Naar de dierenarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:45

Ik zou zeker niet gaan dwingen, dan krijgt de kat alleen maar meer haat aan dat kooitje. Zoals Gea99 zegt: de kat moet dat mandje fijn vinden. Dus inderdaad, zet het in de kamer zodat ze er in kan gaan liggen en bied eventueel snoepjes of iets dergelijks ook aan in het mandje.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:51

Ik gebruik onze grote wasmand met deksel.Was er uit,handdoek op de bodem en poes er in doen.Genoeg ruimte aan de bovenkant.Wel de deksel goed dichtplakken anders ontsnapt de poes in de auto of bij de dierenarts.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 15:53

Het mandje heb ik in de woonkamer gezet met een dekentje erin (dat vind mijn kat namelijk lekker) ze zit er niet in maar een van mijn andere katten wel (die juist graag het mandje ingaat) :+ hopelijk ziet ze dat als voorbeeld

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:30

Renee1991 schreef:
Ik zou zeker niet gaan dwingen, dan krijgt de kat alleen maar meer haat aan dat kooitje. Zoals Gea99 zegt: de kat moet dat mandje fijn vinden. Dus inderdaad, zet het in de kamer zodat ze er in kan gaan liggen en bied eventueel snoepjes of iets dergelijks ook aan in het mandje.

Hoe vaak ga je met de kat naar de dierenarts? De kat MOET het mandje helemaal niet fijn vinden, veel mensen hebben een transportbox voor transport, niet om zo'n lelijk ding in de woonkamer neer te zetten. Niet zeuren, poes erin en gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:32

GamblersCup schreef:
Renee1991 schreef:

Hoe vaak ga je met de kat naar de dierenarts? De kat MOET het mandje helemaal niet fijn vinden, veel mensen hebben een transportbox voor transport, niet om zo'n lelijk ding in de woonkamer neer te zetten. Niet zeuren, poes erin en gaan.

Nee dat is echt een goede tip voor TS. _/-\o_

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:33

GamblersCup schreef:
Renee1991 schreef:

Precies; dan maar even korte stress. Niet mauwen, gewoon doen :Y) gewoon mandje rechtop, kat oppakken en met de bips erin laten zakken. Klaar is Klara :Y)

Onze kat houdt sowieso niet van kruipen in kleine ruimtes dus ik kan er snoepjes in leggen wat ik wil; beestje gaat er ook niet vrijwillig in :')!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:37

GamblersCup schreef:

Renee1991 schreef:

Zoals je bij veel voorgaande reacties kunt lezen, is dat inderdaad een goede tip. Zo werkt het wel het makkelijkste en snelste, zo min mogelijk stress.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:38

Daarom onze wasmand.Poes bij het nekvel en er boven houden en er in doen.Lukt ook bij een half wilde kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:41

GamblersCup schreef:
GamblersCup schreef:

Renee1991 schreef:

Zoals je bij veel voorgaande reacties kunt lezen, is dat inderdaad een goede tip. Zo werkt het wel het makkelijkste en snelste, zo min mogelijk stress.

Hm... Nou ja, dan zal het wel. Lijkt me zo niet vriendelijk en voor de kat alleen maar meer stressvol :( Maar goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:43

Nee hoor, stress is voor korte duur. Persoonlijk vind mijn kat het ritje naar de dierenarts en bij de dierenarts liggen echt veel vervelender dan even snel ingeladen worden. Als ze eenmaal in het mandje zit is het ook goed.

Doe het net zoals met vlooiendruppels; snel vastgrijpen, druppelen en loslaten. Werkt als een trein. Beestje houdt echt niet van opgetild worden dus dan maar zeer efficiënt te werk gaan.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-03-14 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:44

Je kunt een dierenartsbezoek niet zonder stress laten verlopen voor een kat. Dan maar gewoon vlot en zonder gemauw, zoals iemand zo mooi schreef. Dan is het vlot achter de rug.

Ik heb zelf twee van die boxen in mijn woonkamer staan hoor, sinds het laatste dierenartsbezoek. Ze slapen erin, gezellig warm mandje. Totdat het deurtje erin gaat, gelijk weer stress. Dus het maakt helemaal niks uit.

Edit: typo eruit gehaald.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 18-03-14 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:44

Oke, nu ik dit lees ben ik het wel met je eens :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:45

Als je er als eigenaar zelf maar geen onnodige drama van gaat maken, daar heb je wel invloed op.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 16:45

Mijn kat zit in het mandje! Uit zichzelf!
Oké ik heb er een snoepje in gelegd Maarja hij zit erin!
Ik laat hem maar lekker zitten want hij ligt nu lekker te slapen in het mandje

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:48

Begin eens (op tijd!) met het reismandje open te laten staan in de kamer met een fijn dekentje.
Als ze er aan wennen, kan het best wel eens zo zijn dat ze er overdag in gaan liggen etc.

Als je dit een tijdje doet zijn ze gewend aan je reismandje, kun je het wegpakken en als je dan naar de dierenarts gaan zullen ze het niet meer erg vinden om erin te gaan zitten.

als het natuurlijk puur ligt aan dat ze negatieve dingen hebben meegemaakt bij de dierenarts, kan het totaal anders liggen en kan je eventueel met snoepjes werken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:54

Beetje naief, zo werkt dat dus niet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:05

Ik denk ook dat de kat snel er in doen het beste is.Ze moet toch naar de dierenarts.Net zo iets als een pleister snel van een arm aftrekken bij een kind.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 17:15

Britta31 schreef:
Ik denk ook dat de kat snel er in doen het beste is.Ze moet toch naar de dierenarts.Net zo iets als een pleister snel van een arm aftrekken bij een kind.

Wij leggen altijd een dekentje erin als ze naar de DA moet als je er dan in wil doen pakt ze met haar nagels de dekens zodat we haar er niet in kunnen stoppen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:16

Daarom er achteruit in schuiven of laten zakken.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:53

Toevallig moest ik met mijn kat vandaag naar de dierenarts. Inplaats van zo'n kattenreismand met zo'n deurtje er in aan de voorkant heb ik een reistas met een rits aan de bovenkant en gaas aan de zijkant. http://media.zooplus.com/bilder/2/400/9314_2.jpg (zo'n ding).
Gaat veel makkelijker vind ik om een kat er van boven in de stoppen dan door zo'n klein deurtje te persen.
Ze vind het vreselijk hoor..maar zoals al eerder is gezegd, effe snel er in en geen gemauw, anders wordt het alleen maar een grote stressboel. De tas staat trouwens altijd in mijn woonkamer maar ze gaat er echt niet uit zichzelf inzitten..no way.
De makkelijkste manier vind ik om de kat 'gewoon' op te tillen, kontje ondersteunen met een hand en de achterpootjes goed vast te houden met je vingers en de voorkant te ondersteunen en ook de voorpootjes vast te houden met je vingers en snel met de kont eerst in het mandje te zetten. Het is veel makkelijker om ze bij hun schouders er in te houden dan de kont er als laatst in te wurmen. (mijn kat bijt trouwens niet dus waarschijnlijk is het makkelijker voor mij dan voor iemand met een kat die serieus in gevecht gaat.)
Ik hou de pootjes zo vast omdat ze zich anders met haar poten wijd afzet en dan krijg ik haar er absoluut niet in.