Hond mee naar stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:29

billionache schreef:
Ik heb altijd staleigenaren gehad met honden. Die liepen daar 24/7 rond maar waren ook erg goed opgevoed, plasten en poepten op een vast stuk wei en dus niet in het hooi of op je spullen. Kortom gewoon heel erg fijn! Was maar één andere pensionklant die d'r honden meenam naar stal. Een vizsla en en een keeshondje waren dat. Maar die liepen amper rond, bleven netjes op maximum 5m van hun baasje en bij het rijden lagen ze gewoon langs de bak te slapen.

Voor mij is het maw prima als mensen hun hond meenemen naar stal, zolang anderen er geen last/schade van ondervinden. Wij hebben een tijdje een dame op stal gehad met een herder. Die had een keer een dekje van mij aan stukken gebeten. Achteraf een hele discussie met de eigenaar want het zou mijn schuld zijn; ik had m'n dekje maar niet aan de kastdeur moeten hangen om te drogen... :n

Dit dus, hier kan ik boos om worden. Opgevoede honden geen problemen mee. Maar niet tussen de paardenbenen door, en geen dingen slopen.
Bij ons laat iedereen de poetsspullen/dekens bij de poetsplaats liggen tijden het rijden. Zou er toch uitzien dat de honden hiermee rond gingen lopen of het kapot maakten en dat het dan eigen schuld zou zijn.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:32

Aangelijnd prima, maar loslopende honden, heb r een schijthekel aan.
Pissen in t hooi, sjouwen door de bak, liggen/lopen in de weg, nee bedankt.

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:34

Oh... Dan ben ik te denk te makkelijk met mijn hond... :\
Hij loopt los, luistert niet goed (omdat hij doof/slechthorend is), loopt in de bak te struinen terwijl ik rij.. euhm... de mesthoop is zijn favoriet :))

Ik sta op een kleine pensionstal, met mijn paard erbij staan er 5 op pension. Over het algemeen ben ik altijd 's avonds op stal en 9 van de 10 x alleen. Aangezien mijn viervoetervriend overdag al alleen is, vind ik het lekker als hij 's avonds een beetje rond kan struinen. Hij kan daar niet weglopen omdat het helemaal omheind is en omsloot is. Als ik aan het rijden ben loopt hij zo nu en dan door de bak heen. Ik heb daar geen problemen mee er zitten namelijk met regelmaat ook konijnen in de bak. Op deze manier went mijn paard juist aan ander klein levend spul.
Verder struint hij lekker rond en beland met regelmaat in de mesthoop en de bagger. Dan te bedenken dat ik een witte hond heb := ...
Maar mochten er wel andere op stal zijn en loopt hij wel in de weg, dan weten ze dat ze hem in mijn box kunnen doen.

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:42

Ik nam vroeger vaak me hond mee. Mijn hond in ook netje opgevoed en luisterd prima!. Me hond het heerlijk om de hele dag buiten te wezen. Ze speelde met de veulens en ging lekker in de land zitten snuffelen. Ik had een kleedje ergens liggen waar de paarden niet bij konden en ging daar rustig liggen. Ook ging ze vaak mee als ik buiten ging wandelen. Nu kan ze jammer genoeg niet mee omdat de eigenaar van de verzorgpaardjes verhuis is en hun hebben ook honden en die honden kan niet goed met andere honden overweg. En nu kan ze jammer genoeg niet mee.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:46

Masi1 schreef:
Hij loopt los, luistert niet goed (omdat hij doof/slechthorend is), loopt in de bak te struinen terwijl ik rij.. euhm... de mesthoop is zijn favoriet :))

Ik sta op een kleine pensionstal, met mijn paard erbij staan er 5 op pension. Over het algemeen ben ik altijd 's avonds op stal en 9 van de 10 x alleen. Aangezien mijn viervoetervriend overdag al alleen is, vind ik het lekker als hij 's avonds een beetje rond kan struinen. Hij kan daar niet weglopen omdat het helemaal omheind is en omsloot is. Als ik aan het rijden ben loopt hij zo nu en dan door de bak heen. Ik heb daar geen problemen mee er zitten namelijk met regelmaat ook konijnen in de bak. Op deze manier went mijn paard juist aan ander klein levend spul.
Verder struint hij lekker rond en beland met regelmaat in de mesthoop en de bagger. Dan te bedenken dat ik een witte hond heb := ...
Maar mochten er wel andere op stal zijn en loopt hij wel in de weg, dan weten ze dat ze hem in mijn box kunnen doen.

