Hond poept alleen in tuin, niet aan de lijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:38

Ja herkenbaar!

Onze teckel bevuilde ook zijn eigen nest. Plaste bij anderen mensen over de deurmat, over tafelpoten, en tapijt. En als het te koud was voor meneer zijn zin dan hield hij zijn poep op tot binnen.

Meneer is met 8 maanden gecastreerd en was binnen drie weken helemaal zindelijk. Probleem opgelost.

De conclusie van mijn DA was, hij was buiten zijn domein zo druk met het opsporen van geuren dat ie gewoon weg zichzelf geen tijd gunde buiten te poepen. Alleen op zijn eigen terrein had hij de rust zonder de geuren van andere honden om te gaan poepen.

Ik denk ook een hormonaal probleem.

Succes!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 10:52

Nimfee schreef:
En als je hem nu uitgebreid beloond als hij poept in de tuin? Klinkt misschien raar, maar als je ongelooflijk blij reageert, misschien wilt hij dan vaker gaan poepen en lukt het dan dat hij een keer echt buiten doet... ??

dit hebben we ook al heel vaak gedaan :)

Woogy schreef:
bedoelde meer: heb vaak gehoord dat hele reuen moeilijker zindelijk worden.

Aah, is dat zo? Hmm.. Stof tot nadenken..

Sassol schreef:
Het ziet er naar uit dat de teckel het verkeerd aangeleerd heeft. Naar de bench lopen om te plassen, alleen in de tuin poepen. De plekken zijn verkeerd om aangeleerd.
Dat krijg je er denk ik dus alleen uit door overnieuw te beginnen en hem als pup te behandelen.
Niet meer in de tuin laten en binnen in de gaten houden. Gaat hij poepen? Optillen en buiten neerzetten. Als ie daar dan nog z'n drol afdraait megafeestje bouwen en weer terug naar binnen.
Ben je te laat, niks zeggen, opruimen en verder gaan waar je mee bezig was.

Ik snap dat je dit zo zegt, ook dit al geprobeerd. Hij loopt niet altijd naar de bench om daar te plassen, alleen in de nacht (ook niet elke nacht) of als hij te lang niet buiten is geweest.
Het lastige is gewoon, als hij gaat poepen, is hij alweer klaar voor ik bij hem ben. Het is zo'n klein hoopje dat dat niet werkt, hij is al uitgepoept voor hij buiten is. Daarbij poept hij rustig door als ik hem oppak..
en idd, als hij het wel binnen doet negeren we het ook.

xDonja schreef:
Waar poept hij op in de tuin? Gras oid? En waar laat je hem precies uit, wat is dan de ondergrond?

Ene keer in het gras, andere keer op de stenen. Stenen hebben wel zijn voorkeur. Uitlaten gebeurd op het gras en natuurlijk over de weg. Dus ook allebei aanwezig.

Metellica: Ja, als het te koud is of regent doet de teef het ook wel gewoon binnen.. Eigenwijze monstertjes.. :')
Hmm, dan is castreren misschien wel een optie, al wil ik misschien wel shows gaan lopen... Ik kan hem iig altijd even chemisch castreren. Dan kan ik daarna altijd nog naar shows omdat het dan weer uitgewerkt is.
Maar buiten is hij juist aan ons geplakt ipv overal aan het ruiken. Ik heb juist de indruk dat hij zich niet veilig voelt en in de tuin wel. Lastig lastig..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:00

Onze bordercollie heeft dit probleem ook gehad, tot bijna een half jaar alleen in de tuin willen poepen. Buiten of in het bos, nee hoor. We hebben hem toch steeds eerst uitgelaten buiten, poepte hij daarna in de tuin. Drol mee, hond mee en buiten op het gras de drol neergelegd en heel uitgebreid beloont. En heel langzaam aan is hij het buiten gaan doen.

Ook onze kleine russe, kruising heeft toen ze bij ons kwam lang alleen in de tuin willen poepen. Bij haar was het stress, angst en zo opgefokt dat ze geen rust en vertrouwen had om te poepen. Ook daar is langzaam na heel wat maanden verandering is gekomen, aan een kort lijntje poept ze nog steeds liever niet maar een langere lijn of los. Een priveplekje waar wel heel veel rondjes voor gedraaid moeten worden en wij moeten niet kijken, en ze moet niet afgeleid worden. Dan lukt het, maar zelfs dan stopt ze soms halverwege om dan net geknepen billen verder te lopen,