Doorrijden na aanrijden kat??!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Re: Doorrijden na aanrijden kat??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 01:48

Heb ik dan ook een keer gehad toen ik in de auto zat me vader ging een auto inhalen en me vader zegt nog stomme meeuw.
De man wat er in zat toeterde niet ofzo meeuw zat lekker brood te eten en die man ga nog extra gas ook..
Was trouwens op de snelweg en heel erg rustig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 01:58

Passagier: "Waarom reed je die hond plat?!"
Chauffeur: "Oh oliebol, ik dacht dat het een kat was..."

Sorry, ik rem echt voor zowel honden als katten (en poolvossen, schapen,paarden, rendieren sneeuwhoenders etc etc)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 02:17

Ja vreselijk... ik heb 1x bijna een egel dood gereden. Hij stak over dus ik vol in de remmen (rustige landweg) en ik was moed aan het verzamelen om te kijken hoe het eruit zag... Toen ik de deur wilde openen liep hij ongedeerd naar de overkant gelukkig. Nog nooit zo opgelucht geweest.

Mijn vriend heeft een keer een kat aangereden zien worden. Kaak verbrijzeld, oog hing uit de oogkas en overal bloed... Geen oplappen meer aan dus. Een vrouw probeerde hem te wurgen, maar die zat daarna helemaal onder de krassen. Toen heeft mijn vriend zijn schoen op de strot gezet. Vreselijk vond hij het... En dat is ook een reden dat hij niet stopt als hij ziet dat er een dier aangereden is, hij wil nooit meer zoiets hoeven doen...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 02:34

Ik heb met mijn oude werk (Dierenambulance) eens een kat moeten ophalen die aangereden was en achtergelaten... Postbode heeft hem gevonden, warm gehouden met zijn jas en ons gebeld. Dat dier ga ik nooit meer vergeten.
Ik zat bij hem achterin de ambulance en heb maar rustig tegen hem gepraat, was een kat met halsbandje om, dus hij was dat vast gewend.

Dierenarts heeft er alles aan gedaan om hem te redden, maar hij was er ondertussen te slecht aan toe.... Als hij niet achtergelaten was zonder hulp, had hij iig nog een kans gehad.

Wij stoppen altijd en zullen altijd stoppen, maakt niet uit voor wat voor dier.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 03:33

Soms kan je gewoon niet stoppen..
Werd hier laatst op de Brienennoordbrug een kat aangereden..
Je kán in de spits gewoon niet op een twee of driebaansbrug stoppen...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 05:33

Ook ik heb al een aantal dieren dood gereden. Ik rijdt veel in het donker, dus de kans op confrontatie met dieren is een stuk groter dan overdag.
1x een konijn met myxomatose, zat midden op de weg en ontwijken was niet meer mogelijk door een tegenligger .
1x een konijn die probeerde tussen de spaken van mijn motor te springen terwijl ik 60 reed.

En een overstekende kat in Noorwegen. Ik ben nog gestopt en heb gekeken, maar hij was op slag dood.
Ik heb hem in de berm gelegd. Want een dierenambulance hadden ze er niet.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 07:20

Hier is een paar maanden geleden ons hondje doodgereden. De chauffeur is nog terug in zn achteruit gereden om te kijken maar is toen hard weggereden. Zonder de 2 huizen hier aan de weg te vragen of ze van ons of van de buren was. Zoo verdrietig! Dat ie m geraakt heeft is al heel erg, maar kan gebeuren maar dat je dan niet de moeite neemt om het diertje even "thuis" te brengen of bij de brievenbus te leggen snap ik niet. Ze was ontsnapt en gelukkig hebben de buren haar gevonden voordat ze in het asfalt gereden was.. maar verdikkeme, stop even en zoek de eigenaar of zorg dat ze gevonden kunnen worden door de eigenaar. Dat is een kleine moeite. Soms kan het niet, weet ik, maar vaak wel. Mijn woede/frustratie is dan ook niet op het feit dat ze doodgereden is, maar om het feit dat de chauffeur de moeite niet heeft genomen om ons op de hoogte te brengen.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 09:24

@xSCWx wat goed van jouw vriend. Ik snap dat hij het erg vond, maar hij heeft het diertje wel uit zn lijden verlost!

Als je niet kan stoppen, zonder jezelf of anderen in gevaar te brengen dan snap ik dat je doorrijdt. (Grote kans dat in zo'n situatie het diertje nog meer geraakt wordt, maar dan is ie zeker dood.. Blijft alsnog erg, maar wat ik gister zag was echt verschrikkelijk).

Als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en ziet dat t beestje dood is en doorrijdt, kan ik ook begrijpen (zou ik misschien van schrik ook doen).

