Aanloopkippen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merrylegs

Re: Aanloopkippen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:06

niks mis mee toch, ze slachten (mits pijnloos natuurlijk), de meeste mensen eten vlees, maar iemand zal het moeten doen. en anders zal er vast interesse zijn, zeker voor die bruine

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:07

Mooie kipjes, het lijken wel raskipjes al zijn ze dat niet gezien het verschil. alleen het ras dat er zeker inzit is me ontschoten gezien de typische kuifvom. De patrijs is zeker een hennetje, van de zwarte ben ik niet zeker omdat deze een vrij grte rode kam heeft.

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 19:40

@Karuna, wij dachten in het begin ook dat het een haan was, maar in ieder geval nog geen kuikentjes na meer dan een jaar. Ook heb ik de "kip" nog nooit horen kakelen als een haan (nu ben ik geen kippen expert, dus weet het natuurlijk zelf ook niet zeker).

Soms lijkt het meer alsof die bruine een haan is :') Ze staat soms op een stoel en maakt dat zo'n gek geluid. Het lijkt dan net of ze een haan nadoet en zich ineends bedenkt dat ze toch geen haan is.

Ik zal morgen nog even een goede foto van de zwarte kip maken!

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:45

Zijn allebei hennen,rasloze krielen. ;)
Hennen ben je zo kwijt via mp.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:58

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, TS :)
Hopelijk kun je de kippen kwijt. Ik lees dat je ze ondertussen al meer dan een jaar hebt?

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 20:03

@xMyrth klopt ja, volgens mij inmiddels bijna twee jaar!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:18

Wij hebben inmiddels al een paar jaar een stel kippen lopen, vermoedelijk van een buurman. Eerder was het een stel van ongeveer 6 met een haan, inmiddels alleen de haan met nog één kipje. Eerder gingen ze 's nachts gewoon weg, bleven ze een enkele keer op stok zitten op een balk in de stal. Inmiddels sinds een maandje of 3 zijn ze niet meer uit de stal weg te denken, de beestjes zitten op 'stok' op de stalrand en houden mijn paard gezelschap. De kip legde een hele poos niet meer, we dachten uit ouderdom, maar inmiddels legt ze weer.
Wij hebben er totaal geen last van, ze hebben genoeg te eten aan het stro in de stal schijnbaar en af en toe werp ik ze een oude boterham toe. De buren weten ook vast en zeker wel dat ze bij ons zitten, dus willen ze ook waarschijnlijk niet terug. Mochten wij er overlast van krijgen, dan belanden ze waarschijnlijk in de soep -ik had ook al gehoord dat mijn broer stiekem recepten zat te vragen bij een vroegere kok :') -

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 21:27

De kippen worden morgenochtend opgehaald !! Ik had nooit gedacht dat iemand deze kippen wilde hebben. Gelukkig gaan ze naar een goed huisje, waar mensen geen last van ze hebben :)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:01

Ik ben gek op dit soort kipjes,echt jammer dat ik te ver weg woonde.
Maar mooi dat ze een nieuw huisje hebben +:)+