Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
singasong schreef:de meeste wolfhonden komen van kruisingen tussen Duitse herders en wolven, de BBS is wat dat betreft niks nieuws.Sonja, wat jij verteld over wolfshonden wist ik al. Ik vraag me dan wel af hoe het wordt wanneer je dit kruist
breakthelaw schreef:MyWishMax schreef:, mijn jonge hond wordt niet herkend als DH door zijn kleur.
Heb jij een leverkleurige DH?
Mensen op straat snappen niet dat het een DH is, omdat hij erg donker is. singasong schreef:Van, wat bedoel je met 'ze kunnen niet meer van elkaar verschillen'?
singasong schreef:http://ic.upei.ca/cidd/disorder/colour-dilution-alopecia ook wel blue dog disease genoemdKun je uitleggen waarom de kleur blauw gezondheidsproblemen kan geven?
doebidon schreef:en misschien dat ze over 50 jaar daar in de buurt komen(als het "ras" dan nog bestaan) maar daar zijn ze nu nog lang niet.Dani je hebt helemaal gelijk hoor.
Die uiterlijke kenmerken is waarom ze het ras is gaan "creeeren" ze wilde een hond die erg lijkt op een wolf maar zeker niet het gedrag van de wolf maar juist van de werkwillende "onderdaning"herder.