Blue Bay Shepard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Blue Bay Shepard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:04

Ik had het er ook niet echt duidelijk neer gezet , scheelt ook weer natuurlijk :p
Maar grappig is dat he, puur door de kleur kunnen mensen het al niet plaatsen :p

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:57

singasong schreef:
Sonja, wat jij verteld over wolfshonden wist ik al. Ik vraag me dan wel af hoe het wordt wanneer je dit kruist
de meeste wolfhonden komen van kruisingen tussen Duitse herders en wolven, de BBS is wat dat betreft niks nieuws.
Als je een herder wil moet je geen wolfhond nemen. Ik heb beide en ze kunnen niet meer van elkaar verschillen.

De kleur blauw kan ook nog eens gezondheids problemen geven.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 07:56

Van, wat bedoel je met 'ze kunnen niet meer van elkaar verschillen'?

Kun je uitleggen waarom de kleur blauw gezondheidsproblemen kan geven?

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:23

MyWishMax schreef:
, mijn jonge hond wordt niet herkend als DH door zijn kleur.

Heb jij een leverkleurige DH?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:59

breakthelaw schreef:
MyWishMax schreef:
, mijn jonge hond wordt niet herkend als DH door zijn kleur.

Heb jij een leverkleurige DH?

Nee, gewoon zwart bruin. Alleen erg veel zwart, zoals je in werklijnen veel meer ziet. Ik bedoelde op straat herkend, niet erkend ;) Mensen op straat snappen niet dat het een DH is, omdat hij erg donker is.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:00

Ik heb de site even door gespit en de hond komt niet in maar 1 kleur, ze verwijst ook meer naar de lichte ogen die de "blue" mee geeft en niet de kleur van de vacht. Het eerste nest was een f6 nest dus 5 generaties verwijderd van een "wolf" kruizing.
Zo als ik het lees zijn de honden nog niet te koop omdat het ras nog in ontwikkeling is.

hie mee probeer ik niks te ontkrachten van wat er door verschillende mensen wordt geschreven. alleen maar extra info.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:10

singasong schreef:
Van, wat bedoel je met 'ze kunnen niet meer van elkaar verschillen'?

Herders en wolfhonden zijn totaal anders. Herders zijn baasgericht. Ze willen graag samenwerken, willen graag bij je zijn, hebben vaak veel lol in oefeningen doen. Wolfhonden zijn juist zelfstandig. Ze gaan graag hun eigen gang, het interesseert ze veel minder wie hun baas is, en ze gaan niet 20 keer de bal apporteren of voor de 5e keer omrollen omdat jij dat zo leuk vindt.

Bekijk deze 3 afbeeldingen ook eens:
https://secure.zenfolio.com/img/v8/p206264099-4.jpg
http://bluebayshepherds.weebly.com/uplo ... 1374180230
http://www.angelfire.com/ny4/desiredill ... wolf10.gif

Ze mogen op de website dan zeggen dat het wolvenbloed minimaal 5 generaties terug zit, ik vind deze hond toch verdacht veel op de twee wolven lijken. De vorm van de kop, de kleine, intense ogen, de oren. Hij ziet er ook héél anders uit dan een Duitse herder: http://s2.hubimg.com/u/2682005_f260.jpg
Het feit dat ze op de website wat vaag zijn over welke hond er nou precies gebruikt is, doet me verder vermoeden dat ze niet het hele verhaal vertellen. Er staat namelijk dat de honden een kruising zijn van een Duitse herder met "een hond die 5 generaties terug voor het laatst is gekruist met een volledige wolf." Dat kan dus wél betekenen dat hij gekruist is met wolfhybrides, want die zijn niet volledig wolf.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:47

Dani je hebt helemaal gelijk hoor.
Die uiterlijke kenmerken is waarom ze het ras is gaan "creeeren" ze wilde een hond die erg lijkt op een wolf maar zeker niet het gedrag van de wolf maar juist van de werkwillende "onderdaning"herder.

persoonlijk vind ik dat er genoeg van dit soort rassen (die ik echt heel mooi vind) bestaan en dat we echt nog meer nodig hebben.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:41

singasong schreef:
Kun je uitleggen waarom de kleur blauw gezondheidsproblemen kan geven?
http://ic.upei.ca/cidd/disorder/colour-dilution-alopecia ook wel blue dog disease genoemd
daarnaast betekend het fokken op een recessieve kleur die ook nog eens heel weinig voor komt bij de rassen die gebruikt worden al snel een veel te kleine genetische basis.

doebidon schreef:
Dani je hebt helemaal gelijk hoor.
Die uiterlijke kenmerken is waarom ze het ras is gaan "creeeren" ze wilde een hond die erg lijkt op een wolf maar zeker niet het gedrag van de wolf maar juist van de werkwillende "onderdaning"herder.
en misschien dat ze over 50 jaar daar in de buurt komen(als het "ras" dan nog bestaan) maar daar zijn ze nu nog lang niet.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:49

Waarom niet gewoon een Groenendaler? Of een Tervurener of een Zwitserse herder? Allemaal bestaande rassen, voldoende fokkers te vinden, ...

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:50

@ van Ja precies.
@ ympi omdat dat toch niet voldoende het uiterlijk heeft van een wolf denk ik. dat vind ik eigenlijk ook wel al doet dat natuurlijk niks af van de rassen die jij noemt. Alleen ik vind het dan weer niet nodig om zo aan een ras te gaan sleutelen.

dat ze minder voorkomen lijkt me ook aan te geven dat het niet de sterkste "versie" is, of heb ik het helemaal fout? Weet jij dat VAN?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 14:27

Dani, ik ga nu ook wel denken dat het verhaal niet compleet is, jammer! Zie zelf ook meer wolf dan herder als ik naar de foto's kijk. Maar die op de eerste foto is wel prachtig <3 :~

Van, ik laat die blauwe ogen dan ook maar varen gezien de problemen die daar bij voorkomen.
De Blue Bay Shepard streep ik meteen van het lijstje.

Ympi, een witte herder vind ik wel mooi maar zo'n Groenendaler of Tervurense lijkt me niets. Tenminste, als ik af moet gaan op de honden die hier in de omgeving zitten. Zijn allemaal van die zenuwpezen.

Bedankt voor jullie reacties!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:53

Er zijn nog zat langharige duitse herders met rechte ruggen hoor en ook kortharen overigens maar bij kortharen zit je wel heel snel richting (pittige) werklijnen..