Hoe kom ik van de vlooien af?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:20

paardje1983 schreef:
de hond op een zadeldekje of op een paardeken laten liggen. klinkt raar maar alle vlooien gaan er kapot van, en de goedkoopste en de beste middel tegen vlooien.

Moet dat een vieze of een schone zijn?

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:35

Mijati schreef:
paardje1983 schreef:
de hond op een zadeldekje of op een paardeken laten liggen. klinkt raar maar alle vlooien gaan er kapot van, en de goedkoopste en de beste middel tegen vlooien.

Moet dat een vieze of een schone zijn?

Ik geloof dat vlooien niet van de paardengeur houden, dus ik denk een vieze :D

Undefined

Re: Hoe kom ik van de vlooien af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 22:37

Vies paardendeken is niet in de buurt :+

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 13:45

Is het trouwens voor het ontwormen handig om af te wisselen van merk? Mijn moeder wil dit niet want ze heeft nog tabletten van het andere pakje :') Maar anders haal ik zelf even een andere. Hij moet nu ongeveer weer dus doen we dat gelijk.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:51

Undefined schreef:
Is het trouwens voor het ontwormen handig om af te wisselen van merk? Mijn moeder wil dit niet want ze heeft nog tabletten van het andere pakje :') Maar anders haal ik zelf even een andere. Hij moet nu ongeveer weer dus doen we dat gelijk.

Zolang je niet onderdoseert, zou elke vlooien en wormen middel de gewenste werking moeten hebben. Wormenmiddel kan je vrij veel overdoseren, een vlooienmiddel niet (veel). Zorg dat je weet wat je hond weegt en zorg dat je de richtlijnen aanhoudt van zowel de pipetjes als de omgevingsspray. Mocht het niet werken doe je toch iets verkeerd.

Als je vervolgens stofzuigd, spuit ook even wat in de zak of gooi de zak weg. En zorg dat je alles, maar dan ook alles waar mogelijk vlooien op kunnen zitten, wast/reinigt. Denk dus ook aan bijv. De auto, mocht je hond mee gaan met de auto.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 04:58

Patoucha schreef:
Heb je katten?
Dan moet je die goed behandelen.
Wij hebben toen advantix gebruikt en echt zo snel als mag weer behandeld.

AdvanTIX zou ik niet gebruiken. Dan weet je zeker dat zowel de vlooien als je kat dood neer valt! Advantage mag wel!

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 06:42

Ik zou stronghold kopen, vlooien zijn resistent voor frontline dus dat werkt niet, stronghold dood vlooien mijten en wormen behalve de lintworm. Strongjold dood ook alle vlooien in de omgeving. Ik ben Nooit meer tevreden geweest over een product als dit. Onze katten hebben al 2 jaar geen vlooien meer. En me fretten en konijnen worden er ook mee ontvlooit

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 07:02

Mijn hond heeft nooit last gehad van vlooien, maar wel van teken.. Ik had advantix/advantage voor haar.. Eén behandeling en ik heb geen teek meer gezien.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 10:08

Heb gisteren die pillen bij de da gehaald! Was niet echt een kundige assistente, ze kon me niet vertellen wat ik het beste kon doen dus heb maar gewoon de pillen meegenomen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:55

Oh my, dit hebben wij een paar jaar geleden in huis gehad. Was in staat om te gaan verhuizen!

Bolfo Gold druppels werken erg goed en pure azijn op de vloeren en in de kieren spuiten. Poppen zijn niet te vernietigen, maar ze kunnen niet zo goed tegen zuur.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:00

Vanochtend naar de dierenarts geweest.
Had het er over gevraagt.
Die zei dat je elke 4 weken moet ontvloeien want de vlooien druppels werken maar 4 weken.
En op een gegeven moment heb je gewonnen zeiden ze. Want ze leggen 20 eieren op een dag ofzo.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:03

Hier ook 3 jaar geleden plaag gehad, advantix etc werkte niet, totdat we elke maand stronghold pipetjes gingen gebruiken, zowel voor de honden als de katten! Werkte en werkt super, voor ons niks anders meer hoewel de geluiden rond seresto ook erg positief zijn . Ook goed ontwormen want worm met vlo is een cyclus

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:12

Ik zweer bij advantage pipetten! Alleen ontwormen en ontvlooien niet tegelijk doen!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:16

Undefined schreef:
Heb gisteren die pillen bij de da gehaald! Was niet echt een kundige assistente, ze kon me niet vertellen wat ik het beste kon doen dus heb maar gewoon de pillen meegenomen.

