Buren Gaan u echt te ver.help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:21

Fred_Kroket schreef:
Hilarisch... Ik snap er geen ene .... van! :')

Bajesklanten, nachtmerries, katten, schuttingen met een buis, je voelt je een hoe'r, je hebt knuffelkatten, je buurvrouw is lui en ze weten wanneer je van en naar stal gaat, je bent boos, warrig en lust geen eten meer, je broer is in de gevangenis geweest je gaat naar de rechter en je advocaat bellen, de kattenbak leeg je 3 keer per dag en de kat van de buren vernielt hun eigen tuin en als de politie komt ga je rennen en gaas om je dakgoot...

Logisch!

Dan moet jij maar eens zon verleden heben jij had je allang onder een trein gegooit

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:22

En wat is nu het probleem? Waarom moeten de katten weg? Ze zitten toch bij jou binnen?

En dit:

'Hij heeft gedreigd om ze te vergeven en naar de woningstichting te gaan.
Echt als die politie mee komt dan ben ik weg dan zet ik het flink op een lopen.'

Dit komt helemaal uit het niets. Waarom zou de politie komen en waarom zou jij het op een lopen zetten?

Je hele post gaat over buren dit, buren dat, buren zus en buren zo. Daaruit kan ik ook alleen maar concluderen dat jij je blijkbaar ook heel erg bezig houdt met wat jouw buren doen (wat jij jouw buren dus verwijt).

Ga je eigen leven leiden: maak de schutting dicht en trek je niet zoveel aan wat je buren doen. Laat ze loeren, laat ze kijken, laat ze binnen zitten. Lekker boeiend toch? Doe je eigen ding en laat je leven niet leiden door je buren ;).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:23

Nou nou TS even een beetje dimmen.
Je verhaal is gewoon heel onduidelijk geschreven en ik snap best dat mensen hier geen wijs uit kunnen worden.

Wat is het probleem nu echt? De katten, het gluren, de buren ansich of je eigen verleden?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:23

Loveskary schreef:
Fred_Kroket schreef:

Bajesklanten, nachtmerries, katten, schuttingen met een buis, je voelt je een hoe'r, je hebt knuffelkatten, je buurvrouw is lui en ze weten wanneer je van en naar stal gaat, je bent boos, warrig en lust geen eten meer, je broer is in de gevangenis geweest je gaat naar de rechter en je advocaat bellen, de kattenbak leeg je 3 keer per dag en de kat van de buren vernielt hun eigen tuin en als de politie komt ga je rennen en gaas om je dakgoot...

Logisch!

Dan moet jij maar eens zon verleden heben jij had je allang onder een trein gegooit
wtf? Denk dat jij eerder een psycholoog of psychiator nodig hebt dan dat je de problemen met je buren moet oplossen.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 05-03-14 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:24

Loveskary schreef:
Het zijn 6katten en 1hond is een huurhuis.
Hij zeikt dat er teveel katten bij hem komen ook een hoop vreemden.
Daar kan ik toch niks aan doen.

Zo, je hebt stoom afgeblazen en nu to the point. Ja, je kunt er wel wat aan doen. Een kat zit liever in de tuin van een ander te schijten dan op hun kattenbak, vooral als je maar één hebt, minimaal drie ben je er nodig voor zoveel katten. Richt een kamertje op de bovenverdieping in als kattenkamer en hou ze de eerste tijd binnen. Klaagt hij dan nog dan kun je eerlijk zeggen dat het niet je katten zijn.
En verder, zoek een praatpaal voor al je frustraties want zoals jij tekeer gaat is niet normaal, daar zit zoveel woede over je verleden bij dat je het niet helemaal helder ziet.

Fred_Kroket

Loveskary schreef:
Fred_Kroket schreef:

Logisch!

Ja, ik gooi mezelf niet zo snel onder treinen gelukkig...

Ik snap geen bal van je verhaal, je haalt er vanalles bij waardoor het onmogelijk is om te volgen... Dankzij andere bokkers denk ik dat ik nu snap waar het om gaat... Maar zeker weet ik het niet... :Y)

kehdra

SAKKIA schreef:
Volgens mij zit het zo:

TS is boos omdat de buren geklaagd hebben over de katten. TS is het daar uiteraard niet mee eens. Daarnaast zeuren de buren om alles wat ze doen en heeft de TS het gevoel dat ze overal de schuld van krijgen. Ze voelt zich bekeken in haar eigen huis.

Maar het belangrijkste wat naar voren komt en dat is denk ik de reden waarom TS zo reageert is dat ze zegt een trauma te hebben vanuit het verleden.

