Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iris82 schreef:Hoe heet de betreffende hond? Zap?
Ik heb hier overigens echt nog nooit van gehoord.
Ken niemand zowel in de behendigheid als bij de schapen die ooit een e-collar gebruikt heeft.
8nnemiek schreef:Niet netjes om tijdens een wedstrijd te gebruiken nee, dat is vals spel. Maar kom op zeg, je kan ook overdrijven! Die 'oplawaai' zal wel meevallen.. zo'n band heeft hooguit 2 AA batterijen erin zitten. Dat geeft hooguit een tinteling. Of had ze em aan t stopcontact hangen?
Koia schreef:en als je hond dat niet kan is ie duidelijk ongeschikt voor een tak van de sport waar zo'n level van gehoorzaamheid wordt verwacht.
Molfre schreef:Zo'n drama is een teletac helemaal niet hoor. Tijdens een wedstrijd hoor je hem gewoon niet te gebruiken, maar als je hem op de juiste setting (van kriebeltje tot een kleine tik en alles daartussen) op het juiste moment in de training gebruikt is hij alleen maar waardevol.
Dit hebben wij ook met honden gedaan die niet luisterden, vervolgens ontsnapten en zo de weg op liepen, of een hond die tijdens het apèl (zonder dwang, gewone gehoorzaamheid) mijn vader in zijn nek vloog bijvoorbeeld.
Je doet er wel een beetje heel erg dramatisch over, het is in de verste verte niet te vergelijken met een schrikdraad bijvoorbeeld. Ik heb ze zelf gevoeld op mijn vingertoppen en onderarmen.
Wilawander schreef:In een wedstrijd absoluut not done.
In de training niks mis mee. Ooit wel eens een TT op je arm geprobeerd? Stelt niks voor, je krijgt eerder een schrikreactie.
Wilawander schreef:In de training niks mis mee. Ooit wel eens een TT op je arm geprobeerd? Stelt niks voor, je krijgt eerder een schrikreactie.
Sassy schreef:Molfre schreef:Zo'n drama is een teletac helemaal niet hoor. Tijdens een wedstrijd hoor je hem gewoon niet te gebruiken, maar als je hem op de juiste setting (van kriebeltje tot een kleine tik en alles daartussen) op het juiste moment in de training gebruikt is hij alleen maar waardevol.
Dit hebben wij ook met honden gedaan die niet luisterden, vervolgens ontsnapten en zo de weg op liepen, of een hond die tijdens het apèl (zonder dwang, gewone gehoorzaamheid) mijn vader in zijn nek vloog bijvoorbeeld.
Je doet er wel een beetje heel erg dramatisch over, het is in de verste verte niet te vergelijken met een schrikdraad bijvoorbeeld. Ik heb ze zelf gevoeld op mijn vingertoppen en onderarmen.
Ja, dat vind jij. Wat de hond erbij al dan niet voelt is een discussie.
Koia schreef:Ik vind het nogal apart dat mensen serieus vragen wat er mis mee is om een hond een schok te bezorgen met een stroomband, los van het feit of het wel of niet sportief is om dit in een wedstrijd te gebruiken.
I.p.v. met een dooddoener te komen als 'verdiep je in het gebruik van de blabla stroomband', geef jullie 'professionele' mening eens dan? Hoe zou een halsband die schokken toe dient 'juist' gebruikt kunnen worden? En waarom eigenlijk? Als je een beetje geduld en kennis hebt kan je een hond net zo goed zonder pijn impuls trainen imo en als je hond dat niet kan is ie duidelijk ongeschikt voor een tak van de sport waar zo'n level van gehoorzaamheid wordt verwacht.
Utixo, hoezo is het niet zo simpel dan? De hond krijgt toch gewoon een optater als hij niet luisterd? of krijgt hij die ook als hij wel luisterd? Een optater krijgt hij hoe dan ook, als dat niet zo was dan heeft zo'n stroomband geen nut en zou er net zo goed een gewone halsband gebruikt kunnen worden. Een hulpmiddel waarvoor eigenlijk? Een schok krijgen doet hoe dan ook pijn, pak jij maar eens het stroomdraadje van je paddock vast. (ook een apparaat waar 2 AA batterijen in gaan kan een behoorlijke schok geven, leg je hand maar eens op zo'n electrische vliegenmepper..1 keer en nooit meer) Ik vind persoonlijk een dier trainen met pijnimpulsen nogal achterhaald.
Maar ja, iemand als ik die gewoon een huis-tuin-en-keuken hond heeft rondlopen mag daar zeker geen mening over hebben.
quintusgl schreef:Ook zonder Teletacs zie ik hier walgelijke praktijken met hondentrainingen tussen de schapen. Ik had al gegeten en gedronken.....
quintusgl schreef:Hier is in het Noorden en een hond tegen de grond slaan met zijn kop, rondslingeren aan de achterpoten, weggooien, schoppen en vervolgens als de hond al ligt dit riedeltje nog een keer. En....toen ik er wat van zei met een lange zweep mijn paard op proberen te jutten.