haha ik herken iets van hondje hierin ook boefje nooit schoon meer aan het eind van de avond ben ook de enigste op stal die savonds er is dus hondje kan mooi z'n gang gaan:) maar wacht vaak op bepaalde stukjes bij hek waar ik blijf:)

Masi1

Re: Hond mee naar stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:01

Mijn vriend moet ook altijd lachen als ik met de hond terug kom. Zijn poten compleet zwart van de bagger, overal op zijn lijf en kop viezigheid van de mesthoop...
Ach, ik kan me daar niet zo druk om maken. Is het te erg (kan hij het zelf niet schoon likken) dan zet ik hem ff onder de douche.

Verder doet hij niemand iets kwaad. Is geen slopert, doet zijn behoefte niet op spullen/in stallen etc.
Struint gewoon een beetje rond haha.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:08

Ik zou een klein hondje niet meenemen naar stal als je zelf van plan bent te gaan rijden. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Of hou het echt bij je aangelijnd of opgetild.

Persoonlijk denk ik wel eens het is een pensionstal, geen hondenuitlaatplek. Ik hou van honden, maar meestal zijn de baasjes op stal met hun paarden bezig. Hoe braaf het hondje ook is, het veroorzaakt best vaak overlast of gevaarlijke situaties. Of hou ze aangelijnd, ook veiliger voor de hond. Als een paard tegen de hond aanloopt, wint het paard meestal.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:16

Masi1 schreef:

Je bent dan toch niemand verder tot last? :)

Ik zou er zelf niet zo snel problemen mee hebben (Oke, ik heb en geen eigen paard en mn verzorgpaard staat op een prive stal met een paar meiden). Ik vind het altijd wel gezellig als er wat honden (los) lopen. Maar honden die slecht luisteren (lees: continu voor je voeten lopen of in de bak continu voor je paard langs schiet of zelfs in je paard zn benen gaat bijten) of spullen gaan slopen/onderzeiken zou ik het wel vervelend vinden.
Het ligt er ook maar net aan op wat voor stal je staat en wat voor mensen er rond lopen.

Maar persoonlijk zou ik niet een chihauhau naar stal meenemen..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:28

vroeger ging mijn rottweiler altijd mee naar stal,en die lag netjes te wachten bij de stallen,nu hadden we daar geen bak,dus ze kon niemand voor de voeten lopen maar dat had ikzelf als eigenaar dan ook niet toegestaan...,was een teefje dus piste niet over hooi of spullen van andere mensen...

de andere pensionklanten vonden haar heel lief,ze had altijd aandacht ( of het moet toneelspel zijn geweest van die mensen :+ ) ,de pensioneigenaren vonden haar ook heel leuk,was haar eens kwijt en toen was ze blijkbaar uitgenodigd om pannekoeken te gaan eten bij de pensioneigenaren,na lang zoeken belde ik maar ten einde raad bij die mensen aan om te vragen of zij wisten waar Kim was, waarop ze zeiden dus dat ze pannekoeken aan het eten was,ze vonden Kim zo gezellig...... :D

en ze liep echt altijd mee met rijden,die hond maakte zo heel wat kilometers :) ,en was savonds zo een uurtje of 4 lekker buiten,heerlijk toch??

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:30

Hond mee naar stal,dat is echt afhankelijk van het gedrag van je hondje denk ik. Stel je koopt een pup en die blijkt echt niet fijn op stal te zijn,wat doe je dan he?!

Ik nam een herplaatser,die toevallig gewend was bij paarden. Ik had een open zadelkamer vlakbij mijn stal,en mijn hondje verbleef daar altijd wanneer ik paard uit de wei haalde of in de bak aan het rijden was. Die kwam niet dichtbij andere paarden in de buurt. Scharrelde wel rond af en toe,maar niet irritant. Als hij eens gepoept had zeiden stalgenoten dat en ruimde ik het op. Nooit overlast gemaakt of gehad met mijn hond. Al ken ik de andere kant wel,honden die ze opsluiten en de hele tijd zitten te janken in de box van het paard,of de weilanden ingaan om te jagen. Dat wil je dus echt niet hebben.

Afhankelijk van soort hond denk ik dus. Overigens is mijn hond een kruising van een labrador x boerenfox,en deze kon ook gewoon met mij mee het bos in,ik te paard en hij los. Geweldig is dat!

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:32

Mits honden goed opgevoed zijn lijkt het me geen probleem om de hond mee te nemen naar stal.

Heb een tijd een bijrijdpaard gehad bij mensen aan huis en toen ging mijn hondje ook vaak mee naar stal. Als ik aan het mesten was liep hij lekker door het weiland en wanneer ik aan het rijden was lag hij bij de stal. Liep ook nooit in de weg en luisterde braaf.

Toen ik een ander bijrijdpaard had welke op een pensionstal stond ging mn hondje niet mee. Vond ik niet handig met een stuk meer mensen en paarden waar ik rekening mee moest houden. Overigens hadden de pension eigenaren zelf ook een hond rondlopen, die liep op het terrein bij het huis of was in de kantine, daar had nooit iemand last van.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 07:42

Ik, m'n collega s en veel pension klanten nemen hun hond mee (naar t werk) ik hen er 3, m'n baas heeft er 3, dan al m'n collega s bij elkaar nog 5 :+ drukke boel maar eigenlijk zijn ze nooit iemand tot last lopen niet in de weg niet achter paarden langs niet de bak in etc daar gelden gewoon regeltjes voor en daar houden ze zich aan gaat prima :)
Dus nee hier geen rare ervaringen ja tuurlijk van pension klanten zijn ze soms wat irritant want die zitten overdag binnen en komen vol energie op stal maar ja zolang ze me niet in de weg lopen bij de paarden vind ik t best.
Gewoon lekker mee nemen en duidelijk vanaf t begin de regeltjes doornemen met je hond ;)

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:47

Saskia9 schreef:
Hond mee naar stal,dat is echt afhankelijk van het gedrag van je hondje denk ik. Stel je koopt een pup en die blijkt echt niet fijn op stal te zijn,wat doe je dan he?!

Ik nam een herplaatser,die toevallig gewend was bij paarden. Ik had een open zadelkamer vlakbij mijn stal,en mijn hondje verbleef daar altijd wanneer ik paard uit de wei haalde of in de bak aan het rijden was. Die kwam niet dichtbij andere paarden in de buurt. Scharrelde wel rond af en toe,maar niet irritant. Als hij eens gepoept had zeiden stalgenoten dat en ruimde ik het op. Nooit overlast gemaakt of gehad met mijn hond. Al ken ik de andere kant wel,honden die ze opsluiten en de hele tijd zitten te janken in de box van het paard,of de weilanden ingaan om te jagen. Dat wil je dus echt niet hebben.

Afhankelijk van soort hond denk ik dus. Overigens is mijn hond een kruising van een labrador x boerenfox,en deze kon ook gewoon met mij mee het bos in,ik te paard en hij los. Geweldig is dat!

Ben benieuwd hoe jouw hond eruit ziet... mijne is namelijk ook labrador x boerenfox.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:09

Bij mij op de manege hebben de eigenaren een hond.
Zo irritant!
Hij steelt letterlijk alles wat op de grond ligt.
Halsters, halstertouwen, zwepen, borstelen, snoepjes, jassen, caps, handschoenen, dekens, hoofdstellen, pionnen, noem maar op.
Ze hebben nog een hond, die blaft en bijt iedereen als je er langs wilt.
Naar de kantine moet je de trap omhoog, staat die hond daar.
Ik ga naar een andere manege, daar hebben ze drie honden. Twee lopen los over het erf en doen helemaal niks, de andere is bij hun thuis.
Ik heb zelf ook een hond maar die nemen we niet mee.
Ze blaft naar paarden en is doodsbang wegens een ongelukje.
Als ze mee gaat, stoppen we haar met de "stelende" hond in de bak als die vrij is en vermaken ze elkaar wel :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:11

Een goed opgevoede hond is voor niemand een last en dus prima. Hier een die gaat gewoon direct naast de deur liggen of in de stal.