vlooienband of druppels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:15

marleen_usar schreef:
Bij die Seresto band staat dat ze vlovrij moeten zijn als hij om gaat is dat echt zo?

Hier deed ik ze om toen de kat stijf stond van die krengen.
Het is niet zo'n ouderwetse stinkband als vroeger en je mag hem gewoon aanraken.

appiesjappie

Re: vlooienband of druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 17:10

Ok ik denk al als mijn hond zo n band om heeft denk ik er niet steeds aan dat ik haar daar niet mag aanraken.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:04

Advantage, stronghold of practic, zijn gewoon pipetjes. De seresto band werkt ook erg goed.
Met de band om kun je ze gewoon aaien.
En pillen? Je hebt nu comfortis, werkt ook erg goed.

Het probleem is dat middelen in de winkel oudere middelen zijn, vlooien KUNNEN hier resistent voor raken. Dit is wel het geval bij Frontline, die werkt echt enkel nog meer.

De nieuwste middelen waar de vlooien erg goed op reageren zijn te koop bij een da. Die middelen zijn niet verkrijgbaar in een winkel.
Tja het kost misschien wat, maar bijna net zo duur als de frontline die niet meer werkt.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 21:30

Ik heb een vlooienband gehaald van seresto. Hele poos gepraat met iemand er ovet. Het is gewoon heel moeilijk omdat hier boerederijkatten lopen en zij hebben waarschijnlijk vlooien maar ze zijn moeilijk te behandelen omdag ze verwildert zijn. Ik kan wel frontline geven maar omdat lieke vaak nat word in de regen of gedoucht word omdat ze vaak in de rommel ligt te rollen en giga stinkt! Werkt het minder. Anticonceptie voor de vlooien maar heeft weinig zin zd bkijven zitten maar kunnen geen jonkies maken. Vlooienband was ook niet het beste maar het proberen waard. En een stukje van de vlooienvand wat over blijft in de stofzuigerzak doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 07:17

in de stofzuiger doen is een leuk idee maar werkt niet dan in de zak zelf. Immers de stofzuiger zuigt de vloerbedekking hij spuugt er niet op alleen gaat de geur van de band (als die er is) wel in de lucht hangen maar daar schrik je geen vlo mee af (misschien wel visite ;) ) je moet echt een goed (bijv van HG) omgevingsspray hebben. Je kan proberen te bezuinigen door zo'nband in de stofzuiger te doen maar uiteindelijk ga je duurder uit zijn want die omgevingsspray zal je toch nodig hebben.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 08:08

Maar de vlooien die nu in mijn stofzuiger zak leven krijgen jonkies die komen naar buiten en dan heb je er nog meer

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 08:10

Zijn de banden wel waterproof eigenlijk. Als het regent bijvoorbeeld

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 08:39

dierenfan schreef:
in de stofzuiger doen is een leuk idee maar werkt niet dan in de zak zelf. Immers de stofzuiger zuigt de vloerbedekking hij spuugt er niet op alleen gaat de geur van de band (als die er is) wel in de lucht hangen maar daar schrik je geen vlo mee af (misschien wel visite ;) ) je moet echt een goed (bijv van HG) omgevingsspray hebben. Je kan proberen te bezuinigen door zo'nband in de stofzuiger te doen maar uiteindelijk ga je duurder uit zijn want die omgevingsspray zal je toch nodig hebben.

Je zuigt de eitjes op die in het huis overal liggen, die komen door de warmte en trillingen van de stofzuiger uit, door dus een stuk in de stofzuigerzak te doen pak je ze daar ook aan.