper kan dan een paar katten enten.

Dus tenzij jij de GEHELE dag en nacht naar jouw katten zit te kijken, kan jij mij niet wijsmaken dat jouw katten op jouw terrein blijven. En dat vind ik onverantwoord voor het dierenwelzijn.

En het zegt niks over de mensen die Bokt gebruiken maar over jou, dat je na alle argumenten die meerdere Bokkers jouw geven je nog steeds niet het bord voor je hoofd weg kan halen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:46

En al blijven ze wel op je terrein. Je bent katten aan het vermeerderen terwijl er al een overschot is. De asiels zitten vol, marktplaats staat elk jaar vol met gratis katten van alle leeftijden.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 07:50

Er zijn inderdaad altijd mensen thuis! Haha, ze komen allemaal meerdere keren per dag binnen om te eten. Dan merk je vrij snel of er een n dag niet is. Als dit n kater is die idd op ''jacht'' is geweest word hij ook gecastreerd. Net zoals onze eerdere kater die inmiddels dood is. ( vos had honger ofzo) dus er wordt wel degelijk in degaten gehouden of dit n wegloop katertje is ja of nee. Zo ja word hij gecastreerd. Deze twee zijn altijd thuis dus hoeven niet gecastreerd te worden ;)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 07:53

Ja klopt! En daar denk ik hetzelfde over als dat ik over het paarden overschot denk! En mensen en honden enzv enzv. Maar mensen weten nu eenmaal dat er bij ons jonge katten zijn dus gaan ze altijd op tijd naar n nieuw thuis. Maak jullie allemaal toch niet zo druk joh, je gaat toch ook niet bij n paarden fokker zeuren dat hij moet stoppen of n honden fokker?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:54

riannezweeds schreef:
Er zijn inderdaad altijd mensen thuis! Haha, ze komen allemaal meerdere keren per dag binnen om te eten. Dan merk je vrij snel of er een n dag niet is. Als dit n kater is die idd op ''jacht'' is geweest word hij ook gecastreerd. Net zoals onze eerdere kater die inmiddels dood is. ( vos had honger ofzo) dus er wordt wel degelijk in degaten gehouden of dit n wegloop katertje is ja of nee. Zo ja word hij gecastreerd. Deze twee zijn altijd thuis dus hoeven niet gecastreerd te worden ;)

:roll: _-:(

Wens je er veel succes mee maar het gaat nooit tot je doordringen. Arme dieren.

Dat is iets heel anders TS dan wat jij doet. Je fokt niet, je vermeerdert. Er zitten HELE grote verschillen tussen fokken en ramweg vermeerderen. Maar mensen zoals jij begrijpen het nooit, en helaas, ook onwetende mensen mogen dieren houden.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:58

Dat word hier op bokt anders ook genoeg gezegd dus helaas voor jou gebeurd dat wel.
Bij onze paarden is toen ook alles gesteriliseerd en gecastreerd en asielen en opvangen puilen ook uit van de wilde katten die ze graag bij je op de boerderij brengen dus katloos zal je nooit worden.
Waarom niet?
New flash, er is een overschot.
En ik zou nooit zomaar zeggen dat ze altijd op jou terrein zijn want ook in 2 uur kunnen ze rond zwerven.
Ik kom graag persoonlijk een zendertje omdoen

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:16

Kom je mijne ook een zendertje om doen? Lijkt me wel leuk om te zien hoe ze rond het huis hobbelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:33

Ik kan echt vol verbazing dergelijke topics lezen.
Wel dieren willen houden maar geen verantwoordelijkheid nemen.
Ga eens een dagje meelopen met asieldieren inslapen! Misschien piep je dan anders
Bovendien, als ik het zo lees, verwilderen er ook genoeg bij jullie
En dan raar vinden dat er wilde katten moeten worden afgeschoten omdat ze hele natuurgebieden uitmoorden en alle weidevogels wegvreten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:39

riannezweeds schreef:
Ja klopt! En daar denk ik hetzelfde over als dat ik over het paarden overschot denk! En mensen en honden enzv enzv.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens.
Als je ziet hoeveel veulens er ieder jaar weer op bokt staan schrik ik ook, ik snap dat echt niet, maar dat is geen excuus om niet je katten te laten helpen. Begin bij jezelf.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:40

Ja is goed :')
Zou het bij onze stal katten ook weleens willen weten

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:41

Omdat wij ergens buren hebben met dezelfde goedkope instelling als de TS , hebben wij inmiddels 16 (!) aanloopkatten en kittens lopen. Elke keer kwam er weer een zwaar verwaarloosde moederpoes met knapzak aanlopen. Ze zijn ALLEMAAL geholpen en dat heeft ons een vracht geld gekost. Maar als een ander zijn verantwoording niet neemt, moeten wij dat maar doen. Ik wordt er echt moederloos van als je zo`n instelling hebt. Je wel zorgen maken dat een dier 2 dagen van huis is, maar wel maar aan laten jongen. En ja, je mag me een zeur en een zeikerd vinden, maar ik zorg tenminste WEL voor mijn beesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:54