Het enige wat ik kan bedenken is: Haal rustig adem, bel nog helemaal niemand, slaap een nachtje en bespreek met je man wat je het beste kan doen. Ik begrijp dat de katten binnen wonen en niet buiten komen?
Bel de woningbouw over de regels die gelden rondom het houden van dieren in jullie huis. Soms is is enkel een max aantal dieren toegestaan. Kijk naar de regels en hou je daar aan.

Negeer de buren en blijf kalm.

Succes!

Ik snap dan niet wat het probleem met de politie is? Waarom zou de politie komen voor 6 katten?

Maatschappelijk werk kan je misschien helpen hier wat beter mee om te kunnen gaan als je zo'n trauma hebt...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:25

Loveskary schreef:
Het zijn 6katten en 1hond is een huurhuis.
Hij zeikt dat er teveel katten bij hem komen ook een hoop vreemden.
Daar kan ik toch niks aan doen.

Bel de woningbouwvereniging als je weer iets kalmer bent en leg je situatie uit.
Ga niet in op je buren maar regel een gesprek via de woningbouw
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 05-03-14 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Pearlx

Loveskary schreef:
Fred_Kroket schreef:

Logisch!

TS, wat heeft jouw verleden te maken met het feit dat de buren klagen over jouw katten? Ik zie het verband niet en je verhaal is zo warrig dat er helemaal geen touw aan te knopen is.

mirriejj

Simpel genoeg, tuin afmaken zodat zr ook niet bij de buren kunnen komen! Snap de buurman ook wel als hij zoveel vreemde katten op zijn terrein krijgt.

zap

In je openingspost zeg je dat het binnenkatten zijn en nu blijkt dat ze toch buiten komen? En in je openingspost zeg je dat als jij in je tuin bezig bent zij ook in de tuin gaan rommelen en nu blijkt dat de buren geen tuin hebben? :? :? :? :?

Hoe zit het nu?

Komen je katten nu buiten ja of nee?
Zoja, binnenhouden! Of tuin afzetten :)*

En over de rest: maak je niet zo druk en ga je eigen leven leiden!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:26

kehdra schreef:
SAKKIA schreef:
Volgens mij zit het zo:

TS is boos omdat de buren geklaagd hebben over de katten. TS is het daar uiteraard niet mee eens. Daarnaast zeuren de buren om alles wat ze doen en heeft de TS het gevoel dat ze overal de schuld van krijgen. Ze voelt zich bekeken in haar eigen huis.

Maar het belangrijkste wat naar voren komt en dat is denk ik de reden waarom TS zo reageert is dat ze zegt een trauma te hebben vanuit het verleden.

Het enige wat ik kan bedenken is: Haal rustig adem, bel nog helemaal niemand, slaap een nachtje en bespreek met je man wat je het beste kan doen. Ik begrijp dat de katten binnen wonen en niet buiten komen?
Bel de woningbouw over de regels die gelden rondom het houden van dieren in jullie huis. Soms is is enkel een max aantal dieren toegestaan. Kijk naar de regels en hou je daar aan.

Negeer de buren en blijf kalm.

Succes!

Ik snap dan niet wat het probleem met de politie is? Waarom zou de politie komen voor 6 katten?

Maatschappelijk werk kan je misschien helpen hier wat beter mee om te kunnen gaan als je zo'n trauma hebt...

Nee ik ook niet, maar misschien is TS bang voor ze omdat ze in het verleden wel problemen met ze heeft gehad?

Ik denk ook dat TS eerder hulp nodig heeft voor andere dingen dan om het probleem met de buren op te lossen. Professionele hulp bedoel ik dan, psycholoog o.i.d.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:27

Het zijn jou katten. Nietsdoen van hem. Ik neem aan dat ze binnen katten zijn? Zo ja lekker houden. Pechtold voor die buren. ( ik heb ook zulke ... Buren gehad die fietste ons gerust aan hoor. Achter de poort(achterpad). Hij mag niet bepalen over John dieren.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:27

Ik kan normaal redelijk makkelijk een verhaal lezen die warrig geschreven is..

Maar dit is een warrig verhaal waar meerdere verhalen ineens uit het niets komen.
Kortom.. ik snap er niks van..

Tip: zover ik het begrepen heb... negeer de buren gewoon..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:28

Snap eerlijk gezegt ook niets van maar zoals je schrijft klinkt het wel of je behoorlijk gefrustreerd bent niet en met veel dingen zit misschien daar iets aan doen? En als je communicatie naar de buren net zo is als je schrijft begrijp ik er wel iets van de problemen je bent niet duidelijk en komt mij ook vrij agressief over.

succes ermee!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:28

Wowww... volgens mij is hier meer nodig dan alleen een belletje naar de woningbouw...
Misschien even maatschappelijk werk bellen ofzo?

zap

Re: Buren Gaan u echt te ver.help

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:31

En nog een tip: lees je eerdere postings op andere topics nog eens door en doe eens wat je andere adviseert: negeer ze :)*

En natuurlijk je katten binnenhouden of je tuin afzetten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:32

Ik snap er ook werkelijk helemaal niks van. Ik ga het straks nog eens lezen, kijken of ik er dan iets fatsoenlijks van kan maken.