De comfortis pillen? Helpen ze? Bij mijn kat waren ze ideaal!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:16

Advantix! Werkt als een tierlier :) En dan natuurlijk wel heel je omgeving nog even onder handen nemen...

Onze Chihuahua had helaas tijdens haar verblijf bij mijn schoonbroer vlooien opgelopen.
Beestje behandeld met Advantix, maar ondertussen zat heel het appartement VOL vlooien.

Dan hebben we een firma laten komen om alles professioneel te behandelen.
Meest verschrikkelijke dagen van mijn leven.

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:21

Frontline werkt inderdaad niet en omgevingsspray van Bolfo bij mij ook niet. Ik heb met m'n katten van de dierenarts vlooienmiddel gekregen. Duur, maar werkte wel.
En zoals meerdere mensen zeggen; elke dag (het liefste twee keer) stofzuigen en je stofzuigerzak legen. Goed de hoekjes meenemen.
Heel veel succes ermee, ik hoop dat ik het niet nog een keer meemaak!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:25

Probeer eens met goed hondevoer (barf). Mijn hond heeft zelden vlooien en meer mensen die hun honden natuurlijk voeren hebben deze ervaring.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:31

Als vlooien resistent zijn voor Frontline, dan zou het eigenlijk toch niet meer verkocht mogen worden?
Zo goedkoop is dat spul ook niet.Dus daarom bleef mij X Chi gewoon vlooien houden,ik gebruikte toen ook Frontline.Ben over gestapt op Advantix en dat helpt wel.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:31

Frontline werkt niet, ik heb goede ervaringen met stronghold.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:33

Stronghold en Bolfo Gold hebben dezelfde werkzame stof, maar Bolfo is wat goedkoper (kreeg ik als tip van mijn dierenarts).

Frontline werkt niet meer, maar waarom zouden ze het uit de handel halen? Net zoals dat Exil ontworming voor dode dieren heeft gezorgd... is ook niet uit de handel gehaald.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:44

Vroeger was er DDD tegen vlooien bij honden en katten en dat spul werkte super! niet maar 4/6 weken maar maandenlang.En opeens werd het uit de handel gehaald omdat het giftig zou zijn.
Maar álle vlooienspul is toch giftig.
Iets wat niet werkt en veel geld kost zou ook uit de handel gehaald moeten worden.Je koopt een middel tegen vlooien,dan hoort het ook te werken.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:01

Ik gebruik bij mijn hond en kat wel Frontline, niet de pipetjes maar de spray, hier spray je je hond en kat helemaal mee in.
Werkt hier prima :)

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:11

Ik heb jaren geleden een vlooienplaag gehad. In een oud huis met heel veel kieren was het bijna onmogelijk om alles goed te behandelen dus ben ik voor de serieuze aanpak gegaan en heb ik via de gemeente iemand laten komen om het huis te spuiten. Kosten waren toen zo'n 100 gulden (ja het is echt lang geleden haha)

Resultaat was werkelijk super. Het gif waarmee zij werken was zo'n 30 keer sterker dan de omgevingsspuitbussen werd mij toen verteld. Na de behandeling moest ik ook een paar uur uit huis en de dieren ook. Daarna goed luchten.

Ik heb sindsdien geen omgevingsspray meer hoeven te gebruiken, inmiddels heb ik al een paar jaar geen huisdieren meer maar als ik ooit weer zo'n situatie zou hebben dan zou ik me geen moment bedenken en voor mn huis een professional inschakelen naast de gebruikelijke behandelingen van de dieren zelf.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:14

Ik gebruik Bolfo Gold voor mijn kat, dit spul werkt super +:)+

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 17:27

Heb inderdaad comfortis pillen, zes stuks!
Omgeving gaan we zaterdag nog een keer goed aanpakken, even geen tijd voor gehad en ik ben de hele week niet thuis maar met deze pil denk ik dat hij er zelf geen last van heeft tot die tijd.

Overigens was het niet zo dat de vlooien echt door het huis springen, je zag ze alleen op de hond (vriendin van mij had ze bijvoorbeeld een keer door de hele kamer springen). We gaan nu in ieder geval zes keer om de vier weken deze pil doen en daarna een ander vlooienmiddel dan Frontline.