Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nsky86 schreef:Dan is het hopen op een rammetje in het nest en die moet dan (helaas) gecastreerd worden.
Zitten er geen rammetjes in dan wordt het dus een exman uit de opvang.
En mijn rammetje blijft dat idd helaas alleen. Hij heeft wel een knuffel waar hij gek mee is en loopt minimaal 4 uur per dag door de huiskamer en knuffelt met de katten haah (ze wassen elkaar en liggen samen in het zonnetje)
Maaaarije schreef:Nsky86 schreef:Dan is het hopen op een rammetje in het nest en die moet dan (helaas) gecastreerd worden.
Zitten er geen rammetjes in dan wordt het dus een exman uit de opvang.
En mijn rammetje blijft dat idd helaas alleen. Hij heeft wel een knuffel waar hij gek mee is en loopt minimaal 4 uur per dag door de huiskamer en knuffelt met de katten haah (ze wassen elkaar en liggen samen in het zonnetje)
Je kan best 2 rammetjes "naast" elkaar houden. Zo hebben wij 2 rammetjes en gewoon 1 grote ren gebouwd met aan beide kanten een hokje etc en in het midden een stuk gaas, zo kunnen ze elkaar zien, ruiken en aan elkaar likken maar kunnen ze niet gaan vechten. Misschien dat een idee?
Kan zo snel geen foto vinden, maar je graag wilt weten hoe we dat hebben kan ik de evt wel voor je maken
Nsky86 schreef:ohhh super!! Ja nou ik had dit konijntje dus gevangen omdat we gezien hadden dat ze uit een auto gegooid (!!!) werd. we hebben haar toen steeds gevoerd en uiteindelijk weten te vangen. Groot hok van marktplaats gehaald, opgeknapt en haar een nieuw thuis gegeven.
Was van plan om naar konijnenopvang amsterdam te gaan (hebben ook een vangkooi geleverd voor het vangen) om haar daar te koppelen, maar nu opeens dus een nestje.. Ben benieuwd!
heb zelf ook nog een rammetje, die zit wel alleen, zat vroeger met een broertje maar die is vrij jong overleden aan een hersenbloeding. Was vanaf klein af aan al niet zo sterkt en de laatste weken is hij met de hand gevoed. Maar hij is al aardig op leeftijd en wil heb niet meer onder narcose laten brengen.
Laptopmuis schreef:Nsky86 schreef:ohhh super!! Ja nou ik had dit konijntje dus gevangen omdat we gezien hadden dat ze uit een auto gegooid (!!!) werd. we hebben haar toen steeds gevoerd en uiteindelijk weten te vangen. Groot hok van marktplaats gehaald, opgeknapt en haar een nieuw thuis gegeven.
Was van plan om naar konijnenopvang amsterdam te gaan (hebben ook een vangkooi geleverd voor het vangen) om haar daar te koppelen, maar nu opeens dus een nestje.. Ben benieuwd!
heb zelf ook nog een rammetje, die zit wel alleen, zat vroeger met een broertje maar die is vrij jong overleden aan een hersenbloeding. Was vanaf klein af aan al niet zo sterkt en de laatste weken is hij met de hand gevoed. Maar hij is al aardig op leeftijd en wil heb niet meer onder narcose laten brengen.
Maar je beseft toch wel dat dit half-wilde konijntjes zijn?
Die kan je niet in een hok houden. Die hebben zeker een hok met een ruime ren nodig die van boven dicht is gemaakt en van beneden. Half-wildjes kunnen héél goed klimmen en graven. Vaak zie je ook naarmate ze ouder worden dat ze veel schuwer en wilder worden en dat het dus geen aai-konijntjes zijn maar kijk-konijntjes. Hoeveel je er nu mee knuffelt of juist niet, het zit in het instinct.
Ze hebben een wild instinct, dus vluchtinstinct. Meestal worden ze uitgezet door opvangen als ze oud genoeg zijn en hierop voorbereid zijn. Omdat het dus moeilijk te houden huisdieren zijn.