Szan

Loveskary schreef:

Nou zeg, dat heeft er helemaal niets mee te maken.

Ik begrijp dat je een lastige jeugd hebt gehad en dat dat je nu nog beïnvloed, maar dat is geen reden om nu zo fel uit te schieten naar iedereen (op Bokt, maar ook richting de buren). Door steeds zo terug te grijpen naar het verleden ga je niet verder komen in dit conflict, want alleen over de katten gaat. Als je daar nog steeds zoveel last van hebt dat het er steeds bijgehaald moet worden, is het misschien tijd om daar eens hulp voor te zoeken.

Als ik je verhaal zo lees, heeft het ook eigenlijk helemaal niets met katten te maken. Dit is voor jou de druppel, maar een dialoog (over wat dan ook) is zo te lezen al heel erg lang niet meer mogelijk. Buurtbemidddeling lijkt me een goed voorstel, dat raadt de rijdende rechter ook vaak aan bij zaken waarbij de buren elkaar om zo'n beetje alles in de haren vliegen, en daarbij bijna de zaak waar het echt om draait vergeten (een boom, kat of schutting, whatever). Jullie kunnen elkaar zo te lezen al heel lang niet luchten of zien. En ik kan me ook amper voorstellen dat de buren alleen maar kwade bedoelingen hebben en jullie alleen maar goede. Maar zolang jullie geen normaal contact hebben, zal die situatie ook niet verbeteren. Misschien kan de woningbouw oid iets betekenen om het gesprek tussen jullie te openen.
Enne, dat de buren er korter wonen dan jij maakt dat je je verdreven voelt, dat snap ik heel goed. Jij woont er al veel langer en had nooit problemen, tot zij naast je kwamen wonen. Maar feit is dat je je buren nu eenmaal niet uit kunt kiezen, en dan kun je 2 dingen doen: ermee leren leven door te blijven communiceren (en dat is niet alleen maar schreeuwen of elkaar zien wanneer er problemen zijn), of je kan verhuizen. De buurman heeft evenveel recht van spreken als jij, ook al woon je er al langer. Dat het anders voelt en overkomt alsof de buren je de les lezen, dat snap ik. Maar er alleen tegen terugvechten schiet natuurlijk niets op.

En dan even inhoudelijk: jij kan niets doen aan de overlast van de onbekende katten die bij de buren komen, maar wel aan de overlast die jouw katten daar veroorzaken. Praat met de buren over een mogelijke oplossing, misschien hebben ze zelf wel suggesties (binnenhouden of de tuin afzetten met een stroomdraadje of een net). In dit subforum loopt toevallig een topic over handige, mooie en goedkope afrasteringen in de tuin voor katten.  

pluisje88

Liezel1 schreef:
Wowww... volgens mij is hier meer nodig dan alleen een belletje naar de woningbouw...
Misschien even maatschappelijk werk bellen ofzo?

:')
Mij idee :P

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:33

TS, tel even rustig tot 10.. :=

Je verhaal is me niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat er wel meer speelt dan alleen een ruzietje met de buren over je katten. Ga eens in gesprek met bijvoorbeeld een maatschappelijk werker :) ik kan me niet voorstellen dat iemand normaal gesproken zooooo gefrustreerd is als je aangesproken word door je buren..

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:34

[quote="SAKKIA"]Volgens mij zit het zo:

Ik ben het helemaal eens met het advies en samenvatting van SAKKIA eens. Je bent nu van streek, je kunt het beste eerst rustig proberen te worden. En ik zou je katten nu lekker binnen houden. En inderdaad de woningbouw eens bellen, nadat je er een nachtje over geslapen hebt en met je man hebt besproken.
Laatst bijgewerkt door Brilletje op 05-03-14 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:36

Als er mensen last hebben van je katten, moet je ze binnen houden en eventueel afgesloten tuin.

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:39

:? Snap er werkelijk niks van. Je verhaal is zo warrig dat er helemaal geen touw aan vast te knopen is.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:40

Even ter verdediging TS: Geloof dat het nu voor iedereen wel duidelijk is, dat dit niet het meest heldere verhaal is....dus misschien heeft het geen nut meer om dat te vermelden?