Ik heb zelf een wolfshybride gehad, en herken ook gelijk de manieren en het gedrag
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

antje_vip schreef:Onze gewone honden (tenminste een deel van hen, soms is de vergelijking ook wel ver te zoekenWat grappig. Het lijken net gewone honden
) lijken net op wolven
ThreeFingers schreef:Ja, dat was het ook. Prachtig, zo'n hybride (heb je er foto's van? ). Deze twee, waar wij bij waren zijn met de rest van het nest groot gebracht bij de Saarloos Wolfshonden van die mensen. De andere wolven zijn allemaal gewoon bij hun wolvenouders opgegroeid. Maar ook bij die wolven kun je gewoon binnen de omheining. Mooi dat je er herkenning in ziet. Hoe was zo'n hybride? Gemakkelijk of moeilijk te houden? Ik heb er in het verleden ook over zitten te denken (over een Saarloos), maar besloten het toen toch maar niet te doen. Bij mijn eerste bezoek aan de wolvenopvang waren er ook mensen met Native en American Indian Dogs. Ze hadden kleinere soorten en grotere en ik had dan toch wel het liefst een grotere soort gehad. Maar die waren alleen maar te importeren vanuit Amerika en je moest maar afwachten welke je kreeg, je had er zelf geen keuze in. Vond het risico dat je de boot in zou gaan toch wel te groot.Mooi hoor! En tof om zo mee te maken.
Ik heb zelf een wolfshybride gehad, en herken ook gelijk de manieren en het gedrag
Juangi schreef:Hier in de nabije buurt zijn 2 dierenparken waar ook wolven zijn, maar bij de ene wordt je door een glazen wand gescheiden en bij de andere kun je ook niet in de buurt komen.In Anna Paulowna zit een kleine dierentuin waar je ook heel dicht bij wolven kunt komen. Niet in t verblijf, maar ik heb zr wel door de hekken heen geaaid
Tess070 schreef:Als dat even zou kunnenWat een super gave beesten zijn het toch ook! Nu maar hopen dat ze net zo bestaan als in Twilight..
Dan heb je een sexy vent wat nog kan veranderen in een mooi dier ook hahahahaha
dees_daan schreef:Leuk! Dan komen er toch zeker ook foto'sWauw wat gaaf!
Ik sla de site even op, lijkt me gaaf om een keer te gaan kijken.
GRACIEE schreef:Een volgende keer ze gewoon eens lekker van de andere kant van de omheining bewonderenWAUW!! Wat ontzettend gaaf!! Ik ben daar geloof ik ook een keer geweest maar niet binnen de omheining!
DezeNaam schreef:Dan zul je helaas nog even moeten wachten. Je moet minimaal 16 jaar zijn om binnen de omheining te mogen (met toestemming en begeleiding van ouders)Oh wat een leuke ervaring! Zou ik ook wel eens willen doen.
Ook een super fijne hond.
) in je profiel gekeken. ThreeFingers schreef:Heb even (nou ja even![]()
) in je profiel gekeken.
Misschien is een hybride wat voor jullie voor in de toekomst?
)) Kleine_Reijn schreef:een aanrader. Van de accommodatie moet je je niet teveel voorstellen. Het is allemaal erg basic, maar de ervaring om zo dicht bij de wolven te kunnen zijn maakt alles goedSupervet!
Weer iets voor op mijn to-do lijstje!
Saskia9 schreef:Klopt, dat is een schitterend boek. Heb het een paar jaar geleden gelezen.Wat gaaf!
Ook het boek Misha gelezen?! Over een jong meisje in de tweede wereldoorlog wat terecht komt in een wolven populatie,geweldig mooi boek!
Imala204 schreef:misschien is de Tamaskan dan wat voor jeThreeFingers schreef:Heb even (nou ja even![]()
) in je profiel gekeken.
Misschien is een hybride wat voor jullie voor in de toekomst?
Tja, wie weet, in de toekomst.
Maar voorlopig hoop ik nog wat jaren van Moco te mogen genieten.
(hihi.... en ik heb mijn profiel onlangs al een heel stuk ingekort))
Juangi schreef:In Anna Paulowna zit een kleine dierentuin waar je ook heel dicht bij wolven kunt komen. Niet in t verblijf, maar ik heb zr wel door de hekken heen geaaid
KimD schreef:Maar dat jij er de kriebels krijgt maakt hen toch nog niet hypocrietJa ik ken hen, zijn daar enkele keren geweest. En iedere keer kreeg ik de kriebels daar.
