honden op de bank.....hoe afleren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: honden op de bank.....hoe afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:03

@goof dat moet je dan maar bedenken als je hem leert dat hij op de bank mag, dan weet je al dat deze bank niet voor eeuwig is.

De hond hier mag niet op de banken / stoelen en ook niet op het kleed dat er bij ligt. Gelukkig hebben wij een groot huis en heeft ze genoeg plek om te lopen maar dat weet ze ook precies.

Ryomieko

fourseasons schreef:
Vind het een beetje dom dat het eerst wel mocht en toen wel. Die hond snapt er dadelijk geen bal meer van. De manier is hier al genoemd maar het was handiger geweest en duidelijker naar de hond toe als het vanaf het puppy zijnde al niet mocht.

Mijn oudste hond mocht vroeger eerst ook altijd op de bank, nu niet meer sinds we aantal jaar terug een nieuwe bank kochten. Hij snapte het direct hoor.

MarlindeRooz

Ryomieko schreef:
Wij leggen gewoon bezems erop om af te bakenen wanneer wij weg ging, ze liggen er direct niet meer :')

Staalborstels }:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:04

MarlindeRooz schreef:
@goof dat moet je dan maar bedenken als je hem leert dat hij op de bank mag, dan weet je al dat deze bank niet voor eeuwig is.

Waarom? Een hond snapt het echt wel en zielig is het ook niet. Snap het probleem niet zo.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:58

Of je hem nu al op de oude bank gaat verbieden of op de nieuwe maakt ook niet uit. Hij zal het toch niet direct begrijpen. Iets wat altijd mag en nu niet meer, dat is verwarrend. De hond ziet ook echt het verschil niet tussen een oude en nieuwe bank. Persoonlijk denk ik dat je dat beter direct had kunnen bedenken.

Mijn honden liggen op de bank maar maken niets stuk hoor, hebben een kleedje op de bank en stappen erop en gaan slapen..... Ach en ik zeg altijd maar de eerste kras is het ergste :D , ook je nieuwe bank wordt weer oud ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:26

Onze hond is zo braaf wat dat betreft! :)
Op onze nieuwe bank mocht ze van begin af aan al niet. In het begin heb ik haar wel eens met een flinke schreeuw eraf moeten jagen, maar dat was al snel duidelijk, dat dat haar plekje niet was. Zij mocht toen op de andere bank liggen of in haar bench. Zodra het kleed eraf ging als er bezoek kwam mocht ze er niet meer op, en dan was een simpele 'nee' al voldoende :)
En nu staat de bank aan de andere kant van de woonkamer, en heeft ze zelf een nieuwe slaapplek, en kijkt ze eigenlijk nog niet meer naar de bank om.
Als je maar gewoon altijd consequent bent dan is dat voor een hond hartstikke duidelijk wat wel en niet mag. Zelfs het verschil tussen wel en geen kleedje op de bank is hier direct duidelijk.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:00

Een nieuwe bank is een nieuwe situatie voor honden! Perfecte moment om juist dan direct aan te leren dat ze er niet op mogen.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:07

thnx voor jullie antwoorden

probleem is dat ik 1,5 jaar geleden een nieuwe 2 en 3 zitter heb gekocht waarvan er 1 bank voor het raam staat (en daar ontkom ik niet aan aangezien ik geen heeeeeel groot huis heb)

nu zijn deze banken al erg beschadigd doordat de honden met geweld op de bank springen als er iemand langs mn raam loopt

nu wil ik graag een hoekbank en heb er al 1 op het oog die dus niet voor mn raam komt
ga dus beginnen met niet meer op de bank laten zodra de nieuwe er is

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:24

Dat is zoals ik altijd geleerd heb van mijn trainer ook altijd het beste. Nieuwe bank = nieuwe situatie = makkelijker aanleren!

Iets afleren op de huidige bank is wel haalbaar, maar kost meer tijd en geduld!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:31

Ik heb de stofzuigerslang er op liggen, ging best goed...

eerste maand was meneer echt pissed off dat hij 's avonds niet meer op zijn bank kon liggen (hij deed t alleen als we er niet waren). Toen plaste die in huis en poepte die het liefst voor de deur :+

Daarna heeft hij het redelijk geaccepteerd. Nu heeft hij iets nieuws, hij gaat nu in de stoelen zitten of gooit een kussen op de stofzuigerslang en dan gaat hij er zo op liggen :')..

Ach... hij is ondertussen in elk geval over zijn stofzuigerslangenangst heen :')

Succes met afleren! Zeker met een nieuwe bank snap ik dat wel!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:37

Over een paar maanden ga ik ook een nieuwe bank kopen, maar ik houd er gewoon rekening mee dat mijn hond op de bank gaat. Dus goede dikke stof en ach, het is maar een bank uiteindelijk... Daar ga ik de gezellige uurtjes samen op de bank niet voor inwisselen.
Een bank ligt nu eenmaal lekker, dus heel begrijpelijk dat honden er op willen liggen. Ik zit ook liever op een bank dan op een houten stoel bijvoorbeeld.
Wat je anders nog kan proberen is iets neerleggen wat nóg lekkerder ligt dan een bank. Mijn hond vindt twee dikke hoofdkussens lekkerder liggen dan een bank...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:15

Goof schreef:
KimD schreef:
Ik vind het sneu als mensen een nieuwe bank halen de hond mag dan opeens niet meer op de bank... tot het nieuwe eraf is en de honden er weer op mogen zeker. := Gewoon lekker gezellig bij je laten liggen. :+:

JIj hebt nog nooit zelf een nieuwe bank betaald of wel?
Banken zijn duur, op een nieuwe bank wil je geen hond hebben die hem vernaggelt.

Missanous, ik zou het de hond pas aanleren als ook daadwerkelijk de nieuwe bank staat. ineens zeggen dat het niet mag op deze terwijl het eerst wel mocht is lastig. Plaats de nieuwe en stel direct nieuwe regels, snappen ze zo hoor.

Toevallig vorig jaar 14 Maart 1850,- euro! Maar de hond mag er gewoon op. :) Wij trekken er wel een sprei overheen en als bezoek komt dan gaat die eraf. We hebben zelfs bij het kiezen van de stof en de bewerking rekening gehouden met de hond. ;)

Hij mag of wel op de bank, nieuw of niet of helemaal niet op de bank. Maar niet dit halve werk...

Edit: hij weet trouwens wel dat hij met beleid op de bank mag. Hij gaat er niet op spelen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:11

gekke is, als je een hond verhuisd naar ene ander gezin is het ineens anders. Wij hebben een herplaatser die ALLES mocht en deed bij de vorige baasjes, heeft bij ons twee keer op het bod gesprongen en 1 keer op de bank. Nu is het zelfs zo dat hij helemaal niet op bed of op de bank wil liggen :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:32

Net zoals woogy dus zegt nieuwe situatie = makkelijker dingen aan of afleren :)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 01:24

Onze hond sprong ook op en af de oude bank, kregen het niet afgeleerd. Maar toen de nieuwe bank kwam, was deze heel erg eng volgens de hond :D Dus die kans gelijk aangegrepen en als we weggingen de bank voor de zekerheid met aluminiumfolie bedekt, maar dat was al heel snel niet meer nodig. Hij had vrijwel meteen de connectie gelegd: nieuwe bank = verboden. Hij probeert het niet eens.