Welk dier in dit terrarium? 3.00x1.00x1.00m

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: Welk dier in dit terrarium? 3.00x1.00x1.00m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:03

Ja, ik ook, maar inderdaad opdelen. Noemde alleen wat rustigere soorten op.

Ik weet niet of het oké is, maar een vriend van me is helemaal gek van slangen. (Hij heeft gifslangen en z'n vriendin tijgerpythons) Heb even gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:06

Eoweyn_x schreef:

Ik weet niet of het oké is, maar een vriend van me is helemaal gek van slangen. (Hij heeft gifslangen en z'n vriendin tijgerpythons) Heb even gevraagd.

Ah oke. Zijn inderdaad rustige soorten. En ik word liever door een regius gebeten dan door een rat _O-

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:12

Ja haha ik ook! Ben echt nog nooit gebeten door mijn regius.

Wij hebben op school van die vreselijke ratten en hamsters, die bijten alleen maar, en moeten we ze hanteren. Nou, nee, dankje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:33

Eoweyn_x schreef:
Ja haha ik ook! Ben echt nog nooit gebeten door mijn regius.

Wij hebben op school van die vreselijke ratten en hamsters, die bijten alleen maar, en moeten we ze hanteren. Nou, nee, dankje.

Ik ook niet. Maar heb hem pas sinds 26 januari. En hopelijk met 3 weken een albino pastel nk'2013 :D

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:50

Eoweyn_x schreef:

Mijn ervaring met dieren op school is dat die dieren sowieso doordraaien, vaak zitten ze veel te klein, met te veel in één hok of zelfs solitaire dieren samen zetten. Verkeerde voeding, verkeerde manier van hanteren... Niet zo gek dat de meeste dieren niet te hanteren zijn, ik zou ook gek worden.

Ik houd al jaren allerlei knaagdieren en konijnen en ik ben welgeteld 1x gebeten door een konijn. Verder nooit. Eigenlijk zelfs dieren die niet tam zijn en willen bijten, kan ik gewoon het bijten ontwijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:52

Mijn hamsters hadden allemaal ruime kooien. Maar enkele opvangers bleven bijten, tot bloedens aan toe. Dus geef mij maar een slang _O-

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:06

Wow bedankt voor de reacties!
Ten eerste nog even een reactie op waarom ze weg moet, sommige snappen het niet helemaal zie ik :D

Ik wil haar graag houden maar mijn ouders niet. Ze beet niet alleen, maar wurgde ook en kregen haar alleen los door haar kop in een bad met water te steken zodat ze wel los móést laten om adem te halen. Sommige zeggen dat je haar staart dubbel moet vouwen maar ik wou haar absoluut geen pijn doen!
Toen ik voelde dat ze los liet deed ik mn hand weer boven water, maar toen wou ze haar lijf alsnog niet ontspannen. We hebben haar uiteindelijk los getrokken. Gelukkig heeft zij haar hele leven dood voer gegeten dus echt veel kracht had ze niet in haar lijf, anders was mijn arm, pols en misschien mijn hand wel gebroken.
Ik zit nu aan een antibiotica kuur voor een week en zit nu met een blauwe pols opgeschept.. :Y)
De slang zag dus niet in dat ze fout zat door mij te wurgen. Ik weet de oorzaak nog steeds niet waarom ze dit deed. Ze kruipt dagelijks los door mijn kamer en gaat soms ook gewoon rustig opgerold liggen op mijn schoot :') je kan werkelijk alles doen met haar.. Ze viel aan toen ik haar uit het terrarium liet. Van baby af aan is ze dagelijks uit haar hok gehaald om rond te kruipen en dit merk je ook wel aan haar. Het is echt een slang met een bijzonder karakter, je zou haar bijna aanhankelijk noemen. :')

Ze gaat alleen weg als ik zeker weet dat ze een goed onderkomen krijgt en met mensen met verstand van zaken!

Ik denk dat knagers een probleem worden in dit terrarium omdat ze denk ik aan het hout gaan knagen. Het hout is bewerkt met beist en muurverf en dat is (gok ik) giftig voor ze. Ook zuigt het MDF vocht op als het beschadigd.

