Close contact met wolven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Re: Close contact met wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:39

Mooi hoor! En tof om zo mee te maken.
Ik heb zelf een wolfshybride gehad, en herken ook gelijk de manieren en het gedrag :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:41

In Anna Paulowna zit een kleine dierentuin waar je ook heel dicht bij wolven kunt komen. Niet in t verblijf, maar ik heb zr wel door de hekken heen geaaid

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:42

Wat een super gave beesten zijn het toch ook! Nu maar hopen dat ze net zo bestaan als in Twilight..
Dan heb je een sexy vent wat nog kan veranderen in een mooi dier ook hahahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:47

Wauw wat gaaf!
Ik sla de site even op, lijkt me gaaf om een keer te gaan kijken.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:55

WAUW!! Wat ontzettend gaaf!! Ik ben daar geloof ik ook een keer geweest maar niet binnen de omheining!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:39

Oh wat een leuke ervaring! Zou ik ook wel eens willen doen. :))

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 19:33

antje_vip schreef:
Wat grappig. Het lijken net gewone honden
Onze gewone honden (tenminste een deel van hen, soms is de vergelijking ook wel ver te zoeken :D ) lijken net op wolven ;)

ThreeFingers schreef:
Mooi hoor! En tof om zo mee te maken.
Ik heb zelf een wolfshybride gehad, en herken ook gelijk de manieren en het gedrag
Ja, dat was het ook. Prachtig, zo'n hybride (heb je er foto's van? ). Deze twee, waar wij bij waren zijn met de rest van het nest groot gebracht bij de Saarloos Wolfshonden van die mensen. De andere wolven zijn allemaal gewoon bij hun wolvenouders opgegroeid. Maar ook bij die wolven kun je gewoon binnen de omheining. Mooi dat je er herkenning in ziet. Hoe was zo'n hybride? Gemakkelijk of moeilijk te houden? Ik heb er in het verleden ook over zitten te denken (over een Saarloos), maar besloten het toen toch maar niet te doen. Bij mijn eerste bezoek aan de wolvenopvang waren er ook mensen met Native en American Indian Dogs. Ze hadden kleinere soorten en grotere en ik had dan toch wel het liefst een grotere soort gehad. Maar die waren alleen maar te importeren vanuit Amerika en je moest maar afwachten welke je kreeg, je had er zelf geen keuze in. Vond het risico dat je de boot in zou gaan toch wel te groot.
http://indiandog.blogspot.nl/2010/02/na ... gs-en.html

Juangi schreef:
In Anna Paulowna zit een kleine dierentuin waar je ook heel dicht bij wolven kunt komen. Niet in t verblijf, maar ik heb zr wel door de hekken heen geaaid
Hier in de nabije buurt zijn 2 dierenparken waar ook wolven zijn, maar bij de ene wordt je door een glazen wand gescheiden en bij de andere kun je ook niet in de buurt komen.

Tess070 schreef:
Wat een super gave beesten zijn het toch ook! Nu maar hopen dat ze net zo bestaan als in Twilight..
Dan heb je een sexy vent wat nog kan veranderen in een mooi dier ook hahahahaha
Als dat even zou kunnen :D :j

dees_daan schreef:
Wauw wat gaaf!
Ik sla de site even op, lijkt me gaaf om een keer te gaan kijken.
Leuk! Dan komen er toch zeker ook foto's :)

GRACIEE schreef:
WAUW!! Wat ontzettend gaaf!! Ik ben daar geloof ik ook een keer geweest maar niet binnen de omheining!
Een volgende keer ze gewoon eens lekker van de andere kant van de omheining bewonderen ;)

DezeNaam schreef:
Oh wat een leuke ervaring! Zou ik ook wel eens willen doen.
Dan zul je helaas nog even moeten wachten. Je moet minimaal 16 jaar zijn om binnen de omheining te mogen (met toestemming en begeleiding van ouders)

http://www.wolf-center.eu/nl/brochure

We hebben de volgende programma’s:

