aquarium 250L. welke vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 05:54

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:26

_San87_ schreef:
Wispeltuur schreef:
Je visbestand is opzich prima zo qua combinaties, leuke en relatief vriendelijke vissen allemaal. Ik persoonlijk zou alleen de corydoras wel aanvulllen, alle corydora`s zijn scholenvisjes en worden graag gehouden vanaf 6 dieren maar altijd liever met meer. Marmerbijlzalmpjes zijn ook erg leuk om te houden, maar ook hier geld vanaf 6 stuks.

Heb je echt geen idee wat voor een algeneters je hebt? De meeste worden namelijk erg groot of kunnen agressief zijn naar andere mannetjes.

De enigste kreeftjes en krabbetjes die in een gezelschapsbak te houden zijn zijn cpo kreeftjes, deze zijn verkrijgbaar in t blauw en oranje en kunnen prima in jou bak.

Garnalen zijn ook altijd leuk en vaak nog een beetje nuttig ook, je zou kunnen overwegen 1 of 2 waaierhanden te nemen, wel kan dit alleen in een bak die al goed rijp is en dus langer draait. Mocht je waaierhanden kiezen lees je dan goed in, om de beestjes gezond te houden stellen ze wel een aantal eisen waar ze niet zonder kunnen, zoals bijv een plekje in de stroming.

Japonica garnalen zijn ook makkelijke en hele nuttige garnalen :)

Discussen en manen moet je echt niet aan beginnen daar is jou aquarium veel en veel te klein voor. Voor 1 discusvis word 50 liter per vis aangeraden, jouw aquarium is 250 liter er zouden dan dus 5 discussen in passen volgens de regel. Maar, een aquarium bevat grind, hout en wat planten dus dat is al heel wat liters minder, daarnaast zijn discussen scholen vissen die graag met 6 of meer worden gehouden. Het zelfde geld ongeveer voor maanvissen.
Ik zelf zou een bak vanaf 1,5-2 meter nemen voor discussen en absoluut niet kleiner.

Bepaalde cichliden soorten kunnen overigens heel prima bij discussen.

Als laatste nog, wees waakzaam dat er niet te veel vissen in het aquarium komen zeker als je een interne ipv externe filter hebt.

CPO'tjes zijn heel agressief naar vissen toe. Sowieso geen ideale combi met corydoras. En ze zijn oranje, niet blauw, CPO is namelijk Cambarellus Patzcuarensis Orange. Verder ben ik het met je bericht eens.

Bedankt voor t verbeteren van mijn bericht, in de aqua winkel hebben ze er andere dingen over gezegd maar dat gebeurt wel vaked he dat ze foute info geven. Ook slecht van me om info te geven die ik niet nagechekt heb.

Weer wat bij geleerd :)

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:15

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:31

Mysticism schreef:
Ik wil zeker een paar kreeftjes er bij! Mijn vriend wil er graag een aantal krabbetjes in haha. :Y)

al eens op http://www.lobsterboy.nl gekeken?