Help het pootje van me kip is gebroken!!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendybrian

Re: Help het pootje van me kip is gebroken!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:32

Als hij dus helemaal niet loopt kan het zijn dat de kip gewoon ziek en het dus niet aan het pootje ligt?

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 16:34

Wendybrian schreef:
Als hij dus helemaal niet loopt kan het zijn dat de kip gewoon ziek en het dus niet aan het pootje ligt?

Nee ik bedoel dat hij niet kan LOPEN hij gaat soms gewoon liggen en verder eet hij nog supergoed.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:35

trekt hij alleen zijn pootje in of zie je ook echt iets bungelen ?
Ik bedoel hoe eet je zeker dat het pootje kapot is ?

staan zijn veren ook bol ? anders dan normaal ?

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 17:06

jiperdepip schreef:

Zijn veren staan helemaal mooi op zijn plaats en ik heb zijn pootje even gepakt en bekeken er zat verder niks in of aan.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:37

char1900 schreef:
jiperdepip schreef:

Zijn veren staan helemaal mooi op zijn plaats en ik heb zijn pootje even gepakt en bekeken er zat verder niks in of aan.

euhm ik heb dan geen verstand van kippen maar als je die poot pakt doet het die kip toch pijn?

Ik zou gewoon de da bellen dat kost alleen beltegoed

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:39

Weet je al meer TS ?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:26

Jh -> bb

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:52

char1900 schreef:
Wendybrian schreef:
Dat is naar.
Hoe weet je zo zeker dat het gebroken is?
Is er iets gebeurd?

We weten het niet hij doet er echt niks meer mee hij hinkelt geen eens hij lag daar maar...Dus had ik hem in een kratje met stro voer en water gelegd..

Dit klinkt toch echt als iets waarmee je snel naar de DA moet gaan. Ik ben geregeld met kippen en hanen gegaan, want het zijn net zo goed dieren als een hond, poes of pony en ze voelen net zoveel pijn.

Consulten voor kippen kosten bij mijn dierenarts echt geen fortuin, Gewoon de standaardconsultprijs (zoals bijvoorbeeld voor een kat) en meestal zijn medicijnen of verband niet erg duur.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:58

Urion schreef:
Jezus breng die kip naar de DA of doe hem weg. Als jullie er niet normaal voor willen zorgen neem ze dan ook niet.

Doe even normaal joh, TS is 12 jaar! Haar ouders beslissen het, dus het heeft geen zin om zo tegen de TS te gaan lopen zeiken.

TS: ik zou ook aanraden om naar de dierenarts te gaan met je kip.. Hij heeft pijn en dat is voor geen een dier fijn! :n
Probeer je ouders te overtuigen, laat ze zien hoe je kip er aan toe is. Als hij echt bijna alleen maar ligt is er echt iets niet goed!

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:01

Als die kip van je ouders is en zij willen er geen dierenarts bij hebben....laten ze dan de kip snel uit zn leiden verlossen dit is echt heel zielig....

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:03

TS, misschien moet je een fotootje maken en het hier op bokt laten zien? Ik heb zelf geen verstand van kippen, maar misschien kunnen andere mensen wel zien of het wel gebroken is. Maar het doet geen kwaad om toch voor de zekerheid de DA te bellen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 01:13

Wij hebben eens een kip gehad waar het paard op haar voet was gaan staan. Ook teen gebroken.
DA geweest en heeft pijnstilling gegeven. Na een paar dagen hinken is de kip weer gaan lopen, teen is iets scheef terug gegroeid maar de kip heeft nog 6 jaar daarna rond gehupt bij ons.
Als kippen niet overeind komen hebben ze echt wel goed pijn. Vogels laten pas pijn zien als ze echt echt heel veel pijn hebben. Ik zou daarom zeker je DA even om pijnstillers vragen. Bel desnoods alleen even morgenochtend, wie weet kan hij/zij het zo al aan de telefoon vertellen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 04:31

KailyxMur schreef:
Sorry ik kijk net op je profiel en zag dat je nogmaar 12 bent.

Het is aan je ouders of ze naar de DA gaan, maar dat lijkt me wel het slimste. Jammer dat ouders er meestal wat makkelijker over doen lijkt het wel hier op bokt.

Itske: dat vind ik wel erg kort door de bocht. Beestje heeft misschien pijn omdat hij wat gebroken heeft, dan laat je hem er toch niet mee doorlopen? Zeker niet als hij al aangeeft pijn te hebben. Ik neem aan dat je dat bij een hond of kat oid ook niet doet?!