Een algemene rondleiding langs de wolven kost voor Volwassene 10,00€ per persoon Kinderen van 4 tot 12 jaar 5,00€. Deze rondleiding duurt ongeveer anderhalf uur.
Een rondleiding met een bezoek bij de wolven Pjotr en Hannah binnen de omheining kost €.30,00 per persoon. Maar hiervoor moet je minimaal 18 jaar zijn en een verklaring ondertekenen, zodat je weet dat op mensen ingeprente wolven soms zo uitbundig kunnen zijn dat ze kleding stuk kunnen trekken en wij als vereniging hiervoor niet aansprakelijk zijn. Vanaf 16 jaar kunnen de ouders ondertekenen als ze bij het bezoek aanwezig zijn. Het bezoek binnen de omheining is ongeveer 15 minuten en kan door omstandigheden een enkele keer niet doorgaan. Indien we niet bij de wolven naar binnen kunnen, worden de kosten als bij formule 1. Deze rondleiding duurt ongeveer anderhalf uur.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:01

Op papier was de moeder van die ik had 86% wolf en de vader een alaskan malamute. En hij was wel een mix tussen die twee hij was atletischer dan een malamute.
In zijn gedrag toch wel hele typische wolfs dingetjes.
Hij was nieuwschierig naar vreemde mensen maar liet zich niet aanhalen. Dezelfde houdingen als op jou foto's, hij wou snuffelen maar op zijn hoede.
Ook hield hij de lucht in de gaten (roofvogels) en was zeer voorzichtig met op het ijs gaan. Hij wist precies wanneer het wel of niet kon, ook ging hij bv niet over een bruggetje in de winter als er ijs of sneeuw oplag want onder dat bruggetje was water. Dus onveilig...
Voor ons zelf een fijne hond, zeer duidelijk qua rangorde.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 20:34

Daar zat dus behoorlijk wat wolvenbloed in ThreeFingers. En Malamutes en Husky's en dergelijke staan ook nog heel dicht bij de natuur. Klinkt als een fantastisch dier wat jullie hebben gehad. Leuk dat je er zoveel in herkent van de wolven.
Die man van de opvang vertelde dat Wolven ( in het wild) een zeer nauwe samenwerking hebben met kraaien. Door de kraaien in de gaten te houden kunnen de wolven zien of ergens prooi ligt en de kraaien hebben de wolven weer nodig om een prooi eerst aan te vreten voordat zij ervan kunnen eten, want ze kunnen met hun snavel niet door het vel van een zoogdier heen. Ze snappen elkaars taal heel goed, kunnen elkaars gedrag dus goed lezen en maken er beiden hun voordeel uit. Het is dus waarschijnlijk dat jullie hybride daarom ook de lucht zo in de gaten hield.
Het dichts bij een wolf wat wij hebben gehad is onze trouwe Wolf geweest. Hij was een kruising Siberische Husky met Duitse Herder. :D Ook een super fijne hond.
Hoewel we nu een bloedhond hebben blijft mijn hart liggen bij honden die zo dicht bij de wolven staan. (ze staan in mijn profiel)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:48

Heb even (nou ja even :P ;) ) in je profiel gekeken.

Misschien is een hybride wat voor jullie voor in de toekomst?

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:52

Supervet!
Weer iets voor op mijn to-do lijstje!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:21

Wat gaaf!

Ook het boek Misha gelezen?! Over een jong meisje in de tweede wereldoorlog wat terecht komt in een wolven populatie,geweldig mooi boek!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 20:52

ThreeFingers schreef:

Tja, wie weet, in de toekomst.
Maar voorlopig hoop ik nog wat jaren van Moco te mogen genieten.
(hihi.... en ik heb mijn profiel onlangs al een heel stuk ingekort := ))

Kleine_Reijn schreef:
Supervet!
Weer iets voor op mijn to-do lijstje!
een aanrader. Van de accommodatie moet je je niet teveel voorstellen. Het is allemaal erg basic, maar de ervaring om zo dicht bij de wolven te kunnen zijn maakt alles goed :D

Saskia9 schreef:
Wat gaaf!