Wateragamen lijken mij wel leuk, maar dat zijn toch klimmers en zwemmers? Moeten die geen hoger terrarium hebben? :o

Witbuikegels en baardagamen kunnen hier denk ik niet in, die kunnen niet naar de bovenverdieping klimmen :o

Als ik iets vergeten ben te antwoorden laat dan even weten :D

Edit: voor de gerbils zou er trouwens een "drempel" gemaakt kunnen worden, een ijzer plaatje bij de deuren zodat het zaagsel o.i.d niet naar buiten kan vallen :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:09

Eoweyn_x schreef:

Geen probleem! Laat maar weten :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:09

Baardagamen hagedissen andere slangen

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:10

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:12

Oh wat zonde, al helemaal als ik hoor wat voor een schat het blijkt te zijn <3
Ik blijf even door denken :) Je kan natuurlijk trappetjes tegen de plateau's aanmaken, kunnen ze alsnog de hoogte in :)

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:23

Zelf heb ik 2 gerbils.
Die zouden graag wonen in zo groot terarium!

Anders inderdaad naar de dierentuin / winkel gaan en even goed rond kijken!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:25

Maar als het vriendje er nog is,kun je er toch niets anders bijzetten.Gerbils zijn dan een gratis maaltijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:28

Tessa_93 schreef:
Ten eerste nog even een reactie op waarom ze weg moet, sommige snappen het niet helemaal zie ik :D

Ik wil haar graag houden maar mijn ouders niet. Ze beet niet alleen, maar wurgde ook en kregen haar alleen los door haar kop in een bad met water te steken zodat ze wel los móést laten om adem te halen. Sommige zeggen dat je haar staart dubbel moet vouwen maar ik wou haar absoluut geen pijn doen!
Toen ik voelde dat ze los liet deed ik mn hand weer boven water, maar toen wou ze haar lijf alsnog niet ontspannen. We hebben haar uiteindelijk los getrokken. Gelukkig heeft zij haar hele leven dood voer gegeten dus echt veel kracht had ze niet in haar lijf, anders was mijn arm, pols en misschien mijn hand wel gebroken.
Ik zit nu aan een antibiotica kuur voor een week en zit nu met een blauwe pols opgeschept.. :Y)
De slang zag dus niet in dat ze fout zat door mij te wurgen. Ik weet de oorzaak nog steeds niet waarom ze dit deed. Ze kruipt dagelijks los door mijn kamer en gaat soms ook gewoon rustig opgerold liggen op mijn schoot :') je kan werkelijk alles doen met haar.. Ze viel aan toen ik haar uit het terrarium liet. Van baby af aan is ze dagelijks uit haar hok gehaald om rond te kruipen en dit merk je ook wel aan haar. Het is echt een slang met een bijzonder karakter, je zou haar bijna aanhankelijk noemen. :')

Ze gaat alleen weg als ik zeker weet dat ze een goed onderkomen krijgt en met mensen met verstand van zaken!

Ik denk dat knagers een probleem worden in dit terrarium omdat ze denk ik aan het hout gaan knagen. Het hout is bewerkt met beist en muurverf en dat is (gok ik) giftig voor ze. Ook zuigt het MDF vocht op als het beschadigd.

Wateragamen lijken mij wel leuk, maar dat zijn toch klimmers en zwemmers? Moeten die geen hoger terrarium hebben? :o

Witbuikegels en baardagamen kunnen hier denk ik niet in, die kunnen niet naar de bovenverdieping klimmen :o

Edit: voor de gerbils zou er trouwens een "drempel" gemaakt kunnen worden, een ijzer plaatje bij de deuren zodat het zaagsel o.i.d niet naar buiten kan vallen :)

Ik snap sowieso niet goed waarom je haar elke dag liet rond kruipen. Slangen horen gewoon in een terrarium te blijven en minimaal gehanteerd te worden. En hanteren moet je sowieso met meerdere doen met dit soort formaten. Misschien ook maar goed dat ze een echte kenner gaat.

Daarnaast is het bekent dat je geen 2 slangen moet samen houden van verschillende formaten.

Baardagamen kunnen prima, mits je de bak aanpast.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:28

Is dat dus nog een slangetje ts?

