Kiki is gedekt, vol verwachting.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goudlokje1

Re: Kiki is gedekt, vol verwachting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:26

Nouja, er is duidelijk niet nagedacht over aandoeningen bij de pups.. Er zitten genoeg honden in het asiel, ga er daar eentje halen dan.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:27

@cheybinkie - dat is geen test. DA luister meestal alleen naar het hart, en beoordeelt de algemene conditie.. verder niks.
dit is een geval van vermeerderen, niet fokken.
zien we strax ook wel aan de prijs van een pup.
zal niet tegen kostprijs worden.
al zegt iedereen die voor een pretnest gaat, dat het voor de lol is.
4 x b.v. 500 euries is ook erg leuk :j
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 27-02-14 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:28

spicegirl , o het spijt me :) dus ze testen niet het bloed enzo?

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:28

cheybinky schreef:
Kenyada ,
ik vraag me wel is af,zolang het dier er geen last van heeft, moet een hond dan persé mooi zijn?
ik ga liever voor een hart van goud en een wat minder knap uiterlijk , dan een eersteklas stamboek chihuahua die keft en bijt ?

Tuurlijk, als een hond niet de kleur heeft die je mooi vind, of je valt voor het geweldige karakter van een herder terwijl je het ontzettend lelijke honden vind, dan is dat geen probleem toch?

Maar helaas zijn het grootste deel van de dingen die een hond 'niet mooi' maken welzijnsbelemmerend. Denk hierbij aan plofoogjes, scheve poten, slechte tanden, rugklachten etc. etc.

Dus stel hier komen pups uit waarvan de ogen bijna uit hun kassen springen, en die 24/7 met hun tong tot op de grond lopen. Dan kunnen ze nog zo'n groot hart van goud hebben, het zijn ongezonde honden, met serieuze welzijnsproblemen die je in mijn ogen niet eens op de wereld zou mogen willen brengen ;)
En helaas heb je met deze kruising vanuit de twee rassen gezien gewoon een ontzettend grote kans dat de puppies niet zo gezond zullen zijn als hoort.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:29

Geen idee, dat is precies wat ik me af vraag :o? Misschien heeft de TS daar hele goede redenen voor, buiten de gezondheid om, want als je weet dat chihuahua's veel gezondheidsproblemen hebben, dan kies je een andere combi uit neem ik aan...

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 14:29

cheybinky schreef:
denk een algemene test of ze gezond zijn spicegirl , dat het diertje geen ziektes heeft.

ts, onwijs veel plezier en het is een enorm mooie ervaring!
update je ons?

jammer dat mensen doorzeuren over de testen, als jij zegt dat jou hond gezond is, dan is die dat.
en is het niet zo mensen, is ze toch al gedekt, dus houden we daar anders over op? want het is nutteloos.

Reageer er ook niet meer op hoor.
Ze zijn allebij getest en dan bedoel ik niet de kruisjes in het paspoort.
Spannend allemaal, misschien houden we zelfs 2 pups want mijn vriend is echt gek op Kiki, hij zei al als ze dat aanhankelijke erven van haar dan blijven er 2.
Ben 3 hondjes verloren dus er kunnen wel 2 pups blijven, afwachten..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:30

waarop dan getest ?
mss testresultaat inscannen ? kunnen we meekijken..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:31

ironic__ schreef:
cheybinky schreef:
denk een algemene test of ze gezond zijn spicegirl , dat het diertje geen ziektes heeft.

ts, onwijs veel plezier en het is een enorm mooie ervaring!
update je ons?

jammer dat mensen doorzeuren over de testen, als jij zegt dat jou hond gezond is, dan is die dat.
en is het niet zo mensen, is ze toch al gedekt, dus houden we daar anders over op? want het is nutteloos.

Reageer er ook niet meer op hoor.
Ze zijn allebij getest en dan bedoel ik niet de kruisjes in het paspoort.
Spannend allemaal, misschien houden we zelfs 2 pups want mijn vriend is echt gek op Kiki, hij zei al als ze dat aanhankelijke erven van haar dan blijven er 2.

Hoezo wil je niet duidelijk zijn over waar de honden op zijn getest :)?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:32

spicegirl schreef:
waarop dan getest ?

Vind je dat niet een beetje ver gaan? Waarom moet TS bij jou verantwoording afleggen?

Ik blijf er wel bij dat ik in de reu geen zuivere chihuahua zie en deze kruising nooit had gemaakt, maar het blijft wel de zaak van TS.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-02-14 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:32

Moet eerlijk zeggen... Vind het een beetje raar dat je dit topic maakt. Pas op, natuurlijk is het hartstikke leuk dat je de pups krijgt, en ik vind dat vooral iedereen moet doen wat hij wil.
Maar je maakt een topic met: moet ik het wel doen, wat vinden jullie? Dan krijg je reacties die je niet zinnen en dan reageer je daar niet meer. Vervolgens besluit je een andere reu te kiezen maar het toch te doen... Beetje vreemd.

Daarbij vraag ik me ten zeerste af of je reu een chihuahua is. Veel te veel haar en een rare knik in zijn neus. Lijkt mij inderdaad ook alsof er eerder pekinees doorheen zit. In dat geval krijg je dus hele rare kruisinkjes. Als in, die kun je niet verkopen als naakthondxchihuahua, want dat zijn het niet.

Hoe dan ook, succes met de dracht en ik ben benieuwd naar pups. Die zijn namelijk altijd leuk, ongeacht de ouders :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:33

ook ik ken het andere topic.
ik ben heel benieuwd wat voor pups hier uit gaan komen :)

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 14:34

Cayenne schreef:
spicegirl schreef:
waarop dan getest ?

