Onze groene waterdraken (wateragamen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:51

Keet schreef:
Maar goed Offffffffffffftopic :D
Wil je Plakkie niet terug voor bij de draakjes? Ze verbouwd mijn hele aquarium.....

pfffff...eerst die allerliefstelievelings-vis uit de kleine knuistjes van een huilend elfje trekken en dan teruggeven? (vrees dat Spyro en Cynder heel graag nader kennis met haar maken...iets TE na welteverstaan ;) )

Selka schreef:
Wow wat een bijzonder dieren! Ik ben helemaal gefascineerd. <3

*zorgt ervoor dat vriend dit topic niet te zien krijgt* die vindt dit soort dieren leuk maar uitendelijk moet ik er voor zorgen..

Voor dat laatste hoef je het niet te laten hoor....met de juiste "bak" zijn ze heeeel onderhoudsvriendelijk ;)

@ kiwiwitje - het is gewoon zo spijtig als je het graag goed wilt doen en je krijgt dan toch het verkeerde advies van mensen waarvan je mag aannemen dat zij het weten :(
Heel eerlijk zitten wij ook niet echt op eieren te wachten. Als wij destijds hadden geweten dat je ze prima alleen kunt houden, hadden we er waarschijnlijk geen 2 genomen (ook omdat je op dat moment helemaal het geslacht niet kunt vaststellen). Alhoewel...als ze 's avonds bovenop elkaar liggen slapen, heb ik toch wel het idee dat ze het samen fijn hebben ;)

Kaygee

Re: Onze groene waterdraken (wateragamen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:03

Wij hadden een aquarium voor de wateragamen vol met vissen. maar ze aten nauwelijks vissen. Denk dat ze ze door de spiegeling van het water niet goed zagen ofzo. als je de mogelijkheid hebt is het prachtig en tevens erg handig tegen wateragamen poepjes!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 22:07

Kaygee schreef:
Wij hadden een aquarium voor de wateragamen vol met vissen. maar ze aten nauwelijks vissen. Denk dat ze ze door de spiegeling van het water niet goed zagen ofzo. als je de mogelijkheid hebt is het prachtig en tevens erg handig tegen wateragamen poepjes!

Meen je dat nou? Wij hebben het serieus overwogen (of nou ja..MIJ leek het helemaal fantastisch) maar we waren zo bang dat het allemaal 'opgevroten' zou worden. Ik bedoel...er gaan ook al flinke slakken en sprinkhanen in :P
Heb je misschien nog een foto van hoe het er bij jullie uitzag? :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:16

Plakkie is een cm of acht :D

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:18

Ja ben al druk aan het zoeken! Vriendlief is zijn telefoon even door aan het spitten. We hadden er overigens ook appelslakken in, die vraten ze wel! Gelukkig legden die heel vaak eieren.

Niet de scherpste maar batterij van vriend zn telefoon is leeg helaas.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:57

Ja vind het echt wel vervelend.
Maar ben ook niet zo van beesten weg doen. Alleen ja praktisch is dit niet.. Ze hebben het zeker ook wel fijn. Gaan vaak zat ver genoeg uit elkaar. Mannetje wil altijd in de grot slapen en joep(vrouwtje) die lijkt liever buiten de grot te slapen.. In alle 3 de terrariums stonden meerdere grotjes maar heeeeeel zeldzaam lag ze er in of vonden we haar buiten de grot. Zowel als ze alleen was of met zn 2tjes. Als ze echt eieren blijft leggen zal Pipo(man) toch echt apart moeten gaan. Maarja hij heeft altijd in een grote groep met mannen en vrouwen gezeten dus vind dat ook weer zo sneu.. Bij Joep zou dan gewoon een van de jonkies uiteindelijk komen als ze groot zijn..(alleen vrouwtje)
Vind het echt slecht dat zulke goed aangeschreven reptielen zaken zo'n slecht advies geven.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:14

Maar als het gewoon goed gaat waarom zou je ze dan uit elkaar halen? Zit de man er continu op? Of knapt de vrouw slecht op na het leggen? De eieren zelf kan je ook weggooien.

Overigens vind ik dat de schuld niet altijd alleen bij de dierenwinkels ligt. Als jij als eigenaar een dier aanschaft vind ik persoonlijk dat je zelf ook de taak hebt om je er eerst goed in te verdiepen en je goed voor te bereiden. Er is genoeg over te vinden op internet en er zijn ook diverse fora. Niet om iemand aan te vallen hoor :) en ik ben het absoluut met jullie eens dat dierenwinkels betere voorlichtingen moeten geven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:46

Hij heeft er een tijd veel opgezeten. En ik ging ook voor een vrouwtje erbij als de mijne ook vrouw was. Maar hun zeiden dat ze niet "aan de gang" zouden gaan..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:05

Leuk hok
Echt leuke dieren (heb er zelf geen hoor)
Hoe moet je eigenlijk voor ze zorgen?