Ach, als het beest geen prioriteit heeft wel hoor.
Hebben zo'n kat gehad, 6 maanden oud, waarschijnlijk aangereden, gebroken heup en eigenaren wilden/konden operatie niet betalen. Ze afstand laten tekenen en dier heeft vanwege drukte en veel operaties een paar dagen in de opvang gezeten. Welliswaar gespalkt en met pijnstillers maar we konden pas na een paar dagen opereren. Beest open gemaakt en praktisch gelijk weer dicht. Bot was alweer aan elkaar gegroeid. Ietwat scheef en hij hield er een apart hupsje aan over maar voor zover ik weet de grootste draak in huis.

Ik zou miss wat pijnstillers halen en het aankijken, dat soort dingen groeien meestal wel weer vrij snel aan. Of de nek omdraaien en opeten, maar daarvoor zijn we hier op bokt wat te preuts gok ik zo aangezien alles zielig is...

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 07:15

Iedereen ik had de DA gebeld en die zij dat we maar ff langs moesten komen en blijkt het maar gekneusd te zijn. Gelukkig is mijn vader heel goed met verband dus als het afzakt kan hij het opnieuw verbinden, nu kan de kip weer gewoon lopen met z'n verband pootje. :) :)
Laatst bijgewerkt door char1900 op 10-03-14 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 07:21

Hoe kan de dierenarts die diagnose stellen zonder de kip te hebben gezien?

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 07:23

Storm schreef:
Hoe kan de dierenarts die diagnose stellen zonder de kip te hebben gezien?

o srry foutje ik ben er heen geweest bedoel ik :+ ik ga het meteen veranderen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 07:27

Een licht gekneusd kippenvoetje in het verband?
Apart. Nog nooit van gehoord.
Maar de da zal het wel weten.

En waarom heeft de dierenarts m dan zelf niet in het verband gedaan als je er toch was? Waarom moest je vader dat doen? Ik vind het allemaal een beetje raar.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 07:28

Ik ook Iris, geloof er weinig van. Dan zou de kip gisteravond nog naar de dierenarts geweest moeten zijn aangezien het nu nog te vroeg is.

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 07:30

Iris82 schreef:
Een licht gekneusd kippenvoetje in het verband?
Apart. Nog nooit van gehoord.
Maar de da zal het wel weten.

En waarom heeft de dierenarts m dan zelf niet in het verband gedaan als je er toch was? Waarom moest je vader dat doen? Ik vind het allemaal een beetje raar.

:+ we kwamen bij de dierenarts HIJ deed er een verbandje om maar dat verbandje blijft natuurlijk niet zitten (dat zakt misschien wel af?) dus dan kan me vader het opnieuw erom doen.
Zo begrepen??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 07:30

De dierenarts is idd wel degelijk in het weekeinde open. Er is altijd een spoeddienst bij een praktijk.
Ja, dan is het wel duurder, maar soms is het gewoon nodig. Ik zat gistermiddag ook bij de dierenarts ivm een zieke valkparkiet.
Hopelijk gaat het goed met het kipje. Heb je een foto van de patient?

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 07:30

Storm schreef:
Ik ook Iris, geloof er weinig van. Dan zou de kip gisteravond nog naar de dierenarts geweest moeten zijn aangezien het nu nog te vroeg is.

Dat kan toch in de avond ?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 07:30

Beetje lastig alleen voor andere mensen om het nu terug te lezen gezien er net iets heel anders stond in de post van ts. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 07:31

Dan heeft de da wel heel slecht zijn pootje ingewikkeld, kan het me nauwelijks voorstellen.

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 07:31

Cayenne schreef:
De dierenarts is idd wel degelijk in het weekeinde open. Er is altijd een spoeddienst bij een praktijk.
Ja, dan is het wel duurder, maar soms is het gewoon nodig. Ik zat gistermiddag ook bij de dierenarts ivm een zieke valkparkiet.
Hopelijk gaat het goed met het kipje. Heb je een foto van de patient?

Ik kan er vandaag een maken??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 07:32

Nou ja, kippen zijn peuteraars en scharrelaars. Dan blijft een verband niet altijd goed zitten.
Vogels zijn ook echte slopers en als ze een manier vinden om het verband eraf te krijgen, zullen ze dat ook zeker doen.