Oppashondje met vlooien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 06:43

jorika1986 schreef:
Als je wasmachine filter vol zit met vlooien is dat niet van 1 week vlooien hebben.
Beestje loopt waarschijnlijk al een tijdje met vlooien.
Hoop dat je al de vlooitjes gekilled hebt voor de baby komt koekeloeren.

Het hondje was er pas sinds het weekend. TS, als het filter van je wasmachine vol zat met vlooien en eitjes, zou ik toch denken dat je katten vlooien hebben.....

dierenfan

Re: Oppashondje met vlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:13

Waarschuw de eigenaar even voor de zekerheid. Immers als daar een 4 dagen niemand het huis in gewest is dan gaat ze begroet worden door de vlooien die er lekker hebben geleefd.......

Ook oppassen met de hondjes. Als ze werkelijk 4 dagen geleden ook ontvlooid zijn met een goed middel en nu weer dan is er kans dat ze zo ongeveer vergiftigd gaan worden door de hoeveelheid ontvlo middel.....

Ik zou persoonlijjk niet beginnen aan spul van de boerenbond of welkoop. En als je het wel gedaan heb goed lezen wat erop staat en welke de werkende bestanddelen zijn. Immers vele middelen van die winkels zijn alleen anti conceptie voor vlooien en dood de vlooien zelf niet.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:23

Diablo schreef:
jorika1986 schreef:
Als je wasmachine filter vol zit met vlooien is dat niet van 1 week vlooien hebben.

Het hondje was er pas sinds het weekend. TS, als het filter van je wasmachine vol zat met vlooien en eitjes, zou ik toch denken dat je katten vlooien hebben.....

De wachmachine is bekeken na het wassen van de hondendeken. Het kan in dit geval dus van beide diersoorten zijn. Zowel van de katten als van de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:27

Hondenvlooien gaan niet op katten en omgekeerd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 07:30

Diablo schreef:
jorika1986 schreef:

Ik had de deken die in de bench van de hond ligt gewassen. Daar zaten ze in.
En ik heb een hele tijd geleden een keer vlooien gehad op mijn eigen katten en ik heb ze nu niet zien krabben. Ook had ik voordat ik die deken waste, nooit vlooien gezien in de filter. Weet dus heel zeker dat mijn katten het niet waren. Daarbij ontvlooi ik ze ook om de 3 maanden.

De eigenaar heb ik inmiddels op de hoogte gebracht, vandaag komt ze weer thuis en bel ik haar nog een keer op. Ze was in het buitenland.

Russel, in 90 tot 95% van de gevallen bij vlooien op honden, draait het wel om kattenvlooien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:36

russel schreef:

Oud fabeltje. Kattenvlooien springen wel degelijk op honden.

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:40

russel schreef:

Jawel hoor, dat kan zeker :j.

Vlooien kunnen ook drager zijn van de lintworm, dus ontworm de hond en katten ook. Zeker als je straks een baby in huis hebt. Wat ik aan raad is om Advocate of Stronghold pipetten te gebruiken, deze werken tegen vlooien en wormen. Voor in je huis de Indoor-X spray van Virbac. Beide te verkrijgen bij de dierenarts.

Alles goed stofzuigen (en dan je stofzuigerzak vernieuwen!) en kieren en naden + waar het hondje (en je katten) gelegen hebben insprayen (en dan even de boel laten luchten, je kan het beste de boel gaan insprayen voordat je ergens even naartoe gaat, of gaat slapen. Dat je even niet in de ruimte bent waar je hebt gesprayd). Kleedjes van het hondje en je katten goed wassen en daarna evt. in een zak in de vriezer leggen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:42

vlooienpoep zie je niet meer na het wasseb,valt uit elkaar zodra ze in aanraking komen met water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:44

Dus kattevlooien gaan wel op honden? Misschien zijn het kattevlooien die op het hondje zijn gekomen...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 11:00

russel schreef:
Dus kattevlooien gaan wel op honden? Misschien zijn het kattevlooien die op het hondje zijn gekomen...

Nee, mijn katten hadden geen vlooien.
Nogmaals, voor diegenen die niet goed lezen, ik ontvlooi mijn katten regelmatig, ze komen niet buiten de tuin en krabben nooit.
Ik heb 1 keer vlooien gehad (nadat desbetreffende vriendin op 1 van onze katten had gepast bij haar thuis tijdens onze vakantie) dus ik weet hoe de reactie is als de katten ze wel hebben.