wat zouden jullie doen in deze situatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chuzzle

Re: wat zouden jullie doen in deze situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:28

als foto's en bloedonderzoek de vermoedens bevestigen, zou ik de hond laten gaan. Moeilijk maar voor de hond wel zo eerlijk. Als hij niet meer pijnvrij kan leven en actief bezig kan zijn, zal zeker een border er ook geestelijk aan onderdoor gaan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:59

jolandje schreef:
ik heb ook reuma en artrose....moet ik nou ook een spuitje _-:(

Ja, omdat we vinden dat een hond met artrose ingeslapen moet worden, vinden we dat hetzelfde moet gebeuren met mensen met vergelijkbare ziektes. Want we behandelen dieren en mensen precies hetzelfde.
Pas maar op jij, ik slacht mijn eigen lammeren, voor je het weet hang je óók gevild aan de haak, hoef je niet eens rheuma of een andere ziekte voor te hebben (eigenlijk bij voorkeur niet...)

Waarom komt er altijd iemand met dergelijke onsmakelijke vergelijkingen aanzetten als het gaat om het euthenaseren van (huis)dieren? Onbegrijpelijk.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:00

ik wou er maar mee aangeven dat niet elk geval hetzelfde is en dat ook dit dier best een goed leven kan hebben, alleen als het echt akelig word en er met medicijnen geen positieve resultaten behaald worden is euthanasie een optie

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:06

jolandje schreef:
ik wou er maar mee aangeven dat niet elk geval hetzelfde is en dat ook dit dier best een goed leven kan hebben, alleen als het echt akelig word en er met medicijnen geen positieve resultaten behaald worden is euthanasie een optie

Misschien een beetje een "spijkers op laag water" opmerking, maar euthenasie is imo niet "alleen een optie als het echt akelig" wordt. Je kunt een hond ook best laten inslapen om te voorkomen dat het een dergelijk lijden wordt.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:11

dat kan....

NathalietjeB

Re: wat zouden jullie doen in deze situatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 09:23

Dat zoiezo we gaan nu eerst alle onderzoeken afwachten en dan beslissen. Hoe en wat

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:31

NathalietjeB schreef:
Dat zoiezo we gaan nu eerst alle onderzoeken afwachten en dan beslissen. Hoe en wat

Dat lijkt op dit moment nog het beste.
Hou je ons wel op de hoogte?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:18

De kruisbanden zijn niet gescheurd in de knieën? Ik dacht eerst ook dat mijn hond artrose had, maar het bleek dat haar knieën kapot waren (kruisband dus gescheurd). Omdat ze er lang mee gelopen heeft (paar maanden) is er toch flink artrose ontstaan maar dankzij de operatie merkt ze eigenlijk weinig meer van de artrose.

Daarnaast zijn er een hoop suplementen die je kunt geven. Bij mijn hond werkte Sasha's Blend enorm goed, ik merkte echt een gigantisch verschil. Van een wat langere wandeling had ze eerst drie dagen nodig om 'bij te komen', na de Sasha's Blend was het na een paar uur al over met manken. Nu krijgt ze dan Doils Joint Omega, werkt verder ook prima, maar nu heeft mijn hond ook niet meer zo veel last van haar knieën.

En ja, verder kijken op pijnstilling en i.p.v lange wandelingen, de wandelingen meer over de dag verspreiden (b.v. 4x per dag een half uur).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 19:32

ThreeFingers schreef:
NathalietjeB schreef:

Dat lijkt op dit moment nog het beste.
Hou je ons wel op de hoogte?

dat doe ik zeker...

nimfee de kruisbanden zijn nog niet stuk dit is namelijk gescand door de dierenarts maar dat zag er allemaal nog goed uit.

hij blijft nu voorlopig aan de lijn en we verspreiden idd de lange wandelingen over meerdere keren op de dag omdat het toch een hond is die bezig wil blijven en absoluut geen hond is om stil te liggen.