Maar op een plek waar je echt wel kunt stoppen en dan doorrijden terwijl het diertje nog niet dood is? Dat vind ik echt erg. Misschien had dit diertje niet gered kunnen worden, misschien wel, maar anders had diegene m eerder uit de door hem veroorzaakte lijden kunnen verlossen..

Ik stond gewoon machteloos...

Wel heel fijn om te lezen dat jullie wel zouden stoppen en het ook erg vinden. En wat een verhalen zeg, ik krijg daar echt gewoon buikpijn van.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 09:57

kimz_angel schreef:
Schiet me niet neer ... het is me nog nooit gebeurt maar als het zou zijn zou ik nog niet uitstappen om de kat aan de kant te leggen.

Heb vroeger eens vol met uitslag gezeten door zo een kat wat altijd buiten zat. Daarom ben ik er niet zo gek op. Je weet nooit wat dat beestje op zijn lijf heeft

Dat doe je goed joh, lekker een geplet dier op de weg laten liggen zodat kleine kindertjes getraumatiseerd raken omdat ze het dier vinden. Laatst ook mee gemaakt, ook zo'n onfatsoenlijk persoon die in de hoofdstraat een jonge kat aanrijdt en ook gewoon doorrijdt. Kleine kinderen compleet over de zeik, oogjes waren uit zijn hoofd geplopt dus zag er ook niet fraai uit. Het is toch verdorie een kleine moeite om bij het dichtst bijzijnde huis even aan te bellen of het dier van hun is ? Kat hoeft daar niet voor aan geraakt te worden. Wat een slechte rotsmoes om door te rijden!!!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:00

dat je door rijdt als het dier dood is en aan de kant ligt kan ik nog snappen. Je hebt het neit voor je plezier gedaan en je kan niets meer doen voor het dier. Echter doorrijden terwijl het dier nog leeft snap ik absoluut NIET. Gisteren ook een telefoontje (dierenambu dienst) wij hebbendaar en daar een kat aan gereden. Vraag ik of die kat nog leeft en dan zegt men, geen idee de kat rolde weg en wij zijn door gereden maar of u even wil gaan kijken................. dat vind ik zo triest. Ik snap dat men er niet op zit te wachten, ik snap dat ze het niet expres doen en snap dat het rot vervelend is maar die kat kan er niet aan doen dat (een mogelijke) eigenaar beslist dat deze op straat mag lopen. Je kan toch op zijn minst even kijken of het dier nog leeft of niet?

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:06

Oh ik vind het altijd zo vreselijk als mensen dat doen! Onze kat is ook aangereden, precies voor ons huis. Hier zijn ze ook gewoon door gereden terwijl het een heel rustig weggetje is en er zat een parkeerplaats tegenover! Ze hadden daar gewoon even kunnen stoppen, maar nee hoor.....
En tja toen wij hem vonden was het al te laat :'(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:08

Bassenqua schreef:
kimz_angel schreef:
Schiet me niet neer ... het is me nog nooit gebeurt maar als het zou zijn zou ik nog niet uitstappen om de kat aan de kant te leggen.

Heb vroeger eens vol met uitslag gezeten door zo een kat wat altijd buiten zat. Daarom ben ik er niet zo gek op. Je weet nooit wat dat beestje op zijn lijf heeft

Dat doe je goed joh, lekker een geplet dier op de weg laten liggen zodat kleine kindertjes getraumatiseerd raken omdat ze het dier vinden. Laatst ook mee gemaakt, ook zo'n onfatsoenlijk persoon die in de hoofdstraat een jonge kat aanrijdt en ook gewoon doorrijdt. Kleine kinderen compleet over de zeik, oogjes waren uit zijn hoofd geplopt dus zag er ook niet fraai uit. Het is toch verdorie een kleine moeite om bij het dichtst bijzijnde huis even aan te bellen of het dier van hun is ? Kat hoeft daar niet voor aan geraakt te worden. Wat een slechte rotsmoes om door te rijden!!!!

Niet eens alleen kleine kinderen, het meisje dat hier kwam melden dat onze kat waarschijnlijk aan de kant van de weg lag was ook zwaar in shock. En die was al een pak ouder dan 18.

En je hoeft de kat roch niet op te pakken :? Even bij de eerste de beste huis aanbellen is vaak al genoeg..

En Anne_GTI, omdat de buurman steelt is de hele familie rot?
Meer dan genoeg eigenaren die je hartstikke dankbaar zijn zonder schelden, en die ene die dat wel doet doet dat ook alleen maar uit emoties waarschijnlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:10

Bassenqua schreef:
kimz_angel schreef:

Even kleine moeite om je beest bij je te houden. Dan gebeurt dit ook niet. Ik stop ook niet al zal ik wel proberen te ontwijken/remmen maar ik stop niet. Waarom zou ik een trauma moeten op lopen omdat een ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt over zijn dier? En als ie van niemand is, valt er ook niks terug te brengen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:11

Ik heb ooit een eend op de kop zien liggen op een hele drukke weg, levend want hij probeerde om te draaien. Ik wou hem natuurlijk helpen maar er stopte geen een auto zodat ik hem kon helpen zonder zelf aangereden te worden. uiteindelijk is een man gewoon gestopt, heeft hem snel rechtop gezet en naar de berm 'gedreven' en toen weer snel verder gereden aangezien er veel auto's achter hem stonden.