???Van schreef:Ik heb eens op het ras gegoogled. Wat schitterende dieren. Op heel veel punten zouden ze voor ons wel geschikt zijn, maar aangezien wij paarden aan huis hebben die ook op de weide staan/rennen was er toch een eigenschap waardoor het ras niet voor ons geschikt zal zijn:misschien is de Tamaskan dan wat voor je
een mid- of highcontent zou ik niet zomaar aan beginnen
kiki1976 schreef:Nee, dat lijkt me ook niet verstandig.Juangi schreef:
In Anna Paulowna zit een kleine dierentuin waar je ook heel dicht bij wolven kunt komen. Niet in t verblijf, maar ik heb zr wel door de hekken heen geaaid
Zal ik niet aanraden dat te doen, zijn onlangs al een paar bijt incidenten geweest daar.
kiki1976 schreef:Ja, dat was echt gaaf en zeker weer voor herhaling vatbaar.Maar wat gaaf er zo tussen.
Maar die ogen op sommige foto's, wow echt respect dat die afdwingen.
Saarloos is ook een gaaf honden ras. Ook het verhaal hoe het was uiteindelijk ontstaan is,
Er waren ook blokhutten die aan de rand van de wolvenverblijven stonden. Het terras was dmv een glazen wand afgescheiden van het wolvenverblijf. Dus als je daar zat kon je zo naar de wolven kijken. Helaas waren die blokhutten allemaal al bezet, want het was de bedoeling om die te huren
ThreeFingers schreef:Ja, vroeg ik me ook al af.De kriebels...vanwege?
Imala204 schreef:Het jachtinstinct van de Tam verschilt nog per hond maar er zullen maar héél weinig Tamaskans zijn die echt achter groot vee(koe/paard) aan zouden gaan hoor, ik ken er geen 1 in ieder geval en als je daar bang voor bent moet je een hybride helemaal uit je hoofd zetten.Van schreef:Ik heb eens op het ras gegoogled. Wat schitterende dieren. Op heel veel punten zouden ze voor ons wel geschikt zijn, maar aangezien wij paarden aan huis hebben die ook op de weide staan/rennen was er toch een eigenschap waardoor het ras niet voor ons geschikt zal zijn:misschien is de Tamaskan dan wat voor je
een mid- of highcontent zou ik niet zomaar aan beginnen
De meeste Tamaskan zullen als ze een dier zien wegvluchten voor hun neus er wel achteraan gaan jagen en deze ook pakken wanneer ze de kans krijgen. Het is daarom ook van belang de Tamaskan niet zomaar overal los te laten lopen, plekken waar veel wild zit of vee rondloopt bestaat het risico dat ze gaan jagen.

dat klinkt in ieder geval goed. Maar hopelijk heb ik nog wat jaren om erover te denken, want ik hoop natuurlijk nog heel lang van onze Moco te mogen genieten.Citaat:Het jachtinstinct van de Tam verschilt nog per hond maar er zullen maar héél weinig Tamaskans zijn die echt achter groot vee(koe/paard) aan zouden gaan hoor, ik ken er geen 1 in ieder geval en als je daar bang voor bent moet je een hybride helemaal uit je hoofd zetten.
Ik heb ook paarden aan huis en mijn Tam heeft er totaal geen interesse in en ik ken meerdere Tam eigenaren de paarden hebben en nog nooit gehoord dat iemand daar een probleem mee had. We hebben zelfs konijnen los in huis lopen en die springen gewoon bovenop mijn Tam
We hebben ook geen omheining rond ons terrein dus onze honden lopen altijd los
http://youtu.be/TPoOZHsHi2s
Aranel schreef:Wat leuk Aranel! Alvast een heel leuk weekend in Valkenburg en bij de wolvenopvang. Als je nog tijd over hebt en het is mooi weer, dan is het plaatsje Limbourg echt een aanrader. Het is maar heel klein, maar ook heel idyllisch. Vanuit de wolvenopvang kun je het zien liggen (ze wijzen het je wel aan als je er naar vraagt)Nav dit topic heb ik ook een afspraak gemaakt! We gaan volgende maand een weekend naar Valkenburg en vanaf daar is de opvang maar 40 minuutjes rijdenzo is het nog eens leuk te combineren.
alltimapanda schreef:dit is de site van de wolvenopvang http://www.wolf-center.eu/is hier een site van/??