Snee in voetkussentje hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Re: Snee in voetkussentje hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:32

Slim! Thuis lekker het schoentje uit zodat het kan genezen :)

Gaat vast helemaal goedkomen :) en als het erger word oid kun je altijd nog even de dierenarts bellen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:03

Waarom dat gerommel met biotex (het is geen infectie of abces), en waarom vaseline, je wilt de wond toch niet luchtdicht afsluiten met zo´n vette troep.
Gewoon afblijven, even minderen met belasting, en de natuur zijn werk laten doen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:22

Kuggur schreef:
Waarom dat gerommel met biotex (het is geen infectie of abces), en waarom vaseline, je wilt de wond toch niet luchtdicht afsluiten met zo´n vette troep.
Gewoon afblijven, even minderen met belasting, en de natuur zijn werk laten doen.

Zooltjes zijn vaak niet zo soepel en niemand heeft gezegd dichtsmeren? Alleen een dun laagje rondom de snee. Een wondje heeft zorg nodig, in mijn ogen iig

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:24

bruinteer van de paarden erop doen, doet ze heel even zeer en het eerste uur wil je ze niet in huis hebben maar binnen no-time lopen ze super

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:59

Oh, man, laat die arme hond toch met rust met zijn sneetje!
Bruinteer?! Smeer je dat óók in je eigen wonden?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:23

eigenlijk wel ja...zeker als ik op stel ben en het bloed me even te hard.

Moet altijd wel lachen hoe gruwelijk fel en onbehoorlijk jij reageert op topics. Las immers ook je reactie op de meid die ene homeopatisch middel zocht voor haar reu :=

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:26

Hier word het zoiets ontsmet en dan gaat het in verband met schoen tot het dicht is. Kan je namelijk leuke infecties aan krijgen en dan ben je verder van huis. En op die manier ben je er vrij snel zonder problemen af. Vind dat veel mensen hier erg laks mee omgaan :o een hond loopt hier op wat ten eerste pijnlijk is en de kans op infecties groot.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:34

Wilawander, maar het wondje bloedt niet, de snee is niet door de huid heen, dus het kan helemaal niet ontsteken zoals ik het lees ;)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:38

gewoon een oude sok aan doen en verder niets , zeker geen vaseline dat sluit af en verslechterd het genezingsproces.

dierenarts heeft geen zin hechten is niet nodig en kan toch niet op die plaats

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:39

Schoonhouden, sokje om en id gaten houden. Je kunt er ev wat honingzalf op smeren maar zonder geneest het ook. Hier een die geregeld eeltlaagje van het stopkussen eraf heeft of een stuk van ander kussen. Paar dagen pijnlijk daarna lopen ze weer normaal.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:55

8nnemiek schreef:
Wilawander, maar het wondje bloedt niet, de snee is niet door de huid heen, dus het kan helemaal niet ontsteken zoals ik het lees ;)

Dat is vaak heel moeilijk te beoordelen voor een leuk of het door is of niet. Zeker bij iets scherps en als ze dan op iets anders scherps trappen (wat normaal geen probleem is) dan maak je het alleen maar erger of er komt rommel in. Komt wel vaker voor en dan een piepklein steentje, stukje hout enz. heel diep dringen met alle gevolgen van dien.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:41

Mijn hond heeft het ook weleens... Inderdaad zolang het niet bloedt niets aan doen, geneest vanzelf wel weer.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 16:35

Ik doe het 1x daags even in de soda, gewoon voor de zekerheid. Baat het niet dan schaad het ook niet. Verder heeft ze buiten een schoentje aan. Binnen niet.

Ze loopt er alweer op. Zeker als ze het schoentje aan heeft, dan loopt ze er meer op. Doet denk ik minder zeer dan zo 'bloot' op de grond denk ik.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:26

Precies die schoentjes zijn super voor dit soort dingen en echt ook met schoentje geneest het gewoon, vorig jaar schoentje meest van de tijd om gehad bij mijn teef omdat ze er niet vanaf bleef en het is gewoon keurig genezen en de pijn is veel minder dan op het blote voetje.