Wauw.. Dat oude ouderwetse boeren de dieren niet laten castreren wist ik, maar dat er nog steeds mensen zijn die zo denken..
Ik word er echt een beetje verdrietig van, hier moet het asiel elk jaar zorgen dat ze extra plek voor de kittens krijgen, er staat zelfs al een bouwkeet en toch is er geen plek meer voor volwassen katten omdat het overschot aan kittens elk jaar groeit..
Die volwassen katten kunnen dus niet opgehaald worden als ze niet ziek of gewond zijn.
En toch zijn er mensen die er bewust voor zorgen dat katten zich vermeerderen.. Echt heel jammer..
TS ik zou je idd aanraden om voortaan boerderijkatten te adopteren die al geholpen zijn..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:00

How how jongens (meiden ;-) ) bijt ts haar neus er niet af he!

Ts, snap echt dat je zo denkt, absoluut, ik kom ook volledig uit die mentaliteit en kan onze boerderij katten ook niet laten castreren omdat ze niet van mij zijn, dus zijn er ook nestjed en gaan die vaak ook dood.

Maar, dat je katers thuis blijven? Je hebt 3 katers? En hoeveel poezen? Om een kater thuis te houden, moet je al flink wat poezen hebben. En dat heeft niets met eten geven te maken, het is gewoon de natuur en voorkomt inteelt.

Maar goed, ben blij dat de relatie tussen de katten beter gaat.

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:36

Aria_zz schreef:
How how jongens (meiden ;-) ) bijt ts haar neus er niet af he!

Ts, snap echt dat je zo denkt, absoluut, ik kom ook volledig uit die mentaliteit en kan onze boerderij katten ook niet laten castreren omdat ze niet van mij zijn, dus zijn er ook nestjed en gaan die vaak ook dood.

Maar, dat je katers thuis blijven? Je hebt 3 katers? En hoeveel poezen? Om een kater thuis te houden, moet je al flink wat poezen hebben. En dat heeft niets met eten geven te maken, het is gewoon de natuur en voorkomt inteelt.

Maar goed, ben blij dat de relatie tussen de katten beter gaat.

Hehe, eindelijk iemand die niet direct haar mening het beste gelijk wilt voorleggen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:41

riannezweeds schreef:
Neehoor ben niet bang voor intwelt nestjes. Ze zijn allemaal van andere mensen gekomen door de tijd heen ;) en alle jonkies gaan weer naar andere liefdevolle gezinnetjes. Maargoed. Het gaat nu vrij goed tussen allemaal en heb er eerlijk gezegd ook niet heel veel zin in om te horen wat ik MOET doen volgens jullie die t allemaal natuurlijk beter weten... heel jammer vind ik! Ik vraag naar n tip om onze katten bij elkaar te late enzv en jullie zeuren alleen ma dat ik n goedkope boer ben en mn katten niet wil laten castreren :s
Onze katten gaan gewoon naar de dierenarts hoor. Net zoals al onze andere beesten. Alleen castreren is gewoon iets dat niet gebeurd. Ik zeg niet dat t slecht is. Ma onze katers hebben hun poeze thuis dus gaan niet weg. Ze zijn namelijk altijd thuis ;)

Je krijgt tips om je katten beter met elkaar overweg te laten kunnen. Castreren die handel.

En ik snap je reacties verder niet helemaal. Dat is niet "typisch Bokt", dat is de waarheid.

Jij hebt ongecastreerde katers én ongecastreerde poezen rondlopen.
Niet alleen geef je dit toe, je meldt ook dat je regelmatig nestjes hebt. (Terwijl je ergens ook zegt dat jouw katers niet bij de poezen komen...)(Hoe doe je dat trouwens als je slaapt, hou je dan de wacht om te zien dat ze geen kleine poesjes gaan maken stiekem?)
De asiels zitten overvol. 864 op dit moment (bij de asiels geregistreerd bij de Dierenbescherming, that is), en het kittenseizoen is nog niet eens begonnen.
Jij geeft aan dat je toch wel van de kittens af komt. Die uiteraard ook niet geholpen zijn, en waarvan ik mag hopen dat de nieuwe eigenaren dat wel doen. Anders gaat het daar vrolijk verder.

En jij vraagt je af waarom je aangevallen wordt op je keuze om je katten niet te laten castreren? Kom op nou... Dat je vrolijk katten wilt blijven vermeerderen is jouw keus, maar dat je vervolgens niet snapt waarom Bokt het niet met je eens is getuigt van een zeer groot bord voor je kop.