smileydees schreef:Ook ik heb sinds november een Roemeen. Ik ben eigenlijk ook tegendezelfde problemen aangelopen. Ik wilde een leuke hond, middelmaatje maar geen stafford o.i.d. Asiels afgezocht maar kwam dan steeds bij hetzelfde uit. Hij was ongeveer 7 maanden toen hij bij ons kwam. Nu, nog maar een paar maanden later, is het een super vrolijke lieve hond die letterlijk en figuurlijk dwarrelt. We hebben geluk gehad. Er zijn kleine dingen waardoor je merkt dat ie een kleine achterstand heeft. We moesten hem leren spelen, maar nu komt hij zelf met speeltjes aandragen. Wij hebben dus geen spijt van onze hond. Een "nederlandse hond" nemen via een fokker wilde ik eigenlijk niet. Misschien heeft mijn zus pech gehad maar 7 honden in 5 jaar tijd in moeten laten slapen ivm gezondheidsproblemen varierend in de leeftijd van 6 maanden tot max 3 was voor mij niet echt hoopgevend. (verlamde slokdarm, heup, rug, tumor in kop)
Dat is inderdaad niet erg fijn en zeker geen hoopgevend iets. Waren het allemaal honden van hetzelfde ras of dezelfde fokker?