Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
akishino schreef:De kans op een maagtorsie is groter als je brokken en vlees tegelijk geeft, omdat het één blijft "drijven" in de maag en het ander "zinkt". Nu komt het niet vaak voor volgens mij, maar heb het wel een enkele keer gehoort. Maar alleen bij grotere rassen.
In de periode dat ik vlees gaf én brok nam ik het zekere voor het onzekere en gaf ik het dus niet samen.
anhighwood schreef:elke dieren arts weet het, bronnen zijn te vinden op internet, zo opvraagbaar.
anhighwood schreef:bekijk het eens logisch...
een hond is een carnivoor, kan een carnivoor vezels/koolhydraten..bietenpulp/rijst/aardappel verteren?
als dat kon, had de wolf en de wilde hond geen dieren hoeven eten.
En voedingsstoffen eruit halen kunnen ze ook, want er zijn massa's honden die oud zijn geworden op graanbrok. Of het ideale voeding is kan je je afvragen, of het de meest gezonde voeding is ook, maar het is onzin dat ze er helemaal niets mee kunnen. briitje schreef:akishino schreef:De kans op een maagtorsie is groter als je brokken en vlees tegelijk geeft, omdat het één blijft "drijven" in de maag en het ander "zinkt". Nu komt het niet vaak voor volgens mij, maar heb het wel een enkele keer gehoort. Maar alleen bij grotere rassen.
In de periode dat ik vlees gaf én brok nam ik het zekere voor het onzekere en gaf ik het dus niet samen.
We bedoelen dus het zelfde