Vind je dat niet een beetje ver gaan? Waarom moet TS bij jou verantwoording afleggen?

Ik blijf er wel bij dat ik in de reu geen zuivere chihuahua zie en deze kruising nooit had gemaakt, maar het blijft wel de zaak van TS.

;)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:35

KittyDylan schreef:
Ik volg. Ik heb geen verstand van wat ze allemaal zeggen maar elke hond is mooi, zelfs die hondjes die de lelijkste honden ter wereld zijn :)

Je moet wel aan de gezondheid van de puppys denken.

Ik volg, ben benieuwd wat eruit komt.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 14:35

Pluttersput schreef:
Moet eerlijk zeggen... Vind het een beetje raar dat je dit topic maakt. Pas op, natuurlijk is het hartstikke leuk dat je de pups krijgt, en ik vind dat vooral iedereen moet doen wat hij wil.
Maar je maakt een topic met: moet ik het wel doen, wat vinden jullie? Dan krijg je reacties die je niet zinnen en dan reageer je daar niet meer. Vervolgens besluit je een andere reu te kiezen maar het toch te doen... Beetje vreemd.

Daarbij vraag ik me ten zeerste af of je reu een chihuahua is. Veel te veel haar en een rare knik in zijn neus. Lijkt mij inderdaad ook alsof er eerder pekinees doorheen zit. In dat geval krijg je dus hele rare kruisinkjes. Als in, die kun je niet verkopen als naakthondxchihuahua, want dat zijn het niet.

Hoe dan ook, succes met de dracht en ik ben benieuwd naar pups. Die zijn namelijk altijd leuk, ongeacht de ouders :)

Haha ze hebben allebij een stamboom maar tis wel goed :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:36

Goed dat beide honden getest zijn TS :j
Maar waar ik wel aan twijfel is de raszuiverheid van de reu. Ik hoef nu geen ingescande stamboomformulieren ofzo :+ , maar als je me zou kunnen vertellen van welke fokker hij is? Mag ook via PB. (puur interesse)..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:37

Stambomen kan je net zo goed mee opgelicht worden hoor. Fokkers houden die soms vast en geven hem aan andere honden mee ;) hebben wij ook eens bijna gehad.
Maar goed, jij je ding :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:38

Wat is de stamboomnaam van de reu?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 14:39

Pluttersput schreef:
Stambomen kan je net zo goed mee opgelicht worden hoor. Fokkers houden die soms vast en geven hem aan andere honden mee ;) hebben wij ook eens bijna gehad.
Maar goed, jij je ding :)

Zo is dat

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:44

Ik volg :) ben erg benieuwd wat er uit komt :D

de ouders van mijn hondjes waren ook niet knap, maar ik heb er prachtige hondjes uit en die gezond zijn :)
Het is TS haar keus om dit te doen, als je het er niet mee eens bent prima. (zoveel mensen zoveel meningen..)
Maar het is moeilijk terug te draaien, TS ik hoop dat alles goed gaat met de zwangerschap en bevalling :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:45

Ik vind het teefje erg leuk, maar de combi met de reu had ik niet gedaan. Had eerder een leuk Markiesje oid genomen of een vlinderhondje

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 14:48

Riannesodd schreef:
Ik volg :) ben erg benieuwd wat er uit komt :D

de ouders van mijn hondjes waren ook niet knap, maar ik heb er prachtige hondjes uit en die gezond zijn :)
Het is TS haar keus om dit te doen, als je het er niet mee eens bent prima. (zoveel mensen zoveel meningen..)
Maar het is moeilijk terug te draaien, TS ik hoop dat alles goed gaat met de zwangerschap en bevalling :)

Dankjewel.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:48

Mijn hond is ook een kruising, uit een markiesje.
Had zoals hierboven, (Billy) ook een vlinderhondje oid genomen. Voor een chihuahua karakter had ik een rasechte chihuahua genomen.
Maar gedekt is gedekt. Nu hopen op gezondheid en veiligheid.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:52

Limoen schreef:
Wat is de stamboomnaam van de reu?

Hier ben ik wel heel benieuwd naar maar gok dat we dat nooit te horden krijgen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:54

Ik hoop dat je pups gezond zijn, echt waar. Maar als ik de kruising zo zie...
Maar op 19 feb opende je het andere topic en nu 8 dagen later is ze al gedekt. Ik vind dat toch redelijk vlot, je had ook opzoek kunnen gaan naar een meer correcte chi.
Wel weet ik dat geteste ouders geen garantie zijn op gezonde pups. De ouders kunnen ook drager zijn.
Ik ben ook benieuwd naar de stamboeknaam van de chi (mag ook per pb) gewoon nieuwsgierigheid.
Edit. Ik snap eigenlijk ook niet waarom een erkende chi fokker zijn reu op een ander ras zet. Giede fokkers willen juist de chi verbeteren en geen kruisingen maken.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:55

Billy schreef:
Had eerder een leuk Markiesje oid genomen of een vlinderhondje
Eens! Moest ik ook direct aan denken qua leuke reu bij een dergelijk teef :j

ironic__ schreef:
Karakter is zeker erfelijk. Kun je wat meer vertellen over het karakter van de reu? :)

Wel fijn dat je zelf genoeg plek hebt voor de pups en om er eventueel twee te blijven houden.

Maar ik las iets over dat je hoopt op een teefje, want jouw reu kan niet met andere reuen? Hoe zit dat dan?