Ook het boek Misha gelezen?! Over een jong meisje in de tweede wereldoorlog wat terecht komt in een wolven populatie,geweldig mooi boek!
Klopt, dat is een schitterend boek. Heb het een paar jaar geleden gelezen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:41

Wat krijg ik toch steeds de kriebels van die mensen, hypocriet volk daar! :n

Maar iig leuk dat je zo genoten hebt ervan.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 21:34

Citaat:
Wat krijg ik toch steeds de kriebels van die mensen, hypocriet volk daar!
??
Hoezo hypocriet? Ken je hen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:27

Ja ik ken hen, zijn daar enkele keren geweest. En iedere keer kreeg ik de kriebels daar.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:58

Imala204 schreef:
ThreeFingers schreef:

Tja, wie weet, in de toekomst.
Maar voorlopig hoop ik nog wat jaren van Moco te mogen genieten.
(hihi.... en ik heb mijn profiel onlangs al een heel stuk ingekort := ))
misschien is de Tamaskan dan wat voor je
een mid- of highcontent zou ik niet zomaar aan beginnen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:28

Juangi schreef:

Zal ik niet aanraden dat te doen, zijn onlangs al een paar bijt incidenten geweest daar.

Maar wat gaaf er zo tussen.
Maar die ogen op sommige foto's, wow echt respect dat die afdwingen.

Saarloos is ook een gaaf honden ras. Ook het verhaal hoe het was uiteindelijk ontstaan is,

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:59

KimD schreef:
Ja ik ken hen, zijn daar enkele keren geweest. En iedere keer kreeg ik de kriebels daar.

De kriebels...vanwege?

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 20:08

KimD schreef:
Maar dat jij er de kriebels krijgt maakt hen toch nog niet hypocriet :(:) ???
Is nogal wat om mensen zomaar hypocriet te noemen omdat je "de kriebels" van hen krijgt (wat houden die kriebels dan in cq waardoor krijg je van hen de kriebels?)

Van schreef:
Ik heb eens op het ras gegoogled. Wat schitterende dieren. Op heel veel punten zouden ze voor ons wel geschikt zijn, maar aangezien wij paarden aan huis hebben die ook op de weide staan/rennen was er toch een eigenschap waardoor het ras niet voor ons geschikt zal zijn:
De meeste Tamaskan zullen als ze een dier zien wegvluchten voor hun neus er wel achteraan gaan jagen en deze ook pakken wanneer ze de kans krijgen. Het is daarom ook van belang de Tamaskan niet zomaar overal los te laten lopen, plekken waar veel wild zit of vee rondloopt bestaat het risico dat ze gaan jagen.

kiki1976 schreef:
Juangi schreef:

Zal ik niet aanraden dat te doen, zijn onlangs al een paar bijt incidenten geweest daar.
Nee, dat lijkt me ook niet verstandig.

kiki1976 schreef:
Maar wat gaaf er zo tussen.
Maar die ogen op sommige foto's, wow echt respect dat die afdwingen.

Saarloos is ook een gaaf honden ras. Ook het verhaal hoe het was uiteindelijk ontstaan is,
Ja, dat was echt gaaf en zeker weer voor herhaling vatbaar.
Ja, schitterend die ogen en de kracht en het zelfbewustzijn dat ze uitstralen.

Ja, de Saarloos zijn ook heel gaaf.

Een paar jaar geleden hebben we 3 dagen in een dierenpark in Frankrijk gelogeerd. In een Mongoolse Yurt. Op zo'n 50 meter afstand van onze Yurt zaten de wolven. Prachtig vooral 's nachts dat aanzwellend wolvengehuil <3 Er waren ook blokhutten die aan de rand van de wolvenverblijven stonden. Het terras was dmv een glazen wand afgescheiden van het wolvenverblijf. Dus als je daar zat kon je zo naar de wolven kijken. Helaas waren die blokhutten allemaal al bezet, want het was de bedoeling om die te huren :\

http://parcsaintecroix.com/de/ungewohnl ... terkunfte/

http://parcsaintecroix.com/de/neu-2013/

(wat heel anders dan wolven, maar we hebben daar ook de beren mogen voeren, maar dat hield in, het voer verstoppen terwijl de beren in hun verblijf zaten. Die werden toen wij veilig op een verhoging/uitkijkpost zaten, losgelaten. ;)

http://youtu.be/1QC1RWCTjek
http://youtu.be/eb3GOgIijhc
http://youtu.be/0kr35L2N1F8