Baardagamen en egels kunnen zeker op die verdieping komen hoor als je het maar slim aan pakt ;)
Een baardagaam klimt gewoon tegen hout op hoor en zelfs tegen een kurk wand dus als je een houten of kurkwanden trappie maakt kunnen ze er gewoon opkomen

Ook egels kunnen dit met enige aanpassing er loopt hier toevallig een topic over een egel die ook trappetjes heeft in het verblijf

Waarom haal je haar er eigenlijk uit? dit is niet de bedoeling van zo een huis dier normaal gesproken ;)
En dat kleine slangetje hoe groot is die? dat lijkt me niet verstandig 2 verschillende (formaten) slang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:31

Gentlegiant schreef:

Baardagamen en egels kunnen zeker op die verdieping komen hoor als je het maar slim aan pakt ;)
Een baardagaam klimt gewoon tegen hout op hoor en zelfs tegen een kurk wand dus als je een houten of kurkwanden trappie maakt kunnen ze er gewoon opkomen

Ook egels kunnen dit met enige aanpassing er loopt hier toevallig een topic over een egel die ook trappetjes heeft in het verblijf

Waarom haal je haar er eigenlijk uit? dit is niet de bedoeling van zo een huis dier normaal gesproken ;)
En dat kleine slangetje hoe groot is die? dat lijkt me niet verstandig 2 verschillende (formaten) slang

Is inderdaad niet verstandig om slangen van verschillende formaten bij elkaar te plaatsen. En klopt inderdaad dat je slangen zo weinig mogelijk moet hanteren. En grote formaten met meerdere personen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:42

Ze is het gewend om los te kruipen. Dat doet ze al 6 jaar ;)
Elke slang heeft een ander karakter. De 1 wilt wel gehanteerd worden en de ander niet. Ik doe het deurtje open en dan kan ze zelf kiezen of ze eruit wilt. Als ze in vervelling zit of de vervelling eraan begint te komen dan komt ze er niet uit. Ze vertoont geen tekenen van agressie.

En ja het is een koppeltje en gaan dus samen weg.

En ja het zijn 2 verschillende formaten slangen. Maar ik heb ze zo gekocht en zitten al 1,5 jaar samen, en hebben al gepaard bij de vorige eigenaar maar zonder resultaat natuurlijk.

Maargoed. Mijn vraag was welk dier erin zou kunnen :D

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:43

Gentlegiant schreef:

Hij is 1,5 meter :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:44

En die grote dan? of heb ik daar over heen gelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:46

Tessa_93 schreef:
Elke slang heeft een ander karakter. De 1 wilt wel gehanteerd worden en de ander niet. Ik doe het deurtje open en dan kan ze zelf kiezen of ze eruit wilt. Als ze in vervelling zit of de vervelling eraan begint te komen dan komt ze er niet uit. Ze vertoont geen tekenen van agressie.

En ja het zijn 2 verschillende formaten slangen. Maar ik heb ze zo gekocht en zitten al 1,5 jaar samen, en hebben al gepaard bij de vorige eigenaar maar zonder resultaat natuurlijk.

Ik ben er blij van dat je ze weg doet. Want het is vragen om luchtweg problemen zo.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:47

love_western schreef:
Tessa_93 schreef:

Ik snap sowieso niet goed waarom je haar elke dag liet rond kruipen. Slangen horen gewoon in een terrarium te blijven en minimaal gehanteerd te worden. En hanteren moet je sowieso met meerdere doen met dit soort formaten. Misschien ook maar goed dat ze een echte kenner gaat.

Daarnaast is het bekent dat je geen 2 slangen moet samen houden van verschillende formaten.

Baardagamen kunnen prima, mits je de bak aanpast.

En bedankt ;)

Deze slang ziet er beter uit dan de gemiddelde slang die levenslang opgesloten zit in een terrarium, die zijn allemaal vetgemest ;)

Laten we maar weer ontopic gaan :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:47

love_western schreef:
Tessa_93 schreef:

Ik ben er blij van dat je ze weg doet. Want het is vragen om luchtweg problemen zo.

Ze heeft in de 6 jaar nog niets gemankeerd.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:48

Gentlegiant schreef:
En die grote dan? of heb ik daar over heen gelezen

Zij is bijna 3 meter.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:54

Huge :o die zou ik niet in mn huis willen hebben hoor :=

Maar waar zijn die andere slangen dan uit je andere topic van Oktober?
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 25-03-14 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:55

Gentlegiant schreef:
Huge :o die zou ik niet in mn huis willen hebben hoor :=

Maar waar is die andere slang dan uit je andere topic van Oktober?

Die boa?
Die staat in een andere kamer :D
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 25-03-14 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt