Hond Darm probleem,welk voer?ten einde raad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Hond Darm probleem,welk voer?ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:17

Door niet te ontwormen loop je nog veel meer risico dat de darmen nog meer schade krijgen. Dat risico zou ik niet willen lopen. Juist de weerstand in de darm is al laag en dan vermeerderen wormen zich nog sneller als je pech hebt. En door die slechte weerstand kunnen ze vers vlees vaak ook niet goed verdragen. Daar zou ik ook voorzichtig mee zijn. Die van mij kon het toen absoluut niet verdragen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:41

Inderdaad Wilawander, als je het verkeerd doet kan het allemaal heel naar uitpakken. Ik zal mijn post wat verder toelichten:

Uiteraard zul je met het vlees aan moeten kijken hoe het valt (geef het wel minstens een weekje).
Je kunt ook overwegen om de darmen eerst te ondersteunen alvorens over te stappen, mochten de problemen ernstig zijn. Door bijvoorbeeld een probiotica.
En alvast te beginnen met een omega-3 supplement.
De overstap van brok naar vlees kun je het beste voorzichtig doen. Dat kan op verschillende manieren. Misschien even met je DA overleggen welke manier hem verstandig lijkt. (Mengen, eerst als snack geven, 's ochtends brok en 's avonds vlees of andersom etc.)

Tenzij je binnenkort moet ontwormen, kun je best een ontworming overslaan.
Als de nieuwe voeding goed aanslaat, kun je in de nazomer weer ontwormen. In een paar maanden heeft een hond echt nog geen ernstige worminfectie te pakken. Dan zullen die paar wormen hoogstens een goed effect op de weerstand hebben.
Heeft de voeding niet aangeslagen en zijn de darmproblemen nog niet opgelost, uiteraard gewoon netjes ontwormen.

Gooiske

Re: Hond Darm probleem,welk voer?ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:47

Mijn hond had ook telkens last van zijn darmen en diarree toen hij 1 jaar was, ook na royal canin van de dierenarts.
Toen rade de dierenarts mij Trovit dtp aan, dit is een brok op basis van maar 2 koolhydraten, namelijk aardappel en eend, hond doet het er super op, vind het lekker, en hoeft er niet veel van te hebben.
Hond wordt binnenkort 7 jaar.