ThreeFingers schreef:
De kriebels...vanwege?
Ja, vroeg ik me ook al af.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:44

Imala204 schreef:
Van schreef:
Ik heb eens op het ras gegoogled. Wat schitterende dieren. Op heel veel punten zouden ze voor ons wel geschikt zijn, maar aangezien wij paarden aan huis hebben die ook op de weide staan/rennen was er toch een eigenschap waardoor het ras niet voor ons geschikt zal zijn:
De meeste Tamaskan zullen als ze een dier zien wegvluchten voor hun neus er wel achteraan gaan jagen en deze ook pakken wanneer ze de kans krijgen. Het is daarom ook van belang de Tamaskan niet zomaar overal los te laten lopen, plekken waar veel wild zit of vee rondloopt bestaat het risico dat ze gaan jagen.
Het jachtinstinct van de Tam verschilt nog per hond maar er zullen maar héél weinig Tamaskans zijn die echt achter groot vee(koe/paard) aan zouden gaan hoor, ik ken er geen 1 in ieder geval en als je daar bang voor bent moet je een hybride helemaal uit je hoofd zetten.

Ik heb ook paarden aan huis en mijn Tam heeft er totaal geen interesse in en ik ken meerdere Tam eigenaren de paarden hebben en nog nooit gehoord dat iemand daar een probleem mee had. We hebben zelfs konijnen los in huis lopen en die springen gewoon bovenop mijn Tam :')
We hebben ook geen omheining rond ons terrein dus onze honden lopen altijd los
http://youtu.be/TPoOZHsHi2s

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 21:48

Citaat:
Het jachtinstinct van de Tam verschilt nog per hond maar er zullen maar héél weinig Tamaskans zijn die echt achter groot vee(koe/paard) aan zouden gaan hoor, ik ken er geen 1 in ieder geval en als je daar bang voor bent moet je een hybride helemaal uit je hoofd zetten.

Ik heb ook paarden aan huis en mijn Tam heeft er totaal geen interesse in en ik ken meerdere Tam eigenaren de paarden hebben en nog nooit gehoord dat iemand daar een probleem mee had. We hebben zelfs konijnen los in huis lopen en die springen gewoon bovenop mijn Tam :')
We hebben ook geen omheining rond ons terrein dus onze honden lopen altijd los
http://youtu.be/TPoOZHsHi2s
dat klinkt in ieder geval goed. Maar hopelijk heb ik nog wat jaren om erover te denken, want ik hoop natuurlijk nog heel lang van onze Moco te mogen genieten.
wat een knapperd op dat filmpje !

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:47

Nav dit topic heb ik ook een afspraak gemaakt! We gaan volgende maand een weekend naar Valkenburg en vanaf daar is de opvang maar 40 minuutjes rijden :) zo is het nog eens leuk te combineren.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:48

is hier een site van/??

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 17:43

Aranel schreef:
Nav dit topic heb ik ook een afspraak gemaakt! We gaan volgende maand een weekend naar Valkenburg en vanaf daar is de opvang maar 40 minuutjes rijden :) zo is het nog eens leuk te combineren.
Wat leuk Aranel! Alvast een heel leuk weekend in Valkenburg en bij de wolvenopvang. Als je nog tijd over hebt en het is mooi weer, dan is het plaatsje Limbourg echt een aanrader. Het is maar heel klein, maar ook heel idyllisch. Vanuit de wolvenopvang kun je het zien liggen (ze wijzen het je wel aan als je er naar vraagt)
http://www.mooistedorpjes.nl/landen/bel ... /limbourg/
https://www.google.nl/#q=limbourg

alltimapanda schreef:
is hier een site van/??
dit is de site van de wolvenopvang http://www.wolf-center.eu/