Ligt er denk ik gewoon aan wat voor dierenvriend je bent. Kan me goed voorstellen dat je zelfs als dierenvriend juist niet stopt. Niet erg fijn gezicht zo'n plat dier.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:12

Oh hoe kunnen mensen he, doorrijden en een dier zo hulpeloos achterlaten... vreselijk.

Ik rem overal voor, zelfs een rups probeer ik nog te reanimeren. Vorig jaar kerstnacht kreeg ik enorme last van blaasontsteking, mijn vriend heeft me naar de huisartsenpost gebracht voor een kuurtje antibiotica. Op de terugweg (het was rond 4 uur) schoot er een reiger onder een viaduct vandaan de weg over en die klapte zo tegen mijn vriend zijn bus op ;(
Op dat punt konden we niet stoppen, maar we zijn gekeerd en teruggegaan, we hebben de dierenambulance gebeld. En ik heb me toch een potje staan huilen, midden in de nacht naast de weg... Afschuwelijk vond ik het, arme reiger. Gelukkig was de meneer van de dierenambulance er heel snel, hij heeft hem meegenomen naar de vogelopvang. Ik vraag me nog altijd af hoe het nu met hem is, ik denk dat hij een gebroken vleugel had.
Doorrijden zonder ook maar iets te doen zou ik nooit van mijn leven kunnen :n

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:15

Bah wat een naar onderwerp.
Ik heb ook een aantal konijnen aangereden, ben een keer zelfs omgedraaid met de vrachtwagen omdat ik zag dat ie nog leefde... bah vreselijk.

Ik snap mensen die een dier aanrijden en doorrijden ook niet.
Het kan natuurlijk van schrik zijn, maar het grootste gros rijd bewust door..
En extra gas bijgeven snap ik al helemaal niet .
Waar ik eerst woonde was het altijd een probleem met de dierenambulance, heb een keer gebeld toen met een storm een verdwaalde zwaan op de doorgaande weg liep, deden ze niets aan want liep net op het grensgebied waar geen dekking voor de dierenambu was ????
Even zo met een aangereden kat gehad, lag midden op de weg , dus ik auto aan de kant, 3 auto's reden er gewoon nog overheen, een 4e stopte netjes midden op de weg en liet mij de kat opruimen, dierenambu gebeld, en jawel ook deze lag net op het grensgebied waar geen dekking was, moest de gemeente maar bellen, die op zijn beurt zei dat ze daar niets mee deden, na een week was de kat pas weg ...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:16

Ik heb helaas ook de nare naging om te remmen of te ontwijken als er alleen al vogels langs vliegen. Dit kan echter ook levensgevaarlijk zijn. Daarbij denk ik dat je het echt niet altijd door hebt als je over een kat of egel rijd. Ik heb ook wel eens dat je een hobbel voelt bij je achterwiel, maar als je daarvoor niks zag denk je al gauw dat het een put of tak is. Als men het wel door heeft en toch door rijd waar je mogelijk kon stoppen...daar heb ik natuurlijk geen goed woord voor over.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:19

Sommige mensen zijn echt bizar.

Zo hebben wij een keer een aangereden jonge kat gevangen die drie poten gebroken had. De botten kwamen door zijn huid heen. Maar het was een wild katje en gaf niet op. We hebben hem gevangen en de dierenambulance gebeld. Deze zullen hem wel ingeslapen hebben. Ik kan er niet bij dat mensen dan gewoon door rijden...

Of iemand die onze kat aangereden heeft met een gigantische snelheid. Stopte 100 meter verderop, waarop mijn moeder aangaf of ze niet wat rustiger kon rijden. Toen vond ze "dat mijn moeder blij mocht zijn dat ze überhaupt stopte." Kat was dood...

Heel bizar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:22

Ik ken iemand die echt de grootste hekel heeft aan katten. Hij vind het zelfs niet erg dat zijn hond de katten pakt, die op zijn terrein komt.

Maar als hij een kat aan rijdt. Gaat hij zeker kijken als beestje nog leeft. En leeft het beestje nog. Dan draait hij ze de nek om.

Want hij vind dat geen enkel dier hoort te lijden. Ook is het zijn ogen maar een kat.

Mijn autorij instructeur woont in Duitsland. Maar daar loopt geen kat over straat. Want ze schieten daar de katten gewoon neer. Mijn instructeur zelf niet. Maar de buren wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:32

Dat mensen bewust naar een dier toe sturen hoeft niet altijd zo te zijn.
Een collega van de Dierenambulance had het daar ook al vaker over gehad, dat ze niet kon snappen waarom mensen dat deden!
Tot ze mij op een avond belde dat ze mét de ambulance over een egel heen gereden was, egel lag al op de weg, ze wilde er omheen rijden maar stuurde per ongeluk juist naar de egel toe en er reed er overheen.. Egel was al aangereden dus was meteen uit zijn lijden verlost maar die collega voelde zich verschrikkelijk..
(Gelukkig was het niet zo dat mensen haar gebeld hadden en dat ze er bij aankomst maar gewoon overheen reed, ze was onderweg naar huis toen ze hem op straat zag liggen..)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:37

Ik heb van de week nog een kat doodgereden. Ben gestopt en erheen gelopen. Beestje leefde nog maar ik was over zijn kontje heengegaan dus die had het nooit overleefd. Heb het beest de nek maar omgedraaid. Was niet meer bij maar ademde nog. Hij had zo'n kokertje waar het nummer van de eigenaar oo stond. Heb gebeld en gezegd wat er was gebeurd. Ze was heel blij dat ik het beestje uit zijn leiden had verlost en dat ik belde. Ze hoefde het beestje niet te zien dus heb hem in de bosjes gelegd zodat het niet zichtbaar was.

Ik stop wel, want eigenaren mogen best weten dat hun beestje niet meer thuis komt en wie weet kun je het beestje helpen. Ben echt geen kattenfan maar laten liggen kan ik ook niet..

Edit;
Waar ik me wel helemaal dood aan erger is dat mensen gevaarlijke dingen doen met de auto om een dier te redden. Dus bovenop de rem, uitwijken. Zo is laatst mijn spiegel eraf gereden door iemand die uitweek voor een eend die allang weg was toen zij op dat punt was. Heb liever dat ze een dier doodrijden en dan kijken dan dat ik ze bijna frontaal heb (heb zelf ook giga uitgeweken want stond nog net met 2 bandjes op het asfalt).

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:44

heb 1 keertje een konijntje gered.. was een wss ontsnapt konijntje maar we zaten in de auto en ik zie iets in de berm liggen en roep: PAP! STOP! dus ik zie dat het een konijntje is onder de schrammen maar leefde nog. probeerde weg te kruipen. dus met een handdoek opgepakt en mee naar de DA gereden. geen wormen vlooien of wat dan ook. maar konijn heeft het gered. we hebben heel veel flyers enzo uitgedeeld en opgehangen maar eigenaar is nooit op komen dagen. dus konijntje zit hier nu heerlijk in de ren met een vriendje (van een konijnenopvang)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:47

@Ilaan, wat een rare eigenaren. sorry maar je wilt je kat toch wel begraven en niet laten verrotten langs de weg?

maar misschien is dat voor iedereen persoonlijk. :S

Mijn hond is 3 jaar geleden op de snelweg in almere doodgereden. (was mijn schuld, want een hond hoort natuurlijk niet op de snelweg) Ik had een husky, en die liep altijd los. alleen schoot er net voor haar neus, een vosje langs, hup de snelweg over. Mijn hond, waar ik zo van hield, lag 12 meter uit elkaar, met de darmen aan de ene kant, en de lever aan de andere kant. plus brokstukken van de idioot die haar heeft aangereden maar is doorgereden.

Politie wou niet komen.. tsjah, eerst wel, maar na 3 kwartier waren ze er nog niet. even gebeld, en ze vonden het niet meer nodig om te komen.

Ik kan er NIET bij dat je niet stopt ook al is het dier dood. (mits je niet kunt stoppen) maar alsnog bel je de dierenambu. Ik heb echt een trauma gehad. het doet echt heel erg veel met je.. nog steeds trouwens..

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:53

Ik vind dat echt, nja ik heb er geen woorden voor eigenlijk.. Zo gevoelloos komt het dan over als mensen doorrijden.

Wij hebben zelf een keer een vos onder de auto gehad. Het was wat donker en hij kwam net voor de auto langs en dat werd hem fitaal. We zijn nog uitgestapt maar konden hem niet meer vinden.. Ik hoop maar wel dat die in 1x dood was.
Onze auto was daarna wel kapot, we zijn nog doorgereden naar de verjaardag. Daar kwamen we erachter dat er toch iets lekte |o

Edit: Femo, oh dat lijkt me inderdaad echt verschrikkelijk!! :(
Laatst bijgewerkt door Legoblokje op 02-03-14 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:54

Nou het beestje zag er niet uit. Zat helemaal onder het bloed en de hele achterkant was plat. En had ook niet geweten hoe ik het beestje mee had moeten nemen want had geen vuilniszakken bij. En een bebloed beest in de auto los daar